My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> כיצד להתקדם עם מיזם לקראת גיוס
כיצד להתקדם עם מיזם לקראת גיוס

יזמים רבים אינם מנוסים בהפיכת רעיון לעסק מצליח ורווחי. למעשה, לרוב היזמים המיזם שלהם הינו העסק הראשון שהם מקימים ובדרך כלל הם לא מבינים שהם מקימים עסק אלא חושבים איך לקדם רעיון ולכן התהליך שבו הם מתקדמים איטי, לא תכליתי ולא מקדם אותם לכיוונים הרצויים ובודאי שלא בזמן סביר. אני מוצא יזמים רבים הפועלים ללא חשיבה עסקית, ללא בנייה של תהליך עסקי ותוכנית עסקית שילכו לאורה, הם רצים לפתח את המוצר ולא חושבים על תחומים רבים נוספים שיש לקדם במקביל ולעיתים אף לפני שמפתחים את המוצר. בדרך כלל הם מחילים להבין שמשהו לא קרה בצורה הכי נכונה כשהם מגיעים למישהו מקצועי או ליועץ עסקי כדי שיכתוב עבורם תוכנית עסקית לקראת גיוס הון שהם רוצים לעשות ואז הם מתחילים בעצם כמעט מחדש אחרי ששרפו חצי שנה או שנה ולעיתים גם לא מעט כסף...

גם אם זה קרה רצוי לא להתייאש וצריך לראות זאת כשכר לימוד ולא להרים ידיים אולם מהי הדרך הנכונה להתקדם עם המיזם כדי להפוך אותו לסטארט אפ שיוכל להתמודד בהצלחה על כספי המשקיעים ?

הדבר הראשון שרצוי שכל יזם יעשה הוא ללמוד ולחשוב. כשעולה במוחו של יזם רעיון הוא צריך לחקור את התחום שבו עוסק הרעיון בצורה מיטבית עד שיהפוך להיות מומחה בתחום. אחר כך כדאי לו מאוד להתחיל לחשוב בצורה עסקית ובאופן מקצועי כלומר לא להתחיל לרוץ סתם כך אחרי מה שנראה לו אלא לבחון עם אנשי מקצוע מהתחום את הדברים המרכזיים והחשובים ואחרי בחינה איתם וחשיבה עסקית נכונה (ועדיין לא צריך לבנות תוכנית עסקית) אפשר להתחיל להתקדם.
אחד הדברים הראשונים שהייתי מציע לכל יזם לעשות הוא להגדיר לעצמו מטרות ולוח זמנים הגיוני וריאלי. אם ניקח לדוגמא מיזם בתחום האינטרנט, הייתי מגדיר בתור מטרה מרכזית ראשונית מתי אני רוצה להשיק MVP. מהמועד הזה הייתי גוזר אחורה את שאר אבני הדרך. בדוגמא שלנו אני מציע לכל יזם בתחום האינטרנט להשתמש באבני הדרך הבאות אולם כמובן שלכל מיזם צריך לבנות את היעדים המתאימים דווקא לו.
  1. לימוד מעמיק, הבנת תחום המיזם והכרתו באופן יסודי. חשוב להבין כי לימוד הנושא, לימוד התחרות והמתחרים, אינו נפסק כשהיזם מבין את התחום היטב אלא ממשיך כל הזמן כיוון שחייבים להתעדכן בכל מה שקורה וכמובן שלקראת כל אבן דרך לדוגמא לקראת הכנת תוכנית עסקית הייתי מעמיק מעט את הלימוד כדי לוודא שאין הפתעות ולדאוג שאני מעודכן באמת במה שקורה בשוק הדינמי כל כך של ימינו.
  2. פיתוח עסקי, לאחר שאנו מכירים היטב את התחום עלינו לבצע תהליך של פיתוח עסקי. את התהליך רצוי שיוביל אדם בעל נסיון בפיתוח עסקי. בסיום תהליך זה רצוי לכתוב תוכנית עסקית למיזם.
  3. אפיון ראשוני או אף מעבר לכך. לאחר הבנה מעמיקה של המוצר הלקוחות והתחום אפשר וצריך לאפיין את אתר האינטרנט ואת האפליקציה כדי שתהיה אפשרות להעביר את האפיון למעצב ולאנשי הפיתוח.
  4. תוכנית עסקית, זהו השלב בו אתם כבר יודעים (פחות או יותר מתי תשיקו את המיזם עם MVP ולכן רצוי שתכתבו תוכנית עסקית שתגדיר את התהליך וכמובן את התקציב שיש צורך לגייס כדי להצליח להפוך ממיזם לחברת סטארט אפ בעלת סיכויים להצליח. תוכנית עסקית הינו מסמך מקצועי ולכן מי שכותב את התוכנית צריך להיות אדם בעל נסיון בכתיבה עסקית מהסוג הזה כדי שלא יתגלח בפעם הראשונה על התוכנית העסקית שלכם.
  5. גיוס צוות, תוך כדי קידום כל התהליכים אתם צריכים להפוך את המיזם לעסק ולחברה בה יש עובדים ולגייס אנשי צוות רלוונטיים בתחומים השונים. בתחום העסקי, הטכנולוגי, השיווקי, המקצועי והפיננסי.
  6. תחילת תהליכי שיווק, במהלך ההתקדמות רצוי מאוד שתבצעו תהליך של מיתוג ותתחילו לבצע את הפעילויות השיווקיות הראשונות. לדוגמא, מרקט פלייס בתחום מסוים יכול להתחיל לאסוף את הספקים שלו כבר מהרגע שיש מספר דפים בווב שניתן להירשם דרכם...בתחום השיווק כל אחד יכול ליצור לעצמו את התהליכים הנכונים ביותר למיזם שלו כך הוא יוכל לקדם את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו הרבה מעבר לפעולה השיווקית גרידא...
  7. גיוס הון, אחרי שאתם מוכנים, התחלתם את בניית הפלטפורמה, בניתם צוות כתבתם תוכנית עסקית, והצלחתם להתקדם קצת במעלה הדרך עליכם להתחיל לבנות את תהליך הגיוס. איסוף לידים למשקיעים, בניית פרזנטציה עסקית המשקפת את התוכנית העסקית שנבנתה וכמובן הכנה להצגה, הבנת תהליכי המו"מ המחכים לכם ולימוד התהליך כמו גם איך להתמודד במו"מ במידה ויהיו משקיעים שירצו לבחון אתכם לעומק.
כפי שאתם כבר מבינים רעיון הינו רק תחילת הדרך ובינו לבין גיוס ההון הראשוני שמסמל את לידתה של החברה מחכה דרך ארוכה המחייבת הרבה רצון, כוחות ואורך רוח. במקביל עליכם להביא בחשבון הוצאה כספית שנעה בין 50,000 ₪ ל – 100,000 ₪ לכל הפחות שכן אין יכולת להוביל תוכנית עסקית לחברה שאמורה להיות שווה בעוד מספר שנים סכומים של עשרות ואולי מאות מיליוני דולרים בלי השקעה ראשונית מינימלית.
ושיהיה לכולם בהצלחה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים