My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מה צריך כדי להגיע מוכנים למשקיע
מה צריך כדי להגיע למשקיע מוכנים ?
 
בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בהתייחסות ובדרישות המשקיעים מהמיזמים אשר מגיעים אליהם כדי לגייס כסף בשלב ה – Seed. בעבר יזמים היו ניגשים למשקיעים די בהתחלה מיד לאחר שבנו תוכנית עסקית ומציגים בפניהם את הרעיון והמיזם. היום, משקיעים לא מוכנים ברוב המקרים להיפגש עם מיזמים שחוץ מתוכנית עסקית אין בידם הישגים אמיתיים בשטח. כיוון שכמות המיזמים גדולה, והסיכונים בשלב ההשקעה הראשוני הזה גבוהים מאוד המשקיעים החליטו שהסינון הראשוני שלהם יהיה עוד לפני שהמיזמים מגיעים אליהם כך שמי שלא יעמוד בתנאי היסוד שהם מציבים אפילו לא יגיע להציג את המיזם בפניהם.
 
אם כך, מהם תנאים אלו ומה משקיעים מצפים לראות בלי קשר לתוכנית העסקית שלכם כדי שיהיו מוכנים לשקול השקעה בסטארט אפ שלכם ? 
  1. אתם נדרשים לסיים את פיתוח ה – MVO (Minimum Viable Product) לפחות ולהשיק אותו בשטח. המשקיעים מצפים שתצליחו להגיע בכוחות עצמכם למוצר מוכן ופועל ותשיקו אותו בשטח. הם רוצים לראות את המוצר פועל במציאות עם לקוחות ומשתמשים אמיתיים ולא רק כמוצר המתוכנן כחלק מתוכנית עסקית שעדיין לא החלה לפעול בשטח. הם מצפים לראות שאתם מבינים באמת את השטח ואת הלקוחות שלכם, הם רוצים לראות תובנות אמיתיות המגיעות מהמציאות ולא מהתאוריה וכמובן שהם רוצים לראות שאתם יודעים להיכן אתם מתקדמים ושהמציאות אכן תומכת ולו במידת מה את ההנחות הבסיסיות שהגדרתם בתוכנית העסקית.
  2. בניית צוות מתאים. בדרך כלל מתחילים לקדם את המיזם יזם אחד, שניים או שלושה. ברוב המקרים אין ליזמים אלו את הנסיון והכישורים בכל התחומים המרכזיים בהם נדרש שיהיה מישהו מנוסה ולכן על היזמים להרחיב את הצוות בהתאם. ישנם מספר מעגלים של אנשי מפתח שמצרפים. לעיתים יש לצרף יזם אחד או שניים לצוות היזמות. עליכם גם למצוא במקביל לכך יועצים מתאימים שיתנו לכם את השירותים ההיקפיים שאינכם יכולים לספק בעצמכם כמו עורכי דין, רואה חשבון ויועץ עסקי. לעיתים יש יועצים נוספים שאתם צריכים לצרף, יועץ טכנולוגי, יועץ שיווקי ואולי גם מישהו מתחום אחר בהתאם לדרישות התוכנית העסקית שלכם. נוסך להם, רצוי צרף גם אדם אחד או שניים כ – Advisory board  באופן כזה שלמיזם ולתוכנית העסקית שלכם יהיה גם עורף של אנשים מאוד מנוסים ובעלי מעמד אשר נחשבים כאוטוריטה בתחומם שניתן יהיה לסמוך על עזרתם, על קשריהם ונסיונם הרב.
  3. הכיסוי המשפטי הינו תחום אשר מוזנח מאוד על ידי חברות סטארט אפ רבות ויזמים רבים. כיוון שחלק גדול מהיזמים אינו מבין בתחום זה הוא נוטה שלא לעסוק בו וחושב שניתן להשאיר אותו לשלב בו יהיה כסף. דווקא התחום המשפטי הינו תחום שדורש טיפול החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך. רצוי מאוד שעורכי הדין המטפלים בכם יהיו מנוסים מאוד בתחומים העסקיים בהם אתם פעילים שכן עורכי דין המומחים בתחומים אחרים יבצעו שגיאות בלתי נסלחות אם יטפלו בכם. עליכם לוודא שכל תהליך, כל ספק וכל שותף או יועץ חתומים על הסכם שמארגן באופן נכון את כל הקשרים המשפטיים בין כל הגורמים המעורבים בסטארט אפ שלכם.
יש כמובן נושאים נןספים שרצוי שיהיו מוכנים לקראת ההשקעה אולם אלו התחומים המרכזיים שעליכם להכין, כמובן בנוסף לתוכנית עסקית טובה ופרזנטציה שתאפשר לכם להציג את המיזם שלכם נכון וטוב.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים