My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתי יש סיכוי שישקיעו בך מוקדם

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתי יש סיכוי שישקיעו בך מוקדם
מתי יש סיכוי שישקיעו בך מוקדם
 
כמעט כל יזם כבר יודע שללכת למשקיע בלי שום דבר מוכן להראות לו אלא רק עם תוכנית עסקית טובה וצוות טוב ברוב המקרים זו טעות כיוון שמה שבדרך כלל יקרה זה שהמשקיע יאמר לכם (במקרה שהוא אהב את הרעיון ואת התוכנית העסקית שלו) שזה נראה מעניין אבל הוא לא משקיע במיזמים בשלבים כל כך מוקדמים שכן הוא רוצה להקטין את הסיכונים ובשלב זה עדיין קיימים סיכונים רבים מדי, לכן בדרך כלל מומלץ מאוד להתחיל את הפיתוח הטכנולוגי ורק אחר כך להגיע למשקיע.
 
אולם ישנו מצב שבו דווקא יתכן שהמשקיע ישקיע גם אם עדיין לא התחלתם את הפיתוח וגם אם עדיין אין לכם מה להציג לו חוץ מרעיון מעולה, תוכנית עסקית טובה וצוות טוב. תזכרו שגם אתם וגם המשקיע רוצים להגיע לשוק מהר ככל שניתן שכן היום אין כמעט זמן, התחרות עזה בכל התחומים ו – Time to market התקצר משמעותית ואם בעבר היו לכם שנה עד שנה וחצי להגיע לשוק היום זה הפך להיות חצי שנה עד שנה ולכן אין זמן.
 
ישנם מיזמים מעטים בהם כדאי לנסות במקביל לתחילת הפיתוח גם אם אין עדיין משהו מוכן להתחיל את הגיוס ולנסות להשיג כסף (כדי לקצר כמובן את זמן ההגעה לשוק). ישנם שלושה תנאים שמשנים במעט את התמונה וכששלושתם מתקיימים אזי יש סיכוי שישקיעו במיזם שלכם ובתוכנית העסקית שלו גם לפני שהתחלתם את הפיתוח.
 
התנאים שעליהם אנו מדברים הינם:
 
  1. ראשוניות אמיתית.
  2. מוצר מוחשי שניתן להראות.
  3. אין סיכוני פיתוח.
 
נתחיל מנושא הראשוניות – כאשר יש לנו מיזם חדשני שעדיין אין כמוהו בשוק אנו עשויים להצליח להיות ראשונים בשוק ולכך יש יתרונות רבים (נכון הוא שלהיות ראשון זה גם לקחת מספר סיכונים אולם היתרונות גבוהים בהחלט על החסרונות). הראשוניות מקנה לנו מקום ייחודי בשוק, ובעיקר היא מקנה לנו זמן יקר עד שמישהו ישים לב שאנחנו שם ושאנחנו מצליחים וירוץ לחקות אותנו אנו עשויים לממש חצי מהתוכנית העסקית שלנו ולשעוט קדימה...
 
כאשר אנו מציעים באמצעות המיזם שלנו מוצר מסוים שאינו קיים (מדובר במוצר בתחום ההיטק, או הסלולר והאינטרנט ולא במוצרי צריכה) ואנו מצליחים ליצור אותו כך שהוא נראה לעין באופן ברור ומרשים, ואנו מציגים זאת למשקיע כאשר אנו ראשוניים בשוק יש לכך עוצמה רבה מאוד ואנו עשויים להצליח לגייס עבור המיזם הזה כסף.
 
כמובן שכל מה שאמרנו כאן נכון כל עוד המיזם והמוצר עליו אנו מדברים אינו כרוך בסיכוני פיתוח או בסיכונים משמעותיים אחרים שכן ברגע שיש סיכונים בעלי משמעות רוב המשקיעים מקבלים רגליים קרות (ובצדק) ונסוגים מרצונם הנוכחי להשקיע במיזם זה.
 
כל מה שאמרנו כאן שונה מהותית מהדרך בה אני ממליץ לנקוט בדרך כלל עם מיזם שהוא לא ממש ראשוני, וכשלא ניתן להציג את המוצר הסופי ויש סיכונים רציניים בדרך.
 
כשיש לכם מיזם כזה שעונה על התנאים שמנינו למעלה, הכינו אותו היטב, בנו לו תוכנית עסקית טובה, תגייסו צוות חזק תיצרו לויאליות גבוהה בין חברי הצוות ויתכן שתצליחו לגייס מהר בהרבה מאשר ציפיתם.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים