My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מתי להגיע למשקיע בשלב ה - Seed
מתי להגיע למשקיע בשלב ה - Seed

יזמים רבים משקיעים סכומים משמעותיים בשלבי הפיתוח הראשונים של המיזם ומקדמים את הרעיון שלהם עד למצב בו הם יכולים במאמץ יחסית קטן, בזמן קצר ובהשקעה לא גבוהה לסיים את שלב הפיתוח הראשוני ולהצליח להתקדם עוד שלב בתוכנית העסקית שלהם. השקעה עצמית כזו יכולה לקדם את המיזם אפילו עד כדי הגעה לשוק עם מוצר אמיתי ותחילת מכירות. אותם יזמים מתלבטים מה לעשות, האם עליהם להשקיע את אותו סכום נוסף מעבר לסכומים שכבר השקיעו או שנכון יותר יהיה להקטין מעט את הסיכון שלהם ולנסות לגייס כסף ממשקיע כבר עכשיו בשלב שבו הם נמצאים ולהמשיך את הדרך בעזרת מימון שיגוייס מהמשקיע ולא באמצעות המימון האישי שלהם.
התשובה לשאלה זו תלויה מאוד ביכולות הפיננסיות של היזם, בגובה הסכום הנדרש כדי לסיים את התהליך ולהגיע לאותו שלב במיזם שהגדרנו וכמובן ברצונו של היזם שכן גם אם יש ביכולתו לממן את התהליך יתכן שהוא לא מוכן להוציא יותר כספים ובמקרה שכזה עליו לגייס עוד כסף כדי שיוכל להמשיך ולהתקדם.
מהן הסיבות שבעטיין אמור היזם להמשיך ולהוציא סכומים נוספים ? הרי ברור כי התוכנית העסקית שלו תתקדם באופן דומה באמצעות כספים שהגיעו ממקורותיו האישיים או ממקורות אחרים כמו משקיעים...
יש מספר תשובות לכך:
  1. הגדלת הסיכוי שהמשקיע ישקיע - משקיעים רוצים להקטין את הסיכון בהשקעתם כברירת מחדל ואחר כך כמובן שהם מחפשים את הרווחיות אולם לפני שהם מרוויחים הם רוצים להקטין עד למינימום את הסיכונים שהם נוטלים בעת ההשקעה. לכן, כשמגיעים למשקיע ורוצים להגדיל את סיכויי ההשקעה של המשקיע במיזם עליכם להגיע אליו במצב שבו התקדמתם קדימה ככל שניתן, שכן ככל שהמיזם התקדם ועוד פרמטרים בתוכנית העסקית נבחנו כמו למשל המחיר שלקוחות מוכנים לשלם תמורת המוצר או השירות, או מספר הלקוחות החדשים שאתם מצליחים לגייס בכל חודש או כל הנחת יסוד אחרת שלא הוכחה עד שלא נבחנה בשטח הסיכויים שהמשקיע ישקיע יגדלו. ככל שיש יותר הנחות שנלקחו בעת בניית התוכנית העסקית שנבדקו בפועל בשטח, הסיכון קטן והסיכוי שהמשקיע ישקיע במיזם גדל.
  2. היזם כמשקיע ראשון – ככל שהסכום אותו השקעתם בפועל במיזם שלכם יהיה גבוה יותר כך המשקיע יתייחס אליכם ברצינות רבה יותר כיוון שמעבר לשעות העבודה ולמאמץ שלכם לקדם את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו אתם גם המשקיע הראשון שהיה מוכן לסכן כסף מהכיס שלו ולכן הסיכוי שישקיעו יהיה גבוה יותר והתייחסות לכסף שהשקעתם כאל כספי השקעה ראשונה תהיה רצינית יותר.
  3. יצירת ערך גבוה יותר למיזם – ככל שהמיזם שלכם והתוכנית העסקית שלו יתקדמו, כך הערך של המיזם שלכם יעלה. ככל שתצליחו להוכיח עוד הנחות יסוד ערך המיזם יעלה וכמובן שככל שתיצרו הכנסות גבוהות יותר או שתצליחו להגיע למספר משתמשים ולקוחות גבוה יותר גם כך תעלו את ערך המיזם. ככל שתראו שאתם מסוגלים לקדם יותר את התוכנית העסקית ולהגיע רחוק עם המיזם כך אתם מעלים את ערך המיזם שלכם. וככל שערך המיזם עולה כך גם הסיכויים שהמשקיע ישקיע במיזם עולים באופן משמעותי וגם היכולת שלכם להתמודד במשא ומתן עם המשקיע ולקבל ממנו יותר כסף תמורת פחות אחוזים עולה משמעותית.
ברור כי כיזמים נכון לכם יותר להגיע אל המשקיעים בשלב שבו אתם כבר בשטח עם המוצר או השירות והתוכנית העסקית שלכם מתקדמת ומתחילה להיות מוכחת במציאות. כך תגדילו את הסיכויים שלכם לגייס את הכסף הנדרש ולשלם תמורתו מחיר נמוך יותר כלומר לתת למשקיע פחות אחוזים תמורת הכסף שישקיע.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©    1999-2019
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים