My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

עם כמה כיווני פעולה נכון להתחיל

Back
דף הבית >> מאמרים >> עם כמה כיווני פעולה נכון להתחיל
עם כמה כיווני פעולה נכון להתחיל ?
 
לעיתים אנו יזמים של אתר אינטרנט או אפליקציה שהתוכנית העסקית שלהם מאפשרת לפעול במספר תחומי פעילות שכל אחד מהם רציני ומהותי. יש מצבים בהם לכל כיוון פעולה כזה ניתן לבנות תוכנית עסקית נפרדת ושונה ובמצבים אחרים התוכנית העסקית של כל הכיוונים משולבת ולא נכון יהיה להפעיל כל אחד באופן נפרד אלא דווקא כדאי יהיה בסופו של דבר להפעיל את כל כיווני הפעולה גם יחד. אם המצב הינו כזה שמאפשר באמת לפעול יחד במספר כיוונים האם יהיה נכון להתחיל בכל כיווני הפעולה בו זמנית או שאולי יהיה נכון להתחיל בכיוון אחד ורק אחר כך להיכנס לשאר כיווני הפעולה ?
 
חשוב להבין כי תהליך פיתוח של סטארט אפ הינו תהליך אשר מחייב הוצאה של כספים רבים והשקעת אמצעים ומאמצים נוספים. הוצאה לפועל של תוכנית עסקית בסטארט אפ הינה אירוע מורכב ולעיתים יקר מאוד ולכן עלול להיווצר מצב שבו אם מפצלים את האמצעים הקיימים למספר כיוונים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בכוח מופחת בכל הכיוונים או בכישלון ברוב הכיוונים ובהצלחה חלקית בחלק אחר.
 
בחלק גדול מהמצבים כשאנו מדברים על כיוונים אחרים מדובר או על מוצר/שירות שונים או על לקוחות אחרים (פלחי שוק שונים). במירב המקרים כל פלח שוק או כל מוצר יצריך תוכנית עסקית מעט שונה ובעיקר תהליכי שיווק אחרים, תהליכי מכירה שונים וכיווני פעולה אחרים. לעיתים קרובות יידרשו אפילו אנשי שיווק שונים, יתכן שהמדינות בהן נכון לפעול תהיינה שונות ועוד פרטים רבים שעלולים להשתנות מפלח שוק אחד למשנהו.
 
אם כך כיצד אנו יכולים להחליט מהו פלח השוק שבו נכון להתחיל ? האם יש כללים מסויימים ? האם אפשר להחליט את ההחלטות הללו בעת בניית התוכנית העסקית או שניתן לקבל אותן רק בשטח בזמן אמיתי בעת הפעילות ?
 
התשובה היא שניתן וצריך לקבל את ההחלטות הללו בעת בניית התוכנית העסקית ולבצע בפועל את אותן החלטות בהתאם לניתוח השוק והתחרות ובהתאם לגודל השוק ותהליכי השיווק הנדרשים. חשוב גם לבחון מה יהיה פלח השוק בו יהיה קל יותר להתחיל ותהליך אימוץ המוצר או השירות יהיה מהיר יותר, פשוט וטבעי יותר ולבנות את תהליך החדירה לפלח שוק זה ואחר כך כאשר יש כבר מספיק משתמשים או מספיק לקוחות ונוצרה גם תשתית עסקית ושיווקית מספיק חזקה, רק אז להתחיל לקדם את פלח השוק השני וכמובן שעם השלישי להמתין עד שנצליח להתגבר על פלח השוק החדש שכן שוב גם בשלב זה נתקשה לחלק את תשומת הלב הניהולית והפיננסית שלנו למספר אפיקים השונים זה מזה.
 
נוסף לכך חשוב שנזכור ונדע שלמרות כל התכנונים והתוכנית העסקית כאשר המצב בשטח מתאים לכך שהתחלת הפעילות תהיה בפלח שוק אחר ולא בפלח השוק שתוכנן בתוכנית העסקית כמובן שיש צורך להיענות לצורך זה ולבצע את הדברים באופן הנכון יותר.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים