My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

מהיכן לשווק אפליקציה או אתר אינטרנט

Back
דף הבית >> מאמרים >> מהיכן לשווק אפליקציה או אתר אינטרנט
מהיכן לשווק אפליקציה או אתר אינטרנט

בכל מקרה בו אנו בונים אפליקציה או אתר אינטרנט אנו מתלבטים כיצד נכון לשווק את האתר או האפליקציה שלנו ללקוחות והאם התוכנית העסקית שלנו צריכה לכלול את העברת החברה לשוק היעד או שעדיף ונכון יותר להשאר בישראל. אנו יודעים כי רוב חברות האינטרנט בזמן כזה או אחר יוצאות לחו"ל ומעבירות לשם את מרכז הפעילות, האם זה נכון ואם כן מתי כדאי לעשות זאת ולהעביר את הסטארט אפ שלנו לחו"ל.
 
חשוב לבחון מהו אתר האינטרנט שלנו ומה השירות שאנו מספקים. אם השירות שאנו מספקים הינו שירות מקומי דוגמת Get Taxi או כל שירות אחר המצריך להיות בטריטוריה מסויימת, יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להצליח להוציא לפועל בצורה מוצלחת את התוכנית העסקית שלנו. ברור לכל שמהטריטוריה בה פועלים ייקל עלינו להצליח להשיג את יעדי התוכנית העסקית ואם נפעל בשלט רחוק אנו עלולים לפספס את היעדים בגדול ולגרום לכשלון הסטארט אפ שלנו. לעומת זאת אתר אינטרנט המספק שירותים שאין כל קשר בין המיקום הגיאוגרפי של ספקי השירות לבין מקומו של הלקוח כנראה (לפחות לכאורה) לא יחייב את העברת מרכז הפעילות של הסטארט אפ שלנו לחו"ל. 

ומה במקרה שבו הטריטוריה איננה משחקת תפקיד בשירות שאנו מספקים לגולשים ולמשתמשים, האם נכון יהיה להשאיר את מרכז הפעילות של החברה שלנו בארץ? האם נצליח להשיג באמת את יעדי התוכנית העסקית מכאן ? שאלה זו נשאלת מכיוון שלא כל כך ראינו מיזמי סטארט אפ או אפליקציות שאין לטריטוריה שום חשיבות עבורן שנשארו בישראל לאחר שהתבגרו מעט והצליחו. כל חברות האינטרנט בשלב כזה או אחר של חייהן עוזבות לארה"ב ועוברות לקליפורניה, ניו יורק, בוסטון או כל מרכז אחר של אינטרנט, כלומר גם במקרה שבו אין חשיבות גיאוגרפית ואין לטריטוריה השפעה כל התוכנית העסקית, כנראה שרצוי להעביר את מרכז הפעילות לחו"ל. 

בכל מצב בו אנו פועלים במדינות שונות בחו"ל, רצוי שתיהיה לנו נציגות שתדאג לאינטרסים שלנו באותה מדינה. אם השיווקיים, אם התפעוליים במידת הצורך ואולי המשפטיים. חשוב שנבין כי כדי להצליח לממש את התוכנית העסקית שלנו אנו נדרשים להשקיע תהליכי שיווק מקומיים גם אם הסטארט אפ שלנו בינלאומי ואינו קשור לשטח כלל. הפעלת מהלכים שיווקיים משמעותיים בכל מדינה דורשת אדם בעל היכרות עם אותה מדינה, הבנה בתהליכי שיווק אינטרנטיים וכמובן יכולת ניהול ומו"מ שתאפשר לו ליצור את התהליכים השיווקים באופן נכון ויעיל.

אם נסכם זאת, נוכל לומר כי לצורך ניהול נכון של המיזם, רצוי להעביר את מרכז הכובד שלו לחו"ל (בדרך כלל לארה"ב) כיוון ששם יש יכולת לגייס טוב יותר, הרבה יותר ומהר יותר. שם גם יש קרבה לשוק היעד המרכזי בתחילת הדרך ומשם קל יותר להמשיך את קידום התוכנית העסקית לטריטוריות אחרות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים