My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> לכו למשקיע כשאתם מוכנים
לכו למשקיע כשאתם מוכנים
 
אחת השגיאות הנפוצות של יזמים הינה הריצה למשקיע. המיזם נמצא בשלב פיתוח ראשוני כזה או אחר, או אפילו בשלב הרעיון והיזמים רוצים לגייס כסף כיוון שנגמר להם התקציב שהם יכולים או מוכנים להשקיע בעצמם. חלק גדול מהיזמים מכין תוכנית עסקית מאולתרת העיקר שיהיה כתוב משהו והולך איתה למשקיע.
 

קשה מאוד למצוא משקיע מתאים למיזם ולשלב בו הוא נמצא. לפעמים קשה להגיע למשקיע כיוון שהוא לא מוכן לראות כל מיזם ולכן כשהולכים למשקיע לא מוכנים (בלי שבנו תוכנית עסקית נכונה וטובה, בלי שעשו ניתוח עסקי וחשיבה עסקית רצינית, בלי שיש מודל עסקי אמיתי ורציני, בלי שבנו צוות רציני ועוד...) כמעט תמיד המשקיע לא יתייחס אל המיזם ברצינות כיוון שמספר שאלות עסקיות רציניות יפילו אותו, התוכנית העסקית לא תיתן מענה נדרש לשאלות אלו ושרפתם משקיע טוב שהייתם יכולים באמצעות גישה נכונה לגייס ממנו כסף.
 

השבוע הגיע אלי יזם עם מוצר גמור מוכן לשיווק, תוכנה וחומרה בתחום הפרסום שיש לה אפשרויות רבות ליצירת מודלים עסקיים וניתן באופן די מיידי ליצור איתה הכנסות ורווחים. לא נבנתה תוכנית עסקית למיזם זה והיזם שבוי בקונספט עסקי מסוים שהסיכוי שמשקיע יצטרף אליו לקונספט הזה נמוך מאוד (על פי דעתי). הצעתי ליזם לבצע תהליך פיתוח עסקי ולאחריו לבנות תוכנית עסקית בהנחה שנבנה מספר מודלים עסקיים אפשריים שאיתם המשקיעים ירצו להתקדם. היזם סירב שכן הוא חשב שהוא מוכן להציג את המיזם בפני משקיעים. בסוף השבוע הוא הציג בפני שני משקיעים יום אחרי יום את המיזם וכפי שצפינו שניהם דחו את המיזם מכל וכל וטענו שאין להם עניין במיזם בעיקר בקונספט המוצג שכן לדעתם קונספט זה בעייתי ליצירת רווחים משמעותיים והוא יוביל לחברה בעלת רווחים נמוכים ומצומצמים.
 

נוצר מצב בו היזם הלך לשני המשקיעים הטובים ביותר שהיו לו בקנה, ללא בניית תוכנית עסקית, ללא בניית מצגת עסקית והציג להם את פעולת המיזם כשעל הנושא העסקי כמעט ולא ידע לדבר וגם הכיוון שאותו הציג לא התאים למשקיעים. שני המשקיעים הללו, יורדים מרשימת המשקיעים הרלוונטיים של אותו מיזם, היזם לא יוכל להציג שוב את המיזם בפניהם והוא "שרף" אותם והפסיד את ההזדמנות לצרף אותם כמשקיעים וכשותפים.
 

אני חוזר ואומר לכולם, בעיקר ליזמים המגיעים מהתחומים הטכנולוגיים. אל תהיו שבויים בקונספט אחד שפיתחתם בעצמכם או עם שותף, תשתפו עוד מישהו בעל נסיון עסקי רב המחויב לתהליך (או מישהו הנכנס כשותף למיזם והוא בעל נסיון עסקי משמעותי בתחום המיזם או יועץ עסקי המקבל תשלום ולכן מחויב לתהליך למיזם ולכם). אני ממליץ מאוד לקיים תהליך של פיתוח עסקי בהובלת יועץ עסקי מקצועי ומנוסה. חשוב מאוד שמי שבונה וכותב את התוכנית העסקית יהיה אדם שכבר כתב עשרות ואולי אף מאות תוכניות עסקיות בחייו והוא בעל נסיון עסקי בתחום הסטארט אפ או בתחום הקמת מיזמים אחרים וניהולם באופן שוטף בעצמו. כך תגדילו את הסיכויים שמשקיע שאליו אתם הולכים ישקיע במיזם שלכם.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©    1999-2019
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים