My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מספר הורדות מול מספר משתמשים

Back
דף הבית >> מאמרים >> מספר הורדות מול מספר משתמשים
מספר הורדות מול מספר משתמשים
 
מספר ההורדות הינו אחד המספרים המדוברים ביותר בעולם האפליקציות. כמה אנשים כבר הורידו את האפליקציה. כאשר אנו בונים תוכנית עסקית לאפליקציה אחד המספרים המרכזיים שעלינו להביא בחשבון הינו מספר ההורדות של האפליקציה. האם זהו המספר הנכון ? האם זהו המספר היחידי או החשוב או שישנם מספרים אחרים הקשורים למשתמשים שעלינו להביא בחשבון ואולי הם רלוונטיים יותר להצלחת האפליקציה והתוכנית העסקית יותר מאשר מספר ההורדות ?
 
אכן ישנם מספר מספרים שעלינו להכיר ולהביא בחשבון בעת בניית התוכנית העסקית ובעת הביצוע בשטח. מספרים אלו הינם:
 
מספר ההורדות – מספר האנשים שהורידו את האפליקציה למכשיר שלהם. חשוב לזכור כי יש מספר סוגים של הורדות: הורדות למכשירי אנדרואיד והורדות למכשירי אייפון (iOS).
 
מספר המשתמשים – ישנם רבים אשר מורידים את האפליקציה למכשיר הטלפון שלהם אולם הם אינם משתמשים באפליקציה ואף גרוע מכך הם מוחקים את האפליקציה ממכשיר הטלפון שלהם. מסיבה זו, לא מספיק לדעת את מספר ההורדות אלא חשוב להבין מהו מספר המשתמשים שבאמת משתמשים באפליקציה מבין כל אלו שהורידו אותה. מספר זה תמיד יהיה נמוך ממספר המורידים.
 
משמשים חוזרים – מבין כלל המשתמשים ישנם רק חלק אשר משתמשים מספר פעמים באפליקציה ולא רק פעם אחת או פעמיים ולכן חשוב שנדע וחשוב גם בעזרת התוכנית שאנו מגדירים בתוכנית העסקית ובמקביל במהלך הביצוע, לגרום למשתמשים רבים ככל שניתן להפוך למשתמשים חוזרים.
 
משתמשים קבועים – ישנם משתמשים אשר הופכים את השימוש באפליקציה לשימוש קבוע ויומיומי. אלו הם המשתמשים הטובים ביותר ולכן אנו מעוניינים להפוך כמות גבוהה של משתמשים להיות משתמשים קבועים ויומיומיים.
 
חשוב שבעת בניית התוכנית העסקית ותוכנית השיווק תהיה התייחסות לנושא זה ותיבנה תוכנית שמטרתה להפוך משתמשים רבים ככל שניתן למשתמשים קבועים. להלן מספר דוגמאות לתהליכים שיאפשרו להפוך משתמשים למשתמשים קבועים:
  • מתן תמריץ למשתמשים על פי מספר השימושים – תמרוץ של משתמשים שישתמשו באפליקציה מספר פעמים בחודש לדוגמא משתמש שיגיע לשימוש חמישי או שישי בכל חודש יקבל זכות מסויימת להנחה במוצר או שירות מסויים.
  • מתן תמריץ כספי לכל שימוש – במצב שבו משתמשים משלמים עבור שירות מסויים, ניתן לתמחר את השירות בהתאם למספר הפעמים שישתמשו או לזכות אותם בסכום קטן עבור כל תשלום שיבוצע תמורת השירותים או המוצרים שירכשו. תמריץ כדוגמת ה – Cash back של מספר כרטיסי אשראי בעולם.
  • התנייה של קבלת שירות מסויים בצריכה של מספר מינימלי של מוצרים או במספר מינימלי של שימושים ובכך לתת למשתמשים מוטיבציה להשתמש באפליקציה באופן קבוע.
 אנו רואים כי ישנה חשיבות רבה להבין את משמעות המספרים השונים הקשורים למספר ההורדות ומספר המשתמשים. כמובן שחשוב מאוד בעת בניית התוכנית העסקית לבנות תוכנית שתאפשר לכם לגרום למשתמשים רבים ככל האפשר להפוך למשתמשים קבועים והכי חשוב זה במהלך הרצת האפליקציה בשטח וביצוע בפועל של התוכנית העסקית לממש את התהליכים הללו ולהצליח לגרום לכמות גבוה ביותר של משתמשים להיות משתמשים קבועים.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים