My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתי ואיך להגיע למשקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתי ואיך להגיע למשקיע
מתי ואיך להגיע למשקיע
 
אחת השאלות המרכזיות שנשאלות על ידי כל יזם היא מתי לגשת למשקיעים וכיצד להתכונן למפגש איתם. ישנם פרמטרים רבים אשר עשויים להשפיע על החלטתו של המשקיע האם להשקיע במיזם כל שהוא או לא ורצוי להכיר את הפרמטרים הללו, להכין אותם כנדרש ולהגיע אל המשקיע כשאתם מוכנים כהלכה. לצערי, גישה הרווחת אצל יזמים רבים היא הגישה האומרת שהרעיון כל כך טוב שהוא כבר ימכור את עצמו. על פי גישה זו לא הגיוני מצב שבו המשקיע יוכל להרשות לעצמו לפספס את ההזדמנות העסקית העצומה שהרעיון טומן בחובו. לכן אני רואה יזמים רבים המביאים את עצמם לפגישות עם משקיעים כשהמיזם כלל לא מוכן לפגישות אלו ואפילו תוכנית עסקית לא הוכנה או שהיזם כתב בעצמו תוכנית עסקית לא רצינית וכך הוא מקטין את הסיכויים שמשקיע כל שהוא יחשוב אפילו להכנס לבדיקה רצינית של המיזם והתוכנית העסקית.
 
אם כך מה עלינו כיזמים לעשות כדי שנגיע מוכנים למשקיע ומתי באמת הוא המועד הנכון להתחיל להפגש עם משקיעים ?
 
תוכנית עסקית - כדי שמיזם יהיה מוכן להשקעה עלינו לקדם מספר חזיתות בו זמנית. המלצתי היא להתחיל בדרך כלל בתהליך מקצועי של פיתוח עסקי שבעקבותיו תיכתב תוכנית עסקית. יש חשיבות רבה את תהליך הפיתוח העסקי יוביל בעל מקצוע בעל נסיון עסקי רב ובמקביל בעל נסיון בהובלת תהליכי הקמה ופיתוח של חברות סטארט אפ ובניית תוכנית עסקית עבורן. חשוב שאותו איש מקצוע יהיה גם מוביל התהליך וגם זה שיכתוב את התוכנית העסקית בסופו ולא שתסיימו את הפיתוח העסקי והיזם יכתוב תוכנית עסקית המתבססת על תוצאות הפיתוח העסקי שכן התוכנית בדרך כלל לא תהיה טובה. עם סיום כתיבת התוכנית העסקית יש לכתוב תקציר מנהלים המתבסס כמובן על התוכנית העסקית כדי שיהיה לכם מסמך קצר, ענייני וייצוגי להצגה ראשונית של המיזם ללא צורך במשלוח תוכנית עסקית שהיא ארוכה יותר ולא נדרשת בשלב ההיכרות הראשוני על ידי המשקיעים.
 
פיתוח פרוטוטייפ – לאחר שסיימנו את שלב הפיתוח העסקי אנו יודעים לאן פני המיזם מועדות ואף כותבים זאת בתוכנית העסקית. שלב זה הוא השלב בו אנו בשלים לתחילת הפיתוח הטכנולוגי ולכן אנו צריכים להתחיל זאת. כמובן שהמצב האידיאלי הינו להגיע למשקיעים כאשר יש לנו פרוטו טייפ מוכן אולם שלב הפיתוח עלול לקחת זמן רב. מסיבה זו בדרך כלל אנו בונים דמו ריאלי ואיכותי כך שיהיה מה להציג למשקיעים ולאחר מכן מיד ממשיכים את תהליך הפיתוח הטכנולוגי. ברגע שיש לנו דמו אנו יכולים להגיע למשקיעים מבחינת שלב הפיתוח הטכנולוגי.
 
הגשת בקשה לפטנט (במקרים בהם פטנט רלוונטי) – בדרך כלל רצוי שבשלב שאתם מתחילים להציג את המיזם בפני משקיעים ואולי אף אנשים נוספים, תהיה לכם בקשת פטנט שכבר הוגשה. משקיעים אוהבים פטנטים ולכן כדאי להציג להם בקשת פטנט ובנוסף לכך פטנט הינו נדבך נוסף במעגלי ההגנה שאתם מנסים להציב סביב הידע וה – IP שלכם.
 
צוות – כשיזם מגיע למשקיע לבדו או עם צוות לא רציני למשקיע, המשקיע מוטרד ולא יכול להרגיש שיש כאן צוות שבאפשרותו להרים את המיזם ולהצליח בו. יש צורך לבנות צוות שיענה בעיקר על הדרישות הבסיסיות של מיזם ויוכל לתת מענה לצרכים המרכזיים. נוסף לכך רצוי לצרף לצוות אדם אחד או שניים כחברי ה – Advisory board. אנשים אלו אמורים להגיע מקרב אנשי אקדמיה בעלי שם בינלאומי בתחום המיזם או אנשים מהתעשייה שאינם בניגוד אינטרסים עם המיזם. אנשים אלו יסייעו לכם מאוד וגם ביכולת שלכם לשכנע את המשקיעים שיש לכם יכולת להצליח במיזם.
 
פרזנטציה – חשוב לבנות פרזנטציה טובה המתבססת כמובן על התוכנית העסקית שכתבתם. הפרזנטציה לא נדרשת להיות מושלמת ברמה הויזואלית שלה. ברוב המקרים Power point יספק את הצורך הנדרש ובמידה והפרזנטציה תיבנה היטב ונכון, ותייצג נכונה את התוכנית העסקית היא בהחלט מספקת.
 
לסיכום, כדי להגיע נכון למשקיעים יש לבנות תוכנית עסקית טובה, פרוטו טייפ או לפחות דמו, צוות רציני, פטנט (במקרה הצורך) וכמובן ליצור פרזנטציה טובה. במצב כזה הסיכויים שמשקיע יקשיב לכם ולבסוף ישקיע במיזם עולים באופן משמעותי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים