My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מתחרים קיימים

Back
דף הבית >> מאמרים >> מתחרים קיימים
מתחרים קיימים
 
אחד הפחדים העמוקים של כל יזם הוא החשש שבוקר אחד הוא יקום וימצא מתחרה שהמיזם שלו בדיוק זהה אשר יצא לשוק אחרי שגייס הרבה כסף והוא הרבה לפניו...מסיבה זו כל יזם בדרך כלל בודק את האינטרנט לפחות פעם ביומיים שלושה רק כדי לוודא שעדיין לא הופיע לו מתחרה בשטח. כמובן שאין הבטחה שאם לא מצאת המתחרה לא קיים ובוודאי שאין הבטחה שגם אם עדיים הוא לא קיים שמחר לא יהיה מתחרה חדש שיצר לאוויר העולם...במהלך שלב הפיתוח העסקי ובעת בניית התוכנית העסקית אחד השלבים החשובים הינה סקירת המתחרים ובחינת השוק. חשוב שבמהלך שלב זה, תקוים סקירה מעמיקה של השוק ואיתור המתחרים הרלוונטיים ביותר.
 
ישנו מצב בו במהלך בניית התוכנית העסקית אנו מאתרים מתחרים חדשים שלא היינו מודעים לקיומם קודם לכן. ישנם יזמים שאינם יודעים כיצד להתייחס למתחרים אלו והתגובות נעות בין רצון לעצור את כל הפעילות ולהפסיק לקדם את המיזם והתוכנית העסקית שלו לבין הכחשה והתעלמות מהמתחרים הללו ורצון להמשיך את הפעילות כאילו כלום לא קרה.
 
אם כך נשאלת השאלה מה עושים כשמתגלים מתחרים חדשים כאלו העושים בדיוק או כמעט בדיוק את מה שאנחנו מתכננים לעשות ? האם נכון באמת להפסיק את בניית התוכנית העסקית ולסגור את הפעילות על המיזם או שאולי להמשיך כאילו לא קיימים המתחרים או שאולי יש דרך שלישית אחרת ?
 
אכן יש תהליכים שרצוי מאוד לעשות כשמגלים מתחרים חדשים. כמובן שאי אפשר להתעלם מהם וגם מאידך לא רצים ומפסיקים את הפעילות. חשוב להכנס לתהליך של למידה מעמיקה ולנסות להכיר את המתחרים באופן מוחלט. חשוב להבין מה היכולות שלהם, חשוב להבין מהי שיטת העבודה שלהם, מהם תהליכי השיווק שהם עושים, מהם המודלים העסקיים שלהם וכמובן לנסות ולהבין את התוכנית העסקית שלהם.
 
לאחר שתסיימו ללמוד את המתחרים החדשים לפני ולפנים עליכם לנסות ולהבין את ההבדלים המהותיים בין המתחרים לבין המיזם שלכם. חשוב להבין במה הם שונים, מה הם היתרונות שלהם ומה הם החסרונות שלהם. חשוב מאוד לערוך השוואה ולדעת היטב מה היתרונות התחרותיים האמיתיים של המיזם שלכם על פני המתחרים הללו. אחרי שתבצעו את הניתוח וההשוואה עם המתחרים, תוכלו לגשת לתהליך קבל ההחלטות בו תחליטו האם להמשיך את קידום המיזם והתוכנית העסקית שלו או שהדבר הנכון לעשות יהיה לעצור את כל התהליכים ולהפסיק את קידום המיזם.
 
כאשר אתם מחדשים באמת ויש לכם מיזם שיש לו יתרונות תחרותיים אמיתיים על פני המתחרים שגיליתם, התהליך הנכון יהיה המשיך את בניית התוכנית העסקית ואת קידום המיזם. יירה מזו, אני ממליץ לכם להאיץ מעט את התהליכים כדי שתוכלו להתקדם במהירות לכיוון הקטנת פערי הזמן שביניכם לבין המיזמים המתחרים. מאידך כאשר אתם מגיעים למסקנה שאתם לא מחדשים משהו משמעותי ולא הצלחתם להגדיר יתרונות תחרותיים משמעותיים שיש למיזם שלכם על פני מתחרים אלו, מומלץ להפסיק את בניית התוכנית העסקית ולהפסיק את קידום המיזם. עדיף להפסיק את התהליך מאשר לסיים תוכנית עסקית, להתחיל להתקדם ורק אז להתייאש ולעצור כיוון שיש כבר מתחרים שעושים אותו דבר אך טוב יותר.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים