My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> מה עדיף B2B או B2C ?
 מה עדיף B2B או B2C ?

יזמים רבים לא מגמרי מודעים לכך שיש קטגוריות שונות ויש משקיעים שונים המתעניינים בתחומי פעילות שונים. יתרה מכך, הם גם לא לגמרי מבינים את ההבדלים והמשמעויות של פעילות מול עסקים או מול משתמשים ולקוחות פרטיים. חשוב להבין שיש חחומי פעילות מסוימים ופתרון אשר נותן מענה לצורך מסוים של משתמשים פרטיים והפעילות הנכונה במיזם זה תהיה אל מול אותם לקוחות והמיזם יהיה מיזם של B2C ואם ננסה לבנות תוכנית עסקית שתיקח את המיזם לכיוון של B2B זה עלול להיות מאולץ ולא ממש אמיתי ונכון. מאידך לעיתים יש מיזם אשר נותן מענה נפלא לצורך של לקוחות עסקיים ואם נבנה תוכנית עסקית שתיקח את המיזם לכיוון של לקוחות פרטיים שוב אנו עלולים להחטיא לגמרי את המטרה ובעיקר את ההצלחה.

מקובלה ידועה היא שיותר קל (לפחות לכאורה,) לפעול מול לקוחות עסקיים ולא לקוחות פרטיים ממספר סיבות שלעיתים הן תקפות ומוצדקות ובמקרים אחרים הן לא נכונות ותוכנית עסקית המגדירה פעילות מול לקוחות עסקיים לפחות לכאורה יעילה וזולה יותר מאשר תוכנית שיווק ללקוחות פרטיים.

לקוחות עסקיים יודעים שעבור שירות או מוצר משלמים ויש להם בדרך כלל תקציב המגדיר את התשלום עבור השירות או המוצר. לקוחות פרטיים רגילים לקבל שירותים באינטרנט בחינם ולכן הם פחות פתוחים לשלם.

שיווק ללקוחות עסקיים עשוי להיות זול יותר ויעיל יותר. יש סוגי לקוחות עסקיים רבים שניתן להגיע אליהם דרך איגודים מקצועיים וקבוצות אחרות ועלות תהליך השיווק תהיה במקרים כאלו נמוכה יותר. לקוחות עסקיים צורכים פרסומות כחלק מתהליך הרכש שלהם. כשיש להם בעיה הם מחפשים את המוצר או השירות שייתן להם פתרון לאותה בעיה ומוכנים לשלם עבור הפתרון. לכן (בחלק לא קטן מהמקרים שיווק ללקוחות עסקיים דורש פחות אמצעים מאשר שיווק ללקוחות פרטיים).

שיווק ללקוחות פרטיים דורש להגיע באופן ישיר לכל אחד מהם ובדרך כלל תהליך שיווק שכזה ידרוש אמצעים רבים יותר ועלויות גבוהות יותר.
אם כך, אנו רואים שלפחות לכאורה יהיה נכון לקחת את המיזם שלנו לכיוון של B2B ולא לכיוון של B2C. חשוב שנבין שהכללים הללו סטטיסטיים ובבואנו לקבל החלטות שבעקבותיהן אנו בונים את התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלנו ובעיקר גם פועלים אחר כך ומוציאים כספים על פי אותה תוכנית עסקית עלינו לבחון את הסיטואציה הנכונה בכובד ראש. יש מיזמים שאינן מתאימים כלל להיות מיזמי B2C ואחרים שאינן יכולים להיות מיזמי B2B. יש מיזמים אשר יכולים להיות גם וגם.

כשאנו בוחנים את התוכנית העסקית שלנו עלינו לבחון מהו התהליך הנכון ביותר עבור הלקוחות ועבור המיזם. לא ניקח מיזם שנותן מענה מעולה למשתמשים פרטיים ונמצא דרך כל שהיא בה אנחנו יכולים לעבוד דווקא מול גופים עסקיים...אם נעקם כך את הפתרון והמענה לצורך שאנו אמורים לתת סיכויינו להצליח יצנחו וסיכויינו להיכשל יגברו מאוד. נבנה את התוכנית העסקית הנכונה עם המודלים העסקיים המתאימים והטובים ביותר ובהתאם לכך נקדם את המיזם שלנו. 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים