My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

ניתוח התחרות והמתחרים

Back
דף הבית >> מאמרים >> ניתוח התחרות והמתחרים
ניתוח התחרות והמתחרים
 
אחד הנושאים החשובים שיש ללמוד היטב ולהכיר מצוין בכל הקמת עסק הינו נושא התחרות והמתחרים. כל תהליך של פיתוח עסקי, בניית תוכנית עסקית או תוכנית שיווקית מחייב התייחסות רצינית ומקצועית לנושא התחרות והמתחרים. יזמים רבים אינם מייחסים חשיבות מספקת לנושא זה וחושבים שכיוון שאין את המוצר או את השרות שלהם בדיוק אזי אין להם מתחרים או תחרות והם פשוט מתעלמים מכל המתחרים או הם פוטרים אותם בזלזול. סיטואציה כזו עולה להיות הסיבה שבגללה לא ישקיעו במיזם שלהם וכמובן שבהמשך יזם או חברה שלא יתייחסו לתחרות ולמתחרים ולדרכים הנכונות שאפשר ורצוי להתמודד איתם יכשלו ורק אז יבינו את גודל הטעות שעשו.
 
ישנן מספר נקודות לאורך תהליכי תכנון העסקי והקמתו בהן רצוי מאוד לבחון את מצב המתחרים והתחרות ולהתייחס אליהם באופן רציני. הנקודה הראשונה היא בעת החיבה הראשונית על הרעיון עוד לפני שמתחילים לחשוב על תוכנית עסקית, פיתוח וצעדים כגון אלו. כבר בעת החשיבה על הרעיון יש לבחון היטב מה קיים בשוק, האם יש מוצרים או שירותים מתחרים ואם יש אזי מה ההבדלים, במה הם טובים יותר ובמה פחות...כאשר מבצעים שלב של פיתוח עסקי כשלב מקדים לכתיבת התוכנית העסקית יש לבחון את התחרות באופן מדוקדק ויסודי. הדבר הראשון שיש לבצע הוא סריקה רצינית מאוד בארץ ובעולם כדי להבין מי ומה קיימים. לאחר מכן יש לבחון את דרכי פעולתם, להבין מי השחקנים החזקים ומי החלשים, יש לבחון ולהבין את כללי השוק והתחרות הקיימים. חשוב מאוד להבין מה נתח השוק של כל מתחרה. יש חשיבות רבה ללמידת המוצרים או השירותים המתחרים ולהכרה טובה מאוד שלהם. לאחר מכן, עליכם לבחון את הנקודות החזקות והחלשות של המתחרים ולהבין היכן אנו טובים יותר והיכן אנו פחות טובים.
 
חשוב מאוד להבין מהם היתרונות התחרותיים שלנו על פני המוצרים או השירותים המתחרים. אם אתם לא מצליחים למצוא יתרונות תחרותיים מהותיים אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה שכן תוכנית עסקית שתבוצע ללא יתרונות תחרותיים אמיתיים תתקשה להתגבר על המתחרים שכבר קיימים בשוק או שיש להם יתרונות תחרותיים כלפי המוצרים שלנו.
 
יש חשיבות קריטית שנבנה בתוכנית העסקית שלנו את הדרכים שיאפשרו לנו לנטרל את היתרונות התחרותיים של המתחרים ובאופן זה להצליח ולהתקדם ובמקביל לבחון ולמצוא את הדרכים כיצד להבליט ולהעצים את היתרונות התחרותיים שלכם על פני המתחרים כך שהתוכנית העסקית שתפעל תהיה אפקטיבית בהרבה ותאפשר לכם ליצור יתרון תחרותי אמיתי על פני המתחרים שלכם.
 
חלק מהיזמים חושב שתחרות הינה רק מוצר או שירות העושה בדיוק או כמעט בדיוק את מה שהמוצר שלהם עושה. זו טעות מהותית שכן יש להתייחס גם לחברות המספקות שירותים או מוצרים שמי שירכוש או יצרוך אותם לא ירכוש את המוצר או השירות שלכם גם אם הוא שונה לגמרי...מסיבות אלו בעת בניית התוכנית העסקית יש להתייחס גם למתחרים הישירים, גם למתחרים הפוטנציאליים וגם למחרים העקיפים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים