My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מי המתחרים שלנו

Back
דף הבית >> מאמרים >> מי המתחרים שלנו
מי המתחרים שלנו ?
 
לעיתים אני רואה יזמים אשר מנסים לבחון את השוק ולבצע ניתוח מלא של התחרות כדי לדעת מי המתחרים ומה המוצרים או השירותים שאיתם יהיה עליהם להתמודד בהמשך הדרך. חשוב מאוד לדעת ולהגדיר מי המתחרים האמיתיים ומהם המוצרים או השירותים שאיתם אנו אמורים להתחרות. כאשר אנו בונים תוכנית עסקית אנו מבצעים ניתוחים מסוג זה ולכן כאשר אנו עוברים את תהליך הפיתוח העסקי שלב אחרי שלב קל לנו יותר לאבחן היטב את המתחרים והתחרות. למרות זאת גם כשמבצעים ניתוח של התחרות ללא הכנה מלאה של תוכנית עסקית ניתן להבין ולדעת עם מה ועם מי עומדים להתמודד. יש חשיבות רבה לכך שהיזם יבנה את כל המוצר והתהליכים והמוצרים המצויים סביב לו ובאופן זה יוכל לזהות במדויק מי המתחרים.
 
כשאנו אומרים לבנות את המוצר והתהליכים סביבו אנו צריכים פירוט מלא של כל שלבי התהליך. לדוגמא:
 
נניח שהמוצר שלנו הינו מכשיר המבצע חיתוך מסויים במהלך ניתוח – איזמל ייחודי. חשוב שנזהה מי המתחרים שלנו. לכן עלינו לבחון את כל שלבי השימוש באיזמל שלנו.  עלינו לרשום את כל הפעולות המבוצעות בעת שהאיזמל שנו בשימוש וכן את כל המוצרים שמשתמשים בכל פעולה. לדוגמא:
 
  1. חיטוי הידיים – חומרי ניקיון וחומרי חיטוי.
  2. לבישת כפפות – כפפות.
  3. הרדמת החולה – מזרקים, חומרי הרדמה, חומרי ניקוי למקום ההזרקה, מסכה, חומרי הרדמה למסכה.
  4. חיטוי מקום החיתוך חומרי חיטוי, איספלנית למריחת חומר החיטוי.
  5. ביצוע החיתוך – איזמל, מגש לאחסון הכלי.
  6. ספיגת הדם – אספלניות לספיגת הדם, חומרי הקרשת דם.
  7. ביצוע הפעילות בתוך הגוף.
  8. ניקוי האזור – אספלניות לספיגת הדם, חומרי ניקוי מיוחדים..
  9. תפירת החתך חוט, מחט, דבק.
 
לאחר שרשמנו את כל התהליך עם כל המוצרים והשירותים אשר משתמשים במהלך הפעילות עלינו לזהות בדיוק מה עושה המכשיר שלנו בתוך כל התהליך הזה ומיהם המתחרים הפוטנציאליים. לאחר שזיהינו את הפעילות והמוצר הרלוונטיים לנו, רק אז אנו נוכל להגדיר באופן מדויק מי הם המתחרים שלנו.
 
לאחר שנדע באופן מלא ומפורט מי באמת הם המתחרים שלנו ומהם המוצרים או השירותים שאיתם אנו עומדים להתחרות נוכל לבחון כל אחד מהם באופן מקצועי ורציני ולבנות את התוכנית העסקית שלנו בהתאם לכך ובהתאם לצורך בבניית היכולת שלנו בהתמודדות איתם.
 
הסביבה העסקית בדרך כלל איננה מאירה את פניה למיזמים מתחילים הצצים חדשות לבקרים. לכן חשוב שכל יזם יידע כבר בתחילת הדרך לזהות את כל מה שקשור בסטארט אפ שלו, לבחון אותו היטב ולבסוף לבנות את התוכנית העסקית כך שיש בתוכה את כל הפתרונות הנדרשים כדי להצליח להתמודד עם המוצרים והשירותים המתחרים לנו.
 
תוכנית עסקית שבה היזם מזהה את התחרות האמיתית והמתחרים הרלונטיים ומחפש את הפתרונות הנדרשים לכך באופן מקצועי תאפשר לו להצליח לגייס אנשים מצויינים, לגייס את ההון הנדרש להקמת הסטארט אפ וכמובן שתוביל אותו בבטחה לקראת ההצלחה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים