My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

יתרונות תחרותיים

Back
דף הבית >> מאמרים >> יתרונות תחרותיים
אתם חייבים יתרון תחרותי
 
כל מיזם וכל עסק נדרש להתמודד עם תחרות ועם מתחרים. התחרות יכולה להיות ישירה או עקיפה והמתחרים יכולים למכור מוצרים או שירותים זהים או דומים אולם הם מתחרים במוצר שלכם שכן אם ירכשו את המוצר המתחרה לא יקנו את שלכם ויתכן אף מצב בו המוצר שלכם והמוצר המתחרה שונים לחלוטין. בכל עת בה אתם בונים תוכנית עסקית חדשה לעסק שלכם או למיזם שלכם או לסטארט אפ שהקמתם, עליכם לבצע ניתוח מעמיק של החרות והמתחרים ולהתייחס באופן אמיתי ומקצועי ליתרונות ולחסרונות שלכם לעומת המתחרים וכמובן שעליכם להגדיר באופן ברור גם בתוכנית העסקית שאתם בונים וגם באופן כללי מהם היתרונות התחרותיים שלכם על פני המוצרים המתחרים בכם. חשוב להבין כי יתרון תחרותי הינו הסיבה שבעטיה הלקוחות יבחרו במוצר שלכם ולא במוצר המתחרה.
 
יתרון תחרותי יכול להיות מסיבות שונות. הוא יכול לנבוע מהמחיר, מתכונות ייחודיות שיש למוצר או לשירות שלכם. הוא יכול לנבוע ממועד האספקה או מאיכות הרכיבים...מה שחשוב הוא שהיתרון התחרותי יהיה משמעותי, שיפור מה של תכונה מסוימת לא יהווה יתרון תחרותי ובעיקר כאשר אתם מתמודדים עם מוצר או שירות שכבר נפוץ וקיים בשוק ושהמתחרה מותג או שהוא מוכר יותר מכם. חשוב שבעת הגדרת היתרונות התחרותיים במהלך בניית התוכנית העסקית או בעת הוצאתה אל הפועל תגדירו בבהירות גם את עוצמת היתרונות התחרותיים השונים כך שגם אתם וגם אותם אנשים שאמורים לקרוא את התוכנית העסקית יבינו בבירור מהם היתרונות התחרותיים שלכם ומהי עוצמתם.
 
מיזם מסוים שביקר אצלי היום, רץ כבר קרוב לשנתיים והוא מעוניין להתקדם ולעבור לשלב מתקדם יותר, להרחיב את המכירות ולהגיע להישגים חדשים. הם מעוניינים בבניית תוכנית עסקית ולאחריה כמובן בגיוס הון. כששאלתי אותם מהם היתרונות התחרותיים שלהם לעומת המתחרים לא כל כך ידעו להסביר ואף כשהבנתי שאחד מערוצי השיווק שלהם הינו מכירת שירותים באמצעות האינטרנט ויש כבר מתחרים בעולם בתחום זה אשר מוכרים את אותם שירותים על גבי האינטרנט אמרו שבעצם בתחום זה כיום אין להם שום יתרון ואולי אף חיסרון קל.
 
בתחום שלהם יש מספר אפיקי שיווק ומכירה ומספר מודלים עסקיים שונים. בעת ששאלתי אותם על החלוקה האחוזית בין כל הענפים ומהו הרווח הגולמי של כל אחד מהענפים ומהו הרווח הגולמי הכולל שלהם לא ידעו לענות י אל השאלה הזו ולכן היה ברור לי שהם לא ממש יודעים לומר מה היתרונות שלהם ומה החסרונות. בוודאי שאין להם יכולת לנתח באופן מקצועי את התמחור שלהם, את הרווחיות שלהם ואין להם יכולת בשלב זה לבנות לעצמם תוכנית עסקית רציני שתוביל אותם למקומות חיוביים, לצמיחה ולרווחיות.
 
עבודה נכונה של פיתוח עסקי, ניתוח נכון של ההכנסות וההוצאות שלהם, בנייה נכונה של כיווני ההתפתחות הנכונים וכמובן הגדרת של היתרונות התחרותיים שלהם על פני המתחרים לאחר שיבוצע ניתוח נכון של כל הפרמטרים תאפשר לבנות להם תוכנית עסקית טובה ומקצועית.

 
 

ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015
 

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים