My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> כיצד להתחיל יזמות למוצר צריכה
כיצד להתחיל יזמות למוצר צריכה
 
היום פגשתי יזמת צעירה בעלת רעיונות רבים שעולים במוחה ובכל פעם שעולה רעיון חדש היא רושמת אותו ורצה לקדם אותו. היא לא שמעה על תכנון, לא על תוכנית עסקית ולא על שום דבר. המשפט שבו קידמה את פני היה יש לי הרבה רעיונות וכולם יצליחו כי הם חייבים להצליח כיוון שהם טובים כל כך...המקרה הזה יחסית קיצוני שכן רוב היזמים שיש להם רעיונות יודעים שהעסק לא כל כך פשוט אלא שיש צורך לבצע אי אלו פעולות כדי שמשהו יצליח להתחיל להתקדם ועד שמגיעים למצב שהמוצר שהמצאתם יכניס ממש כסף עובר הרבה זמן, מאמץ גדול וזמן לא קצר...
 
המשיכה אותה בחורה להציג בפני את הרעיונות שלה ולאחר ששמעתי את כולם התחלתי להפריך את הרעיונות או יותר נכון את יכולת הביצוע שלהם. בשלב מסוים שאלה אותי מדוע אני מייאש אותה ומדוע אני לא מוכן לקחת את אחד הרעיונות ולקדם אותו ? עברתי איתה ביחד על כל רעיון בנפרד, שרטטתי לכל רעיון את הבסיס שעליו הייתי מבסס תוכנית עסקית סבירה לנושא. לאחר מכן הבהרתי לה מהן מגלות והבעיות אשר מפריעים ליישור הרעיון ולמסחורו.
 
אחרי שהבינה כי כנראה אף לא אחד מכל הרעיונות הרבים לא היה מצליח לגייס את הסכומים הנדרשים לפיתוח ושיווק של המיזם שאלה אם כך כיצד נכון לבחון את הרעיונות שעולים במוחה וכיצד ניתן להסיק כי עם רעיון מסוים נכון להתקדם ואילו עם רעיון אחר לא כדאי להמשיך ועדיף לעזוב אותו.
 
התחלנו לבחון את הדברים בהסתכלות נקייה והגדרנו מספר כיווני הסתכלות ראשוניים שבעזרתם תוכל ברעיונות הבאים שלה (ויש כאלו לרוב) לבחון אותם בעצמה ורק אחר כך להחליט איזה רעיון הוא הרעיון שאיתו תתקדם.
 
  1. חשוב לבחון מהי עוצמת הצורך שהרעיון אמור לפתור. ככל שעוצמת הצורך גדולה כך עדיף. מאידך, חשוב לראות שהצורך הרלוונטי באמת קיים אצל הרבה אנשים (או עסקים, או כל סוג אחר של גופים) ושיש מספיק אנשים שיהויו מעוניינים לפתור את הבעיה הנדונה.
  2. אחר כך כדאי ללמוד מעט את התחום בו מדובר ולהבין מאוד בגדול (כיוון שלא כל אחד איש טכני) האם הדרך ליישום הרעיון תחייב פיתוח יקר ומורכב או שניתן לפתח את המוצר בעלויות סבירות ובלוח זמנים הגיוני.
  3. רצוי מאוד ללמוד ולבחון את השוק אליו מתכננים להגיע. אין הכוונה בשלב בדיקה מקדמי זה לבנות תכנית עסקית ואני גם לא מצפה שכל אחד ידע לבנות תוכנית עסקית אולם אני מצפה מהיזם שילמד את השוק ואת דרכי הפעולה, את שיטות המכירה וההפצה המקובלות בשוק זה וינסה להבין האם הוא נכנס למקום הגיוני או שהוא מעמיס על עצמו משימה מורכבת מדי לסוג המוצר ולשלב היזמות שבו הוא מצוי.
  4. בחינת התחרות מחויבת להיות לפני שנכנסים לפתח רעיון כלשהוא. כל אחד יכול בבדיקה לא מסובכת ב – Google למצוא האם יש פתרונות דומים בעולם, ואם כן מה הם פתרונות אלו, מי משווק ומוכר אותם, האם השוק מלא בפתרונות ואז גם תוכנית עסקית טובה לא תצליח או שיש מקום למוצר שלנו כשהוא מגובה ביתרונות תחרותיים אמיתיים...
 
ממה שכתבתי כאן ניתן לראות שידע, היכרות והבנה אמיתית של התחום בו מצייה היזמות הינו קריטי להצלחה ועל פי מיטב נסיוני ללא ידע מלא ורציני של התחום היזמי בו אתם עוסקים גם תוכנית עסקית טובה לא תצליח לפצח את התהליך הנכון של היזמות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים