My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> יתרון תחרותי אמיתי
יתרון תחרותי אמיתי
 
אני משוחח עם יזמים רבים שיש להם רעיונות חדשים. חלק גדול מהם לא מבין לגמרי מהו רעיון רע, מה ההבדל בין רעיון ישים לבין רעיון טוב אבל לא ישים. חלק גדול מהיזמים לא מבינים שיש צורך לתכנן את בניית העסק שיקדם את הרעיון בצורה טובה ומקצועית, לבנות תוכנית עסקית, להתקדם על פי תהליך מוגדר ולפתח את המיזם בצורה מקצועית ומאורגנת. חשוב שיזם יבין שלא מספיק שהרעיון שלו מוצא חן בעיניו והוא נראה לו מדליק אלא יש צורך שהרעיון יהיה ייחודי, שתהיה בו חדשנות, שהוא יהיה ישים מבחינה טכנולוגית, עסקית ופיננסית, שתהיה דרך להרוויח באמצעותו כסף ושיהיה גם מי שיהיה מוכן לשלם עבורו כסף. המרחק בין רעיון טוב לבין הצלחה עסקית גדול מאוד ויעידו על כך אלפי הסטרטאפים הפועלים בישראל בכל רגע נתון ושרובם לא מצליחים ונסגרים לאחר תקופת מה בלא שהצליחו להרוויח כסף.
 
כל יזם שרעיון עלה במוחו ורוצה להצליח צריך ללמוד. חשוב שיקרא הרבה על התהליכים שהוא יידרש לעבור, עליו לבצע תהליך של פיתוח עסקי ולבנות תוכנית עסקית עם יועץ עסקי מנוסה ומקצועי, בעל נסיון רב שבנה בימיו תוכניות עסקיות רבות.
 
מה עושה רעיון אחד טוב ממשנהו ?
 
שאלה זו נשאלת על ידי כל יזם בעת שהוא מתחיל לקדם את הרעיון שלו. האם יש תשובה נכונה לשאלה זו או שלעיתים משהו אחד עושה את המיוחדות הזו ובמקרים אחרים הסיבה היא אחרת לגמרי ?
 
התשובה לשאלה זו איננה פשוטה אולם אנו יודעים שישנן דרכים רבות להפוך את המיזם שלך לאחד כזה בעל ייחודיות וחדשנות ועל ידי כך להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו. לכל מיזם נדרשת תוכנית עסקית שבאמצעותה יוכל היזם להוביל את התהליך העסקי ולקדם אותו נכון. ישנם מספר פרקים חשובים בתוכנית העסקית. הראשון עוסק בתיאור המיזם, הצרכים והתועלות שהוא מביא לגורמים השונים. כל תוכנית עסקית נדרשת להבהיר את המיזם ואת הפתרונות שהוא נותן באופן פשוט, תמציתי וברור.
 
פרק מרכזי נוסף עוסק בניתוח השוק ובניתוח התחרות והמתחרים. בפרק זה על היזם לבחון את מצב השוק, את המגמות הקיימות ואת אלו המתפתחות, האם השוק בצמיחה, ברוויה או בדעיכה. על היזם לבחון את המתחרים ואת המוצרים או השירותים שלהם. להבין מה היתרונות שלו ומה החסרונות לעומתם וכיצד הוא מתכנן להתגבר על אותם חסרונות ומעל לכל עליו לזהות ולהגדיר מהם היתרונות התחרותיים שלו על פני המתחרים. ללא יתרונות תחרותיים יהיה קשה מאוד להצליח למכור את המוצרים או השירותים שלכם.
 
לאחר שתזהו את היתרונות התחרותיים ואת המתחרים עליכם לבנות תהליך עסקי שעל פיו תקדמו את המיזם שלכם. בנו תהליך שיווקי שילווה את התהליך העסקי ולאחר מכן הגדירו את המודלים העסקיים שבאמצעותם המיזם שלכם יצליח לעשות כסף ולהיות רווחי.
 
זוהי רשימה קצרה וראשונית של התהליכים שעליכם לעשות כשעולה רעיון חדש במוחכם. אל תדלגו על שלבים אלו, אל תתעצלו להתקדם בצורה כזו כיוון שאם תלכו קדימה ללא תהליכים אלו, וללא תוכנית עסקית נכונה אתם עלולים למצוא את עצמיכם סוגרים את המיזם שלכם ללא שתשיגו את מטרתכם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2019
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים