My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

לכמה כיוונים להתרחב בהתחלה

Back
דף הבית >> מאמרים >> לכמה כיוונים להתרחב בהתחלה
לכמה כיוונים להתרחב בהתחלה
 
בכל תהליך של פיתוח עסקי לפני שמתחילים לכתוב את התוכנית העסקית עולה דילמה שלא תמיד יש לה תשובה ברורה וחותכת. הדילמה היא לכמה כיוונים נכון להרחיב את הפעילות של הסטארט אפ ומתי נכון לבצע את הרחבת הפעילות הזו. הרחבת הפעילות יכולה להיות למספר כיוונים כמו פעילות בטריטוריות נוספות וחדשות או הרחבת קו המצרים או השירותים שהמיזם מספק ללקוחותיו או למשתמשים בו. לכאורה, הוספת מוצרים נוספים או טריטוריות פעולה חדשות אמורה להיות טבעית והגיונית לשלבים שבהם אמורים להגדיל את הפעילות אולם באופן מעשי הוספת טריטוריות חדשות או קווי מוצרים חדשים עלולה לגרום למיזם לקשיים בתחום הפיננסי, לקשיים בתחום הניהולי ולקושי ביכולת של היזמים ומנהלי המיזם לתת את תשומת הלב הנכונה לכל הפלחים הקיימים.
 
מהם השיקולים שכדאי שנשקול בעת בניית התוכנית העסקית כשאנו בוחנים את השאלה לגבי הרחבת הפעילות העסקית ?
 
  1. האם הפעילות בטריטוריה הנוכחית כבר התייצבה על כיוון גידול חיובי רציף וברור, האם אנו יכולים לומר שהתהליכים העסקיים והשיווקיים כבר מתנהלים על ידי המנהלים המקומיים שאמורים להצמיח את המיזם ולהביא את הסטארט אפ שלכם למצב של צמיחה ורווחיות גבוהה יותר. אם אנו חשים שהתשובה על כך תהיה חיובית יתכן שזה הזמן לקדם את התוכנית העסקית ולשקול כניסה לטריטוריה חדשה או להרחיב את קו המוצרים ולהכניס קו מוצרים חדש.
  2. האם יש לנו מספיק כסף כדי להמשיך את תנופת הגידול והצמיחה בטריטוריה הקיימת או בקווי המוצרים שאנחנו מוכרים עכשיו או שאין לנו את ההון הנדרש לפתיחת הפעילות בטריטוריה חדשה. בכל מקרה במידה ואנו חושבים שזה באמת הזמן לכניסה למיקום חדש עלינו לגייס את ההון הנדרש לנו כדי לפתוח את הטריטוריה החדשה או להשיק את קווי המוצרים החדשים תוך כדי המשך קידום התוכנית העסקית בכיוונים הנדרשים.
  3. כשאנו בונים תוכנית עסקית למיזם גדול ורציני אשר דורש השקעות רבות והפעלה של אופרציה מורכבת ומסובכת. ובמקביל לכך גם התוצאות העסקיות אמורות להגיע למצב של הכנסות של מיליוני או עשרות מיליוני דולרים עלינו לבחון את עצמנו. חשוב שנבחן האם אנו לא בונים תוכנית עסקית גרנדיוזית מדי למשך תקופת זמן קצרה מדי. ההגיון העסקי אומר שיהיה קשה ואולי לא ריאלי לבנות תוכנית עסקית אשר מגדירה פיתוח מערכת או אתר אינטרנט או אפליקציה, כניסה לארה"ב והגעה למצב של דומיננטיות רצינית שם ואחר כך כניסה לאירופה והגעה למצב של דומיננטיות גם באירופה. כל זאת תוך כדי ארבע עד חמש שנים וגיוס הון מצטבר של 2 עד 4 מיליון $. חשוב מאוד שנשאל את עצמנו האם לא ניראה מגלומנים כשנציג תוכנית עסקית כזו המציגה הישגים שניתן להגיע אליהם במשך שבע שמונה שנים ובעזרת 15 עד 20 מיליון $ השקעה עם הנתונים הצנועים שלנו המדברים על סכומי גיוס הון נמוכים יחסית ולוח זמנים קצר מאוד שמביאים אותנו להישגים הכבירים הללו.  
 
לסיכום, סטארט אפ הגיוני יכול להגיע להישגים עסקיים מסוימים בתקופת זמן נתונה ובהשקעות מסוימות. חשוב שנציג תוכנית עסקית הגיונית אשר מתייחסת גם למשך הזמן הרלוונטי הנדרש, גם לכמות ההון האמיתית הנדרשת וכמובן גם למספר טריטוריות ריאליות וקווי מוצרים הגיוניים שניתן יהיה להשיג בהתאם למצב הנתון.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים