My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> נושאים קריטיים בסטארט אפ
 
נקודות קריטיות בסטארט אפ
 
בכל סטארט אפ יש נושאים אשר דורשים פתרונות יצירתיים. לא פגשתי מיזם שלא היו בו נקודות כאלו. יתירה מכך, אם יש לכם סטארט אפ או רעיון ולא מצאתם נושאים שמחייבים חשיבה יצירתית ומתן פתרונות מקצועיים תתחילו לחפש אותם. מנסיוני, בכל מיזם יש את הנושאים הללו. חשוב גם לדעת כי בדרך כלל נושאים אלו עלולים להיות הנושאים הקריטיים של המיזם שלכם ובמידה ולא תאתרו אותם או שלא תתנו להם פתרון טוב המיזם שלכם עלול לא להצליח ולעיתים אף לא תצליחו להתחיל איתו כיוון שאף משקיע שעיניו בראשו לא ישקיע במיזם שלא מצא את הנקודות הללו ולא בנה תוכנית עסקית שתיתן מענה אליהן. נקודות אלו צריכות להיחשף בעת בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם. במידה ולא חשפתם אותן תוך כדי בניית התוכנית העסקית תמשיכו לחפש כי הן שם רק צריך לאתר ולהבין אותן.
 
אביא מספר דוגמאות לנקודות כאלו.
 
ישנה חברת סטארט אפ מצליחה מאוד ושמה Airbnb. חברה זו הינה אתר אינטרנט המאפשר לבעלי בתים ודירות בכל העולם להשכיר את הבתים של להם או חדר בבית לתקופות קצרות של ימים או שבועות. בעת בניית החברה והתוכנית העסקית שלהם לא ניתנה מחשבה ופתרון לנושא המיסוי של אותם בעלי בתים שאינם עסקים אלא שכירים מן הישוב שפשוט רוצים להרוויח עוד קצת כסף. נוצר מצב שכסף שחור גדול מאוד (מאות מיליוני דולרים) בכל מיני ערים גדולות בעולם מסתובב ללא מיסוי, ללא רישום או מעקב כל שהוא של שלטונות המס. מדינות שונות באירופה ובארה"ב אוסרות היות את פעילות האתר בשטחן (כלומר אוסרות על בעלי הדירות להשכיר את הדירות שלהם באמצעות האתר בגלל בעיה זו (ויש האומרים בגלל בלחץ המופעל על ידי בתי המלון הנפגעים מהפעילות של Airbnb). והסיבה היא כנראה גם וגם.
 
ישנן חברות סטארט אפ (בעיקר כאלו הנדרשות לשלב פעילות חברתית סלולרית עם פעילויות Offline כפי שקורה לעיתים קרובות במיזמים רבים בעולם) אשר כחלק מהפעילות ומהתוכנית העסקית שלהן עולה הצורך לשכור חנויות או שטחים מסחריים אחרים הנדרשים לתפעול המיזם בערים גדולות בעולם בהן עלות השכירות גבוהה מאוד. כשאנו מתחילים לבחון את עלויות השכירות של אותן חנויות נגלה כי היא גבוהה מאוד ולעיתים תחשיב ההכנסות לא יספק לכסות את עלויות השכירות ועלול להיווצר מצב שהרווחיות אם בכלל תהיה לא תספיק לצורך כיסוי כלל ההוצאות. מצב כגון זה מחייב פתרונות חכמים ויצירתיים שכן ללא פתרונות אלו לא תהיה תוכנית עסקית ריאלית שתאפשר לכם להתחיל ובוודאי שלא להצליח.
 
דוגמא נוספת שאביא הינה חברת סטארט אפ אינטרנטית המחייבת את המשתמשים בה, שימוש רציף ומלא באינטרנט בחו"ל. כפי שאנו יודעים כיום עלויות חבילת האינטרנט של נוסע או איש עסקים ממוצע בעולם גבוהות מאוד ולא מאפשרות גלישה חופשית ללא הגבלה. סטארט אפ אשר תלוי בכך נדרש בעת בניית התוכנית העסקית שלו למצוא את הפתרונות הריאליים והנכונים למצב כגון זה אחרת לא תהיה לו זכות קיום גם אם הרעיון נפלא והיזמים מצויינים.
 
ישנן נקודות רבות כגון אלו וכל יזם או מנהל של חברת סטארט אפ נדרש לאתר אותן בכל רגע ורגע. חשוב להבין שבמידה ואיתרת את הנקודה הזו של המיזם שלך וטיפלת בכך בתוכנית העסקית שלך וכמובן שגם במציאות עליך לבחון שוב את התוכנית העסקית ולחפש את הנקודה הקריטית הבאה את זו שעדיין לא איתרת ואין לך את הפריווילגיה לנוח על זרי הדפנה. זכרו שתכנון עסקי, איתור בעיות ועדכון מתמיד של התוכנית העסקית שלכם יגדילו את סיכוייכם למצוא משקיעים מתאימים וטובים, לגייס כף ולהצליח להגשים את החלום שלכם. 


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים