My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מינון מדיות בשיווק אינטרנטי
מינון מדיות בשיווק האינטרנטי

שיווק אתר אינטרנט או אפליקציה הינה משימה לא פשוטה המחייבת חשיבה מרובה, תכנון נכון, מקצועיות וכמובן תהליך ביצוע מקצועי ובקרה יומיומית על התוצאות, המדיות השונות והתקציבים שיוצאים בכל רגע. כשאנו בונים את התוכנית העסקית ובמקביל גם את תהליך השיווק של מיזם אינטרנטי עלינו לבחור את המדיות המתאימות ביותר בהתחשב במספר גורמים שהמרכזיים שבהם הינם:
 
  1. מהן המדיות המתאימות ביותר שבהן נוכל להגיע למספר הרב ביותר של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
  2. מהן המדיות המתאימות ביותר שבהן נהיה אפקטיביים ככל שניתן באופן יחסי לתקציב שיש לנו לצורך תהליך השיווק.
  3. מהן המדיות הטובות ביותר שבאמצעותן נוכל לייצר את התנועה הגבוהה ביותר לאתר או לאפליקציה שלנו ואחוז ההמרה שייווצר בעקבות אותה תנועת גולשים או משתמשים יהיה הגבוה ביותר שניתן להגיע אליו.
 
ישנן מספר גישות כיצד נכון לתקוף את התהליך השיווקי של מיזם מסוג זה בעת ההשקה וכפי שכבר אמרנו בסופו של דבר התוכנית העסקית ובעקבותיה התהליך יושפעו מאוד כמובן גם מהתקציבים שאנו יכולים להפנות לכיוון התהליך השיווקי.
 
חשוב מאוד לזכור בעת תכנון התוכנית העסקית לשלב ההשקה כי השיווק שאנו מפנים לכיוון הלקוחות הפוטנציאליים אמור להניב לנו תוצאות מסוימות של כניסה לאתר או הורדת האפליקציה והמרה שמשמעותה ביצוע רכישה או כל פעולה המוגדרת אצלנו כמטרת המיזם ושימוש חוזר או מתמשך באתר האינטרנט או באפליקציה.
 
אחת הגישות גורסת כי יש צורך קודם כל ביצירת מודעות גבוהה ומתן לגיטימציה לאתר האינטרנט או לאפליקציה ורק לאחר מכן להפנות לכיוון הכנסת תנועה לאתר את האמצעים הנדרשים וגם אז גורסת אסכולה זו כי בעת הפעלת תוכנית עסקית מסוג זה יש להמשיך בהפניית אמצעים רבים יותר לכיוון האמצעים הגורמים למודעות כשבמקביל לכך יש הפניית תקציבים גם לכיוון האמצעים המפנים ומייצרים תנועה לאתר או הורדות לאפליקציה.
 
הגישה המקובלת יותר גורסת כי יש להגדיר תוכנית עסקית המפנה את מירב התקציבים לערוצים המייצרים כניסות, הורדות והמרות ורק חלק קטן יותר מהתקציב יש להפנות לכיוון האמצעים היוצרים את המודעות, ההיכרות והלגיטימציה.
 
כדי שנבין למה הכוונה נציג לרגע את המדיות המרכזיות ואת תפקידן:
 
Offline:
 
טלוויזיה – כלי לפרסום המונים. בעל יכולת השפעה רחבה מאוד, מאפשר להגיע להמונים ויוצר מודעות גבוהה ורחבה. עלות הפרסום בטלוויזיה גבוהה מאוד והיא בעיקר יוצרת מודעות, היכרות ולגיטימציה אולם היא פחות מניעה לכניסה לאתר אינטרנט או להורדת אפליקציה.
 
שלטי חוצות מסוגים שונים (אלקטרוניים ומודפסים) – כלי המשמש בעיקרו ליצירת מודעות ובדרך כלל הוא יהיה מדיה משלימה לטלוויזיה. גם כלי זה מוביל יחסית מעט לכניסה לאתר.
 
עיתונות (ארצית ומקומית) – כלי בעל יכולות יצירת מודעות שכוחו הולך ופוחת בשנים האחרונות ככל שכחם של אמצעי הפרסום האינטרנטיים הולך ועולה.
 
Online:
 
Google AdWords – פרסום ממומן במנוע החיפוש Google and YouTube. אחד מכלי הפרסום החזקים הממוקדים והעוצמתיים המוביל ישירות את המחפש לאתר אינטרנט, להורדת אפליקציה או לדף נחיתה המובילים כולם לכיוון המרת הפרסום לביצוע רכישה או הפעולה שנדרשה בעת פרסום המודעה.
 
פרסום בפייסבוק – כלי הדומה באופיו ל – Google AdWords אולם הוא פועל בפייסבוק, הוא פחו ממוקד כיוון שהוא מתפרסם לא כתוצאה של חיפוש נושא מוגדר אלא כמודעה המופיעה בדף.
 
פעילות חברתית אינטרנטית – הפצת המידע השיווקי באמצעות פעילות בפייסבוק, פורומים ואמצעים נוספים הקשורים לפעילות חברתית באינטרנט.
 
פרסום אינטרנטי – פרסום באתרים שונים המוביל גם הוא לאתר, דף נחיתה או להורדת אפליקציה.
 
כפי שאנו רואים הפרסום האינטרנטי הוא זה אשר יוצר את התנועה לתוך האתר ואת הורדת האפליקציה. הוא גם זה אשר יוצר את ההמרה שהיא בסופו של דבר מטרת הפרסום. מסיבות אלו, התוכנית העסקית הנכונה ביותר הו\יא להקצות את מירב האמצעים למדיות האינטרנטיות המרכזיות והרלוונטיות למיזם שלכם ואת שאר התקציב למדיות אחרות שחלקן הינו Offline אשר יוצרות בדרך כלל את המודעות, הלגיטימציה וההיכרות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים