My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> כיצד להכין השקת אתר או אפליקציה
כיצד להכין את השקת האתר או האפליקציה ?

מגיע שלב בו אתם מפתחים את האתר או האפליקציה. לא כל כך משנה היכן אתם מפתחים אותם בישראל או בחו"ל כיוון שבסופו של דבר עליכם להתכונן לרגע שבו האתר יהיה מוכן ותוכלו להשיק אותו ולהתחיל לתפעל את השירותים שהאתר או האפליקציה אמורים לספק. אחת השאלות שיזמים רבים שואלים אותי היא כיצד עלינו להתכונן לרגע השקת האתר או האפליקציה, מהן הפעולות שעלינו לעשות כדי שנוכל התחיל ברגל ימין ולהשיג את ההישגים שתכננו...

חשוב להבדיל בין שני מצבים בסיסיים של המיזם. מיזמים שכבר גייסו את הגיוס הראשון ויש להם תקציב המיועד לשלב ההשקה ואחרים שעדיין לא גייסו כסף ואין להם תקציב כלל או שהסכומים שגייסו מעצמם נמוכים מאוד ומאפשרים מספר פעולות בסיסיות בלבד (בודאי שלא את מה שתכננו לעשות בתוכנית העסקית שבנו...). אין נוסחה או רשימת תיוג מסודרת אולם יש בהחלט מספר פעילויות שבשינויים אלו ואחרים יכולות להתאים למירב מיזמי האינטרנט.

נתחיל מתחום השיווק בו יש לא מעט פעילויות שהייתי מציע ליזמים לבצע כדי להגיע מוכנים ככל שניתן להשקת המיזם:
  1. איסוף ספקים – ישנם מיזמים רבים המאפשרים פעילויות שונות לספקים שונים. חשוב מאוד כבר בשלב הפיתוח הטכנולוגי של הפלטפורמה להגיע לאותם ספקים, להציג להם את המיזם ולשכנע אותם להיכנס ולהיות חלק מהספקים שיופיעו במיזם כבר עם השקתו. כמובן שלכל ספק כזה תיצרו תמריצים שיסייעו לכם לשכנע אותו להצטרף אליכם כבר בשלב מוקדם זה למרות שאין לכם עדיין אתר ולקוחות עבורו...
  2. איסוף לקוחות – בשלב מסויים עליכם להתחיל לאסוף לקוחות פוטנציאליים ולהכניס אותם לרשימת המתנה. גם כאן, תיצרו תמריצים שיאפשרו לכם לשכנע את הלקוחות הללו להצטרף לרשימת ההמתנה. כך תיצרו מצב בו כבר ברגע שתשיקו את האתר או את האפליקציה תתחיל פעילות אמיתית של ספקים ולקוחות ולא תשיקו אתר ללא ספקים וכזה שייקח זמן עד שבכלל תצליחו להביא אליו גולשים ולקוחות.
  3. בניית התכנים הנדרשים לאתר – ישנם אתרים ואפליקציות המספקים או צורכים תכנים רבים. עליכם ליצור מצב שבעת ההשקה יהיו באתר מספיק תכנים שיעניינו את המשתמשים והגולשים. חשוב מאוד שתספקו להם את הפעילות שלשמה נועד האתר שכן ללא התכנים הללו לא יהיה להם מה לעשות באתר וסביר להניח שהם יעזבו ורובם אף לא יחזור שוב.
  4. קידום האתר – ברגע שיש לכם domain  עליכם לבנות אתר תוכן פשוט שיכלול מספר דפים ולהתחיל לקדם את ה – domain שלכם. ניתן להיעזר בספק מקצועי אולם ניתן בהחלט לבצע את קידום האתר בעצמכם או להיעזר באופן חלקי באיש מקצוע ולעשות את מירב הפעילות באופן עצמאי.
  5. בניית תשתיות לוגיסטיות – במידה ויש צורך בתשתית לוגיסטית (אספקת מוצרים, מכירת מוצרים) עליכם לבנו את התשתית שתאפשר לכם לאחסן ולספק את המוצרים ליעדם אם אלו עסקים או דירות פרטיות. חשוב להתחיל את התהליך כבר בשלב אפיון האתר כך שמערכות המחשוב של הספקים תהיינה מסונכרנות עם מערכות האתר...
  6. הכנת התשתית המשפטית והביטוחית – עליכם ליצור את כל ההסכמים וה – Disclaimers הנדרשים באתר ומחוצה לו. יש חשיבות רבה שעו"ד בעל הבנה מעמיקה בתחום יעבור על כל הדפים של האתר או האפליקציה ויגן עליכם בצורה הטובה ביותר שניתן. במקביל עליכם ליצור קשר עם חברת בטוח רלבנטית ולקבל ממנה את הכיסוי הביטוחי הנכון לפעילות האתר והאפליקציה שכן ללא כיסוי ביטוחי אתם עלולים למצוא את עצמכם במקום רע מאוד במידה ויקרה משהו לא צפוי.
  7. בניית תוכנית שיווק להשקת האתר – לא משנה אם יש או אין לכם תקציב, עליכם לבנות תוכנית שיווק מפורטת ומלאה לשלב ההשקה של האתר. במידה ויש לכם כסף תבצעו זאת עם חברת שיווק טובה המתמחה בתחומים הרלבנטיים. במידה ואין לכם תקציב, תשבו ותבנו בעצמכם את התוכנית הטובה ביותר שניתן כדי להשיג גם משתמשים וגם ספקים. ניתן לתכנן ולבצע תהליכי שיווק מצוינים ומועילים גם באופן עצמאי ובעלויות נמוכות מאוד. תהיו מקוריים ויעילים...
מי שיפעיל את הראש ימצא עוד מספר פעילויות רלבנטיות לעסק שלו שלא מופיעות כאן ולכן חשוב מאוד שברגע שאתם יוצרים לשלב הפיתוח אל תשבו בחיבוק ידיים אלא תבנו לעצמכם תוכנית עסקית שתביא אתכם לשלב השקת האתר או האפליקציה בצורה הטובה ביותר שניתן.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים