My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתי נכון להגיע ללקוחות גדולים

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתי נכון להגיע ללקוחות גדולים
מתי נכון להגיע ללקוחות גדולים

ישנה שאלה שיזמים רבים שואלים והתשובה אליה חשובה. אני נשאל לא מעט, מתי נכון להגיע ללקוחות הגדולים באמת ומהי התוכנית העסקית הנכונה בנושא זה. האם אפשר להגיע ללקוח בינלאומי גדול כבר בתחילת הדרך או שנכון יותר להמתין עד שלב מסוים ואם ממתינים אז מהו השלב שבו כבר יהיה כן נכון לפנות לאותם לקוחות. שאלה זו נשאלת גם על ידי יזמים מתחום האינטרנט. התוכנה וההייטק וגם על ידי יזמים המפתחים מוצרי צריכה למיניהם.

התשובה לשאלה זו כמובן מורכבת אולם ככלל ניתן לומר כי רצוי לבנות את התוכנית העסקית שלכם כך שתגיעו לאותם לקוחות גדולים בשלבים מאוחרים יותר. כלל ברור וידוע הוא שחברות גדולות אינן אוהבות לעבוד עם חברות קטנות והן מעדיפות לעבוד עם חברות גדולות ומובילות. יתירה מכך, הגעה אל מקבלי החלטות בחברות גדולות איננה קלה (בלשון המעטה) ומחייבת מאמצים פיננסיים ומשאבים נוספים (שרצוי שיתוכננו בתוכנית העסקית שלכם) ואם הסיכוי להשגת הלקוח קטן מאוד וכמעט לא רלוונטי אזי אולי לא כדאי לבזבז את אותם משאבים (להזכירכם, חברות סטארט אפ נמצאות כמעט תמיד בחסרון משאבים).
מדוע לקוחות גדולים לא כל כך "ששים" לעבוד עם חברות סטארט אפ צעירות המצויות ממש בתחילת הדרך ומדוע לכם כיזמים שזה עתה החלו לשווק את המיזם או המוצר שלהם לא נכון להכניס את החברות הללו לתוכנית העסקית שלהם בשלב מוקדם כל כך ולהגיע לאותן חברות גדולות ?

חברות גדולות מעדיפות לעבוד עם חברות גדולות או כאלו המצויות בשוק זמן לא קטן ולהן לא מעט לקוחות כיוון שהן רוצות טכנולוגיה או מוצר בטוח. הן לא רוצות להגיע למצב בו הן רוכשות את המוצרים מתחילות השתמש בהם ולפתע לאחר תקופה מסוימת החברה נעלמת (לא סוד הוא שאחוזי הצלחת חברות סטארט אפ אינו מן הגבוהים...). יתירה מכך, גם אם אתם כחברה המספקת להם את המוצרים תמשיכו להתקיים האם כבר הוכחתם שיש ביכולתכם לתת את התמיכה הנכונה ? האם יהיה ביכולתכם לייצר שוב את המוצרים ולספק אותם באופן רציף לאורך זמן ? האם יש בידכם את המימון הנדרש לצורך המשך פעילות סדירה גם בזמנים קצת קשים יותר או אפילו בלי קושי, האם יש בידיכם את היכולת הפיננסית להגיב באופן זריז ומקצועי לדרישות החברה הגדולה ? כל עוד התשובות הללו הינן יותר בבחינת הנחת עבודה והן מופיעות בתוכנית העסקית ולא כעובדות מוכחות סביר להניח שחברה גדולה לא תהיה מעוניינת לעבוד איתכם כספקים שלה...

ומהצד שלכם כבר אמרנו שכיוון שאתם מצויים במחסור תמידי במשאבים כדאי לכם לנהל אותם באופן הנכון והשקול ביותר ולהפנות אותם לכיוון תוכנית עסקית שמתאימה לכם, לשלבי ההתקדמות של החברה שלכם וכמובן למשאבים המצויים בידיכם. חשוב להבין שתהליך הגעה ללקוחות גדולים יבוא ברוב המקרים רק לאחר שתתחילו במכירות עם לקוחות קטנים, אחר כך בינוניים ורק לאחר שתוכיחו את המוצר שלכם בשוק גם מבחינת הביקוש וגם מבחינת הרמה הטכנולוגית שלו ואת עצמכם כספק רציני, מקצועי ואמין שביכולתו גם לספק בזמן מוצרים איכותיים, גם לתמוך במוצר בצורה מקצועית טובה וגם לספק את המוצר לאורך זמן.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים