My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מי הלקוח שלך
מי הלקוח שלכם ? 

ישנם מיזמים רבים שנותנים מענה למספר צרכים. לעיתים הצרכים השונים הינם של לקוחות שונים או פלחי שוק שונים. כאשר אנו מפתחים מיזם, חשוב שהמענה שהמיזם ייתן יהיה עבור הצורך שאותו אנו רוצים לפתור. יזמים רבים הוגים רעיון מסוים המתייחס לצורך מסוים ולאחר שהם מתחילים להתקדם ולפתח אותו הם מרחיבים את המענה לצרכים נוספים ואחרים. לעיתים אנו מוצאים את עצמנו מתקדמים עם הפיתוח בכיוונים שונים לגמרי מהכיוונים הראשוניים שעליהם חשבנו. לעיתים אנו מוצאים את עצמנו בונים גם תוכנית עסקית שתיתן מענה בכיוון שונה לגמרי מהכיוון שעליו חשבנו בעת שהגינו את הרעיון.
 
האם זה נכון ? האם זה לא נכון ? בשאלה הזו מחבטים לפעמים והתשובה לשאלה עשויה או עלולה להשפיע לגמרי גם על תהליך הפיתוח וגם על התוכנית העסקית של המיזם שלנו.
 
אין לכך תשובה של נכון ולא נכון וכל מקרה צריך להבחן לגופו באופן נפרד וייחודי.
 
בתהליך הפיתוח העסקי שאתם מבצעים כבר בתחילת הקידום של הרעיון ותחילת הדרך להפיכתו לסטארט אפ עליכם לבצע תהליך של בחינה והערכה של כל פלחי השוק והלקוחות הפוטנציאליים שהמיזם יכול לתת לצרכים שלהם מענה. במהלך הערכה זו עליכם להגדיר את כל הצרכים שעליהם ניתן לתת מענה באמצעות המיזם שלכם ולמדרג אותם מבחינת עוצמת הצורך והפתרון, פוטנציאל השוק של אותו פלח שוק, הפתרונות שנותנים מענה כבר לאותם צרכים (המתחרים הפוטנציאליים) והיתרונות שיש לפתרון שלכם במידה ויש על פני הפתרונות המתחרים.
 
לאחר שתבצעו ניתוח זה תהיה בידכם את היכולת להעריך היכן פלח השוק שבו יהיה נכון ביותר להתחיל מהבחינה העסקית. תוכלו אף להגדיר מה יהיה פלח השוק הראשון שאליו תכוונו את פיתוח המערכת או השרות שלכם בתחילת הדרך ומי יהיו הלקוחות הראשונים שלכם ומה יהיו פלחי השוק הבאים לאחר מכן גם בתהליך הפיתוח וגם בהוצאה לפועל של התוכנית העסקית שתבנו.
 
חשוב לבצע את הניתוח הזה כבר בתחילת הדרך עוד לפני שאתם מתחילים לפתח את המיזם שכן לתוצאות יש השפעה מכרעת לא רק על תהליך הפיתוח ועל הפתרונות שהמערכת שלכם תאפשר ללקוחותיה אלא גם על פרמטרים אחרים המהווים חלק משמעותי בכל תוכנית עסקית כמו לדוגמא מי יהיו אנשי הצוות הראשונים שתגייסו. לדוגמא אם המערכת תופנה לפלח שוק מסוים של לקוחות, חשוב יהיה לגייס אדם בעל ידע, קשרים ונסיון באותו שוק מאידך אם פלח השוק שבו יוחלט לפעול על פי התוכנית העסקית יהיה שונה, ייתכן שיהיה נכון לגייס מומחה אחר, איש שיווק אחר ואפילו אולי אנשי פיתוח שונים. בדרך כלל לפלח שוק שונה יהיה תהליך שיווק שונה, תקציב שיווק אחר והשפעות רבות אחרות על כל התהליך העסקי.
 
לסיכום, חשוב מאוד כבר בתחילת קידום הרעיון שלכם להתייחס אליו בצורה מקצועית, לבצע תהליכי חשיבה מקצועיים ובסופו של דבר לקבל החלטות מושכלות לגבי הדרך הנכונה להתפתח עם המיזם בדרך להפוך אותו לחברת סטארט אפ מצליחה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים