My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתי כדאי להתחיל את הגיוס

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתי כדאי להתחיל את הגיוס
מתי כדאי להתחיל את הגיוס
 
יזמים רבים בטוחים שהם ילהיבו את המשקיעים עם הרעיון שלהם ומיד המשקיע יהיה מוכן להירתם ולהשקיע במיזם שלהם. ללא קשר לתהליך שיעברו לפני כן, ללא קשר לתוכנית עסקית וללא קשר לרמת המודלים העסקיים. גם אם אין עדיין צוות רציני, גם אם עדיין לא התחיל הפיתוח ואפילו אם הם עדיין לא אפיינו את המיזם ולא בנו כל תוכנית פעולה או תהליך פיתוח, תוכנית עבודה ודרך נכונה להתקדם. כאשר אני פוקח את עיניהם ומסביר להם כי רעיון לכשעצמו, טוב ככל שיהיה אינו מספק לצורך גיוס הון הם חושבים שאני מגזים אולם לאחר מכן כשאני מפרט ומציג להם את הסיטואציה בה כל משקיע מוצף בתוכניות עסקיות של מיזמים המחפשים השקעה ולחלקם רעיונות נפלאים וחלק מהם אף מגיע מוכן היטב עם צוות רציני ומוכן לגמרי הם מבינים שעליהם להיכנס לתהליך עבודה רציני כדי שמישהו יהיה מוכן לבחון את התוכנית העסקית שלהם ולשקול השקעה במיזם שלהם.
 
השאלה הראשונה שהם שואלים היא האם לא מספיק לבנות תוכנית עסקית ובאמצעותה לגייס את ההון ? שכן בתוכנית העסקית יוכלו להגדיר את כל מה שנדרש כולל הסכום שנדרש לגיוס וכך תהיה גם אפשרות להסביר משקיע בדיוק את כל מה שירצה. שאלה נוספת שאני נשאל היא האם אנו מגייסים אנשי צוות כדי שיהיה צוות או שאנחנו באמת מתכוונים לפתח אפליקציה או אתר אינטרנט ללא גיוס הון והשאלה העיקרית הנוספת ששואלים היזמים היא האם אפשר בכלל להשיק את המיזם ללא גיוס הון ? שכן צריך את הכסף מעבר לפיתוח המיזם גם לתהליכי השיווק וללא תקציב שיווק הם לא רואים כיצד ניתן בכלל להשיק את האפליקציה ולהתחיל להתקדם עם התוכנית העסקית שנבנתה.
 
התשובות לשאלות אלו אינן פשוטות והמשמעות העיקרית שלהן היא שעל היזמים לשנס מותניים ולהכנס לתהליך ארוך וקשה של פיתוח המיזם שלהם כך שלכשיגיעו למשקיעים יוכלו להציג מיזם ולא רעיון. הנקודות המרכזיות שיש לעשות לפני שפונים למשקיעים הינן: 

א. ביצוע של תהליך פיתוח עסקי ובניית תוכנית עסקית, תקציר מנהלים ופרזנטציה לאחר גמר שלב הפיתוח העסקי.

ב. אפיון מלא של האפליקציה. את האפיון יש לבצע בשלוש רמות:
 
  1. רמת הדמו.
  2. רמת הפיילוט (MVP).
  3. רמת החזון.
ג. גיוס צוות פיתוח שכולל את בעלי התפקידים הבאים: מעצב, מפתח צד שרת, מפתח אנדרואיד, מפתח iOS, מפתח web. צוות זה יבנה את אתר האינטרנט ואת
   האפליקציות שישמשו את המשתמשים השונים. להלן התהליכים שיש לבצע עם הצוות הטכני עוד לפני שמצליחים לגייס כסף:
 
  1. בניית דמו ראשוני לצורך הצגת המיזם באופן אמיתי וטוב יותר.
  2. פיתוח אפליקציה רזה ראשונית (MVP – Minimum viable product) שתהיה האפליקציה שאיתה יופעל הפיילוט גם ללא השקעה.
  3. המשך פיתוח האפליקציה לאחר תחילת הפיילוט וכמובן שהמשך הפיתוח גם כעובדי החברה אחר גיוס ההון.
ד. השקת פיילוט ראשוני בישראל. ניתן לבצע זאת ולקיים תהליך שיווק יעיל מאוד על ידי אנשי הצוות של המיזם, חבריהם ובני משפחתם שיירתמו לצורך זה. 

כדי להגדיל את סיכויי הגיוס אין לגשת למשקיעים לפני שיש לכם לפחות צוות פיתוח ודמו. עדיף להגיע אל המשקיעים לקראת סיום הפיתוח הראשוני או אפילו לאחר השקת הפיילוט ותחילת איסוף המשתמשים.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015


 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים