My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> ניהול נכון החל מהרגע הראשון
בניית תהליך ניהול נכון החל מהרגע הראשון
 
יזמים רבים מתחילים את תהליך קידום המיזם באופן אינטואיטיבי. לעיתים מדובר על שניים או שלושה יזמים שיכולים למצוא את עצמם רצים במקביל או בטור לא על פי תוכנית עסקית או תוכנית כל שהיא, מקדמים את אותם דברים באותו זמן, מפספסים נושאים אחרים שאף אחד מהם לא עוסק בהם. לעיתים יש מחלוקות ביניהם ואין הגדרה מי מכריע. אחת ההמלצות שלי לכל יזם היא לקיים ישיבה שבועית בלי קשר לשלב בו מצוי המיזם, אם יש או אין תוכנית עסקית ואפילו אם הוא יזם בודד החל מהרגע בו הוחלט לקדם את המיזם. רצוי שהפגישה תהיה ביום, בשעה ובמיקום קבועים כך שלא יהיה צורך לתאם אותה בכל פעם מחדש שכן דרישת התיאום תגרום לביטול הפגישה פעמים רבות...במידה שהיזם בודד הוא יכול לחבר אליו לפגישה חבר, קרוב משפחה או יועץ עסקי שילווה אותו ולגרום לכך שהפגישה הזו תהיה אפקטיבית. יזמים שלא יתייחסו למיזם שלהם מהרגע הראשון כאל עסק יתקדמו לאט, יפספסו דברים ועלולים למצוא את עצמם במצב לא טוב לאחר זמן רב.
 
לעיתים צוות היזמים מונה שניים, שלושה או יותר יזמים ובמקרים רבים אין הגדרת תפקידים ומשימות בין כל היזמים. בשלבים שעדיין לא נבנתה תוכנית עסקית, אפילו לא תוכנית עסקית שנכתבה באופן עצמאי על ידי היזמים המגדירה את התהליך הנדרש בחודשים הקרובים ועד השנה הבאה. מצב זה גורם לבלבול רב בביצוע המשימות ולאי סדר שכמובן מוריד משמעותית את יעילות ההתקדמות.
 
בעייה נוספת קריטית לא פחות הנגרמת כאשר אין הגדרת תפקידים ותהליך ניהולי מוגדר וסדור על פי תוכנית עסקית ותוכנית עבודה, היא היווצרות חיכוכים ומריבות בין אנשי הצוות. כיוון שהדברים לא מוגדרים כפי שצריך ואין הגדרת מנהל או מנכ"ל, כל אחד מהיזמים עלול לראות את עצמו כמנכ"ל המיועד וכשמתחילים לשוחח על חלוקת התפקידים מאוחר מדי, מסתבר שלכל אחד יש ציפיות אחרות והערכה אחרת מי צריך להיות המנכ"ל והיזמים עלולים למצוא את עצמם רבים על חלוקת התפקידים. חלק מהם עלול להרגיש פגוע והמרקם החברתי החשוב כל כך כדי להצליח בסטארט אפ ובקידום התוכנית העסקית שלו נפגע ולעיתים סיטואציה כזו עלולה לפרק את השותפות ואת המיזם כולו.
 
רצוי להגדיר מי מנכ"ל החברה ממש בתחילת הדרך. לבצע חלוקת תפקידים האומרת מי אחראי על הצד הטכנולוגי, מי אחראי על השיווק, מי אחראי על הכספים ומי מנהל את התהליך כמנכ"ל. כפי שכבר אמרתי רצוי לבנות תוכנית עסקית המגדירה את התהליך הנדרש ואת התקציבים שידרשו בתקופה הקרובה.
 
רצוי ליצור תהליך ניהולי המקדם את התוכנית העסקית באמצעות פגישה שבועית בה עוברים על סיום מטלות פתוחות ופתיחת מטלות חדשות בהתאם לתחום האחריות של כל אחד מהיזמים. באופן כזה יש מעקב שוטף על התקדמות המיזם בכל התחומים, על ההוצאות שיצאו עד כה ועל אלו שיהיה צורך להוציא בהמשך הדרך. ישיבות אלו מתקיימות בהשתתפות היזמים ובהשתתפות שאר אנשי המפתח במידה שיש בעלי תפקידים נוספים ומנוהלות על ידי המנכ"ל.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים