My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מתחרה חדש התגלה
מתחרה חדש התגלה מה עושים ?
 
סיטואציה שתמיד מלחיצה יזמים ללא קשר לנסיונם או לרמתם היא גילוי מתחרה חדש תוך כדי תחילת או המשך קידום המיזם. לעיתים קרובות יזמים אשר מצויים באמצע תהליך של פיתוח עסקי ובניית תוכנית עסקית מוצאים פתאום מתחרה או אפילו מספר מתחרים שלא הכירו אותם קודם לכן שלפחות ממבט ראשון נראה שעושה אותו דבר כמו מה הם מתכננים לעשות וכמובן שהוא נמצא לפניהם כיוון שהוא כבר ברשת והם עדיין בונים תוכנית עסקית, פרזנטציה ותקציר מנהלים. מצב זה מוכר וידוע ואני מסביר לכולם כי לא ייתכן שהם יהיו לבדם בשטח ושבוודאות יש ויהיו מתחרים ישירים שיתנו שירותים דומים מאוד או אפילו זהים לשירותים שלהם. יש גם היגיון בכך שיזמים ממציאים דברים דומים פחות או יותר באותו זמן ובמקומות שונים בעולם. כיוון שהיום הכל גלובלי ונגיש ופתוח לכל אחד, הטכנולוגיות זהות ומבשילות באותו זמן בכל העולם, הרעיונות מוכרים לכולם, מה שקורה בשטח כולם יודעים באותו יום ולכן יש בשלות מלאה של הטכנולוגיה, היזמים, הלקוחות והמשתמשים וכיוון שכך מספר יזמים חושבים על רעיון דומה במקומות שונים וחלק מהם כמובן גם מנסה ליישם את הרעיונות.
 
חשוב שכל אחד ידע שבין השאר תפקידו כיזם הוא להכיר את השטח והשוק באופן המקיף והמקצועי ביותר. בדרך כלל ההבנה שזה אמור להיות המצב עולה לחלק גדול מהיזמים רק בעת בניית תוכנית עסקית כיוון שבשלב זה הם נחשפים לכך שיש להם חוסר ידע גדול מאוד. במקביל אני גם מסביר לכל אחד שבונה תוכנית עסקית כי אם הוא רוצה באמת להצליח הוא חייב ובעיקר בשלב מוקדם כל כך כמו בניית תוכנית עסקית בתחילת דרכו ללמוד כל הזמן, לסרוק את השוק בכל רגע כדי להיות מעודכן לגמרי בכל דבר חדש רלוונטי למיזם שלו שיצא לשוק או שהתפרסם. כמובן שאיתור מתחרים חדשים יסייע גם בבניית תוכנית עסקית טובה יותר.
 
אם כך מה צריך ומה נכון לעשות בעת גילוי מתחרה או מתחרים שמשיג אותנו או שעושה בדיוק או כמעט את מה שאנחנו מתכננים לבצע. קודם כל חשוב להבין מראש שבסבירות גבוהה תמצאו כאלו מתחרים וזה שעדיין לא מצאתם את אותם מתחרים זה בעיקר כיוון שלא כל כך ידעתם לחפש אותם או שלא השקעתם מספיק מאמצים לשם כך. הדבר הראשון שיש לעשות זה להירגע ואחר כך להתחיל ללמוד מה יש ומה אין, מי היזם, מהו המיזם, מהי התוכנית העסקית שלו, מהם המודלים העסקיים שלו, ממתי הוא נמצא באינטרנט, האם השקיעו בו ואם כן מי המשקיעים וכמה כסף הושקע. יש לאסוף את כל המידע וללמוד את כל מה שאפשר על המתחרה החדש. אחר כך יש לבחון האם הוא משפיע עלינו, האם יש דברים חיוביים שאנו רוצים לאמץ שראינו אצלו ואפשר באמצעותם לשפר מעט את התוכנית העסקית שלנו ובסופו של דבר לזכור כי גם הם מתחילים, ולא ברור אם יש להם את היכולת להצליח ושהסיכוי שלכם להצליח איננו נמוך משל המתחרה ואולי אף גבוה יותר.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים