My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> כיצד להשיק אפליקציה
כיצד להשיק אפליקציה

יזמים רבים מפתחים את האפליקציה שלהם או כצעד ראשון בקידום הרעיון והפיכתו למיזם ולעסק או כהמשך לתהליך תכנון וחשיבה עסקית ובניית תוכנית עסקית. בכל מקרה, לאחר שהם מסיימים לפתח את גירסת ה – MVP של האפליקציה (Minimum Viable Product) שזו הגירסה המינימלית שאיתה אפשר להשיק את האפליקציה הם מתלבטים כיצד נכון לצאת איתה לשוק.

היום ישבנו עם אחד הלקוחות שלי ועם חברת הפיתוח שפיתחה עבורו את האפליקציה והתנהל דיון כיצד נכון יהיה להשיק את האפליקציה. היזמים העלו שאלות שעלו על ידי מספר משקיעים שנפגשו איתם ולא היתה להם תשובה מספיק טובה לשאלות אלו למרות שהתוכנית העסקית התייחסה לנקודות אלו באופן ברור ומפורט.

גם בפגישה עצמה התנהל ויכוח האם נכון להתחיל מיד בפיילוט עם לקוח אמיתי או לעשות משהו קודם לכן. הבהרתי ליזמים כי אם הם רוצים לחסוף לעצמם בעיו מיותרות ולגרום לכך שהפיילוט עם הלקוח האמיתי יצליח ותהיה אפשרות לממש את המודלים העסקיים והתוכנית העסקית מיד לאחר מכן, הם חייבים לבדוק ולבחון את האפליקציה קודם לכן באופן מקיף ומעמיק. הבהרתי להם שעל מנת להצליח לקדם את התוכנית העסקית כפי שהגדרנו עליהם לבצע פיילוט טכני ורק אחר כך לצאת לשוק ללקוחות אמיתיים.

את הפיילוט הטכני הראשוני יש לבצע באופן הבא, במקרה שלהם (ובדרך כלל) יש צורך בכ – 30 עד 40 משתמשים שרובם יהיו משתמשי קצה ו – 2 עד 3 מהם ישמשו כספקים. הצעתי להם להקים קבוצת WhatsApp שבה כל המשתמשים יזינו מידית את הערותיהם ברגע שההערה עולה ולא יחכו או יכתבו דוחות. כך באופן זה אנחנו מבטיחים שכל הערה שעולה תיכתב מיד בקבוצת ה – WhatsApp ולא תישכח. באופן זה כל שאר המשתתפים יוכלו אף הם לראות את ההערה יוכלו להוסיף את מה שקרה להם באותו הקשר או את מה שהם חושבים בקשר לאותה הערה. חשוב גם לכלול את הפיילוט הטכני בעת בניית התוכנית העסקית גם מבחינת לוח הזמנים וגם מבחינת העלויות. ביצוע של פיילוט טכני מסוג זה במשך שלושה עד ארבעה שבועות יוכל לאפשר לצוות הטכני והעסקי של האפליקציה לבחון כל הערה שעולה ולהחליט האם לטפל בה, האם לדחות את הטיפול בבעיה למועד אחר או שכלל אין צורך להתייחס לנושא ולא צריך לטפל בבעיה לא עכשיו ולא אחר כך.

אחרי שתסיימו את הטיפול בכל הנקודות שעלו במהלך הפיילוט הטכני שביצעתם תהיו בשלים להתחיל פיילוט עם לקוח או ספק אמיתי (תלוי באיזו אפליקציה מדובר). גם במהלך הפיילוט עם הלקוח האמיתי אתם צריכים להיות ערניים ולטפל בכל נקודה שעולה כהערה או כבעיה. אחרי שהפיילוט מסתיים יש מצבים שבהם עוצרים את הפעילות ומתחילים את הפעילות העסקית המלאה לאחר זמן ולאחר שמקדמים את האפליקציה או מספר נושאים נוספים כגון השיווק, מציאת לקוחות או משתמשים וספקים נוספים. ברוב המקרים, הפעילות העסקית האמיתית והשקת האפליקציה לקהל הרחב מבוצעת באופן שוטף ורציף מיד עם סיום הפיילוט וללא כל הפסקה בין הפיילוט לתחילת הפעילות העסקית המלאה.

לסיכום, כשאתם עומדים להשיק אפליקציה ורוצים להגשים את התוכנית העסקית שלכם רצוי מאוד שתבצעו בדיקות מקיפות ופיילוט פנימי עם משתמשים ולקוחות מדומים לפני שאתם מבצעים פיילוט אמיתי עם לקוחות ומשתמשים אמיתיים כדי להמנע מקריסת האפליקציה ומבעיות מהותיות שניתן היה לעלות עליהן קודם לכן.   


 
  
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים