My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מודל עסקי מיטבי לאפליקציה
מודל עסקי מיטבי לאפליקציה
 
אחד הנושאים החשובים בבניית אתר אינטרנט או אפליקציה הינו בניית מודל עסקי נכון ומתאים שיאפשר את הפעלת המיזם באופן נכון והכנסות ורווחים בצורה מיטבית. ישנם מודלים עסקיים רבים שניתן לבנות ובדרך כלל המועד הראשון בו מתחילים לחשוב בצורה רצינית ומקצועית על המודלים העסקיים ולבנות אותם הינו שלב הפיתוח העסקי בעת שבונים את התוכנית העסקית הראשונית. לעיתים, היזמים חושבים שהמודל העסקי הנכון הוא זה שנראה להם באופן טבעי כמודל העסקי הנכון אולם לעיתים קרובות יש להיות מעט יותר יצירתיים כדי לבנות את המודלים העסקיים הנכונים והטובים ביותר למיזם. חשוב לזכור גם שלמיזם יכולים להיות יותר ממודל עסקי אחד נכון. יכולים להיות שניים, שלושה (ואף יותר מכך) ויתכנו מצבים בהם יופעלו מספר מודלים עסקיים בו זמנית שביחד יהוו את מקור ההכנסות של המיזם.
 

יש הרבה אפשרויות וכמעט מיד נשאלת השאלה מהי האפשרות הנכונה. להלן מספר דוגמאות למשפחות של מודלים עסקיים שיכולים להיות חלק או כל מהמודל העסקי של המיזם:
 
  1. מודלים שבהם המיזם מקבל עמלה תמורת מכירת מוצר. המודל יכול לאפשר את מכירת המוצר באמצעות האתר או האפליקציה ובמקביל הוא יכול לאפשר את מכירת המוצר על ידי הספק בין אם היא מתבצעת על גבי הפלטפורמה שלם ובין אם היא מתבצעת על גבי הפלטפורמה שלו. יש מספר הבדלים שהעיקריים שבהם הינם מי האחראי המשפטי כלפי הלקוח, מה יהיה גודל מחזור העסק וכמובן מי ישלם למי האם הספק ישלם לאתר את העמלה או שהמיזם ישלם לספק את מה שמגיע לו עבור המוצרים שנמכרו.
  2. קידום בעת חיפוש או רשימות ספקים, מודעות או כל שיטת הופעה באתר ובאפליקציה – מודלים אלו דומים באופן עקרוני למודל ה – PPC שמופעל ב – Google AdWords. במודלים אלו, המפרסמים מתמודדים על כל הופעה ומי שישלם יותר, יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש או הרשימה. בדרך כלל מודלים אלו מאפשרים לשלם עבור מספר הכניסות שנכנסו לאתר המתפרסם והם מאפשרים שיטת פרסום שבה אין צורך במיליוני כניסות לאתר או לאפליקציה על מנת ליצור תזרים מזומנים והכנסות יפות.
  3. מודלים של פרסום – פרסום אינטרנטי או סלולרי יכול להתבצע בדרכים רבות. באמצעות באנרים מסוגים שונים, באמצעות סרטוני וידאו קצרים, באמצעות קטעי וידאו קצרים לפני או אחרי סרטון וידאו המוצב ב – YouTube או באתרים אחרים. בדרך כלל התשלום עבור פרסומים אלו הינו על פי כמו החשיפות, כלומר על כל 1,000 צפיות מוגדר תשלום מסויים. הבעיה המרכזית של מודלים אלו הינה שעל מנת ליצור באמצעותם הכנסות משמעותיות ורווחיות טובה יש ליצור באתר או באפליקציה תנועה של משתמשים רבים מאוד. בדרך כלל מדובר על מיליוני משתמשים. מסיבה זו המשקיעים אינם אוהבים מיזמים אשר בונים את המודלים העסקיים שלהם בעיקר בשלבי החיים המוקדמים שלהם על פרסום מסוג זה.
 
ישנם עוד משפחות של מודלים עסקיים. חשוב להבין שלכל מיזם יש לבנות את המודל העסקי המתאים לו ביותר ולא נכון להלביש מודל עסקי סתמי על מיזם ללא התאמה למיזם הספציפי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות 
©   1999-2019
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים