My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתחרים שמתגלים בדרך

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתחרים שמתגלים בדרך
מתחרים שמתגלים בדרך

אחד הדברים שמפחידים כל יזם הוא הפחד לגלות מתחרים שהתוכנית העסקית שלהם מובילה את המתחרים בדיוק לאותו פתרון שהמזם שלהם רוצה לעשות. כל יזם מכיר את הפחד הזה כשהוא מוצא באינטרנט מתחרה שהוא לא הכיר קודם וחושש שהלך המיזם שלו. בחלק גדול מהמקרים כשיזם שעובד איתי מתקשר אלי בפאניקה ומספר לי על מתחרה כזה שהתגלה פתאום אני מרגיע אותו ואומר לו לקחת אוויר, להירגע ולמוד היטב את המיזם שהוא מצא.
 
על מנת למנוע מצבים שישנם מתחרים שנותנים את אותו הפתרון לאותם צרכים חשוב מאוד שכל יזם יעשה חיפוש מעמיק ורציני לפני שהוא מתחיל לבנות תוכנית עסקית ולפני שהוא מתחיל לקדם את המיזם שלו. חשוב מאוד שכל יזם יכיר היטב את כל הגורמים המתחרים בו (אם בצורה ישירה או באופן עקיף) לפני שהוא מתחיל לזוז קדימה. כיוון שבכל מקרה יש חשיבות רבה מאוד להכרת המתחרים והתחרו באופן יסודי ורציני, המחקר שיבוצע בתחילת התהליך רק יעזור להבנת התהליכים העסקיים הנדרשים בעת שתיבנה תוכנית עסקית בהמשך הדרך.
 
כאשר בוחנים את המתחרים והתחרות יש צורך לבחון את הנקודות הבאות:
 
  • הפתרון (והתוכנית העסקית) של המתחרה, האם הוא דומה, שונה מאוד או אולי זהה לחלוטין.
  • טכנולוגיה – יש צורך לבחון היטב את הטכנולוגיה של המתחרים ולהבין האם יש לנו יתרונות טכנולוגיים על פני המתחרים או לא.
  • קהל היעד – יש צורך לבחון גם את קהל היעד אליו פונה המיזם, מי הלקוחות שאמורים לקבל מענה מהשירותים או מהמוצרים שאתם מתעתדים לפתח, מהם הצרכים שלהם אתם נותנים מענה באמצעות המיזם שלכם.
  • מצב המיזם המתחרה. חשוב מאוד להבין האם המיזם המתחרה מצוי לפניכם בתהליך או לא. באיזה שלב של קידום התוכנית העסקית שלו הוא נמצא. במידה והוא אכן משיג אתכם חשוב מאוד לאתר את השלב האמיתי בו מצויים המתחרים, כמה כסף הם גייסו, מי הצוות שלהם ומי השותפים האסטרטגיים שלהם.
  • כאשר מדובר באתר אינטרנט או באפליקציה סלולרית רצוי מאוד להבין מה הפיצ'רים שיש למתחרים, להבין מה ניתן ללמוד מהם ומה אפשר לקחת וליישם במיזם שלנו.
  • חשוב מאוד להבין מהו המודל העסקי של המתחרה כיוון שלמודל העסקי השפעה רבה על התוכנית העסקית ועל סיכויי ההצלחה של המיזם.
 
בכל מקרה חשוב להבין לעומק מה ההבדלים בינינו לבין המתחרים ובמה אנו דומים אליהם. יש חשיבות גדולה להבין ולהגדיר את היתרונות התחרותיים שיש לנו על פני המתחרים.
 
לאחר שאנו לומדים לעומק את המתחרים שהתגלו, חשוב שנבחן היטב את התוכנית העסקית ונבחן היטב מהם השינויים או התוספות שעלינו לעשות בתוכנית העסקית או שאולי אין צורך שניגע בה ונמשיך את קידום המיזם בכיוונים בהם התחלנו קודם לכן לפני שגילינו את המתחרים החדשים.
 
בדרך כלל, רצוי לאחר גילוי מתחרים חדשים לבחון את כל הפרמטרים שמנינו ולאחר לימוד מעמיק ורציני לעשות הערכת מצב ורק לאחריה לקבל את ההחלטות לגבי המשך הדרך. ברוב המקרים אני ממליץ להמשיך את התהליך. אולם ישנם מצבים בהם מתגלים מספר מתחרים אשר נותנים מענה לאותם צרכים עם פתרונות דומים לאותו קהל יעד והם מצויים באופן משמעותי קדימה לפנינו. המקרים אלו, בצער רב יהיה נכון להחליט לעצור את התהליך, להפסיק לקדם את המיזם ולסגור אותו.


 
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים