My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> כיצד ומתי להגיע למשקיעים בשלב ה – Seed
כיצד ומתי כדאי להגיע למשקיעים בשלב ה - Seed

יזמים רבים חושבים שרגע אחרי שתהיה להם תוכנית עסקית ביד הם יכולים לפנות למשקיעים ואלו יפלו לידיהם כפרי בשל. הפנטזיה הזו שיש לי רעיון מיוחד שיהפוך את העולם ושכל מי שישמע על הרעיון מיד יתלהב אף הוא, ייסחף אליו וירצה להצטרף נשארת בתחום הדמיון. המציאות מראה לנו כי הדברים מעט שונים. כיוון שיש כמות גבוהה של רעיונות ויזמים, המשקיעים מוצפים בפניות רבות של יזמים המחפשים השקעה. חלק מהמיזמים מצויים בשלבים מוקדמים מאוד, חלק אחר נמצא בשלב שבו מסיימים פיתוח אולם חלק לא קטן של המיזמים נמצא כבר במצב בו יש לו MVP ואפילו מוצר שלם הפועל כבר עם לקוחות ולעיתים אף עם הכנסות. מסיבה זו המשקיעים ממיינים את המיזמים ונפגשים רק עם אחוז קטן מאלו המגיעים אליהם וכל השאר לא זוכים להתייחסות או לתגובה כל שהיא לטוב או לרע ובמקרה הטוב הם מקבלים מייל שהמיזם שלהם לא תואם לאסטרטגיית ההשקעה של המשקיע.

אם כך כיצד אנחנו יכולים לגרום למשקיעים לבחון דווקא את המיזם שלנו ? מה יגרום לו לעיין בתוכנית העסקית שלנו ולא של המיזמים הרבים האחרים המגיעים אליו ?
על מנת שהמשקיעים ירצו לבחון אתכם ברצינות ועל מנת שהם באמת יבדקו את המיזם שלכם עליכם להגיע אל המשקיעים לאחר שאתם מוכנים. כדי להיות מוכנים עליכם להגיע למשקיעים לפחות עם הנושאים המוגדרים בסעיפים הבאים.
  1. תוכנית עסקית - אתם צריכים להיות מצוידים בתוכנית עסקית מקצועית וטובה שכוללת בתוכה את מה שצריכה לכלול תוכנית עסקית החל מתיאור המיזם, השוק וניתוח התחרות והמתחרים וכמובן גם את כל הקשור בתהליכים העסקיים, שיווקיים, טכנולוגיים ופיננסיים. חשוב מאוד שתכירו את התוכנית העסקית על בוריה ובכלל תשלטו שליטה מוחלטת בכל נושא הקשור למיזם שלכם.
  2. צוות - עליכם לבנות צוות רציני ומקצועי שיוכל לתת מענה לכל צרכי קידום המיזם והתוכנית העסקית שלו. הצוות צריך להיות כזה שהמשקיעים יוכלו לסמוך עליו ושירגישו מספיק בטוחים להפקיד את כספם בידי הצוות שבניתם.
  3. מוצר פועל – יש חשיבות קריטית לכך שתצליחו ליצור MVP – Minimum Viable Product. כלומר, שתהיה גירסה ראשונה של המוצר או השירות כבר בשטח פועלת עם לקוח אחד או יותר כתלות במיזם ומוכיחה שאתם מסוגלים לדחוף את המיזם קדימה בכל תנאי וכמובן מוכיחה גם שיש לקוחות שצריכים ורוצים להשתמש במוצר שלכם ואולי מוכנים גם לשלם.
  4. גיבוי משפטי – עליכם לבצע ארגון מסודר של כל הנקודות הקשורות לנושאים המשפטיים של המיזם כמו הסכם יזמות בין היזמים בו מוגדר מה מקבל כל אחד, מה תפקידו של כל יזם ומה חובותיו. כמובן שבנושאים המשפטיים יש נקודות לא מעטות נוספות שעליכם לסגור כדי להיות באמת מוכנים לפגישה עם משקיע.
  5. פטנט – במיזמים בהם יש אפשרות להגשת בקשה לפטנט, רצוי להגיש את הבקשה לפני שמגיעים למשקיע כיוון שאז המיזם חזק יותר ומאפשר גם למשקיע להרגיש מעט יותר נוח אתכם ועם המיזם.
לסיכום, אין מה ללכת למשקיעים מוקדם מדי. כדי ליצור סיכוי שהמשקיעים יבחנו אתכם ברצינות עליכם להיות מוכנים לפחות בתחומים שהגדרנו ורק אז להתחיל את נסיונות הגיוס.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים