My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> יצירת יתרון תחרותי בסטארט אפ
יצירת יתרון תחרותי בסטארט אפ

יזמים רבים מפתחים חברת סטארט אפ סביב פתרון לצורך כפי שהם מבינים אותו ולא תמיד ערים לעובדה שללא יתרון תחרותי על פני המתחרים הם לא יצליחו לבנות תוכנית עסקית ריאלית וטובה שתאפשר להם להיכנס לשוק ולהתמודד עם המתחרים שלהם בצורה טובה. אותם יזמים לא מצליחים להסתכל על הפתרון שלהם בצורה עסקית ונקיה אלא הם רואים את הרעיון ואת החדשנות שבו (לפחות על פי הבנתם) ואיך הם פותרים את הבעיה בלי להתייחס לתווך העסקי שבו הם אמורים לפעול, למתחרים וליכולת שלהם להתמודד איתם בהצלחה. אותם יזמים אינם מבינים שעליהם להתמודד עם מתחרים אשר מצויים כבר בשוק וכבר מספקים ללקוחות פתרון שהוא לעיתים פחות טוב או חלקי או שהוא לא פחות טוב אלא פשוט פתרון שונה מהפתרון שהם מפתחים.

כדי להתמודד עם מוצר בשוק התחרותי של ימינו, יש צורך ביצירת תוכנית עסקית טובה אשר מצליחה להביא לידי ביטוי יתרון תחרותי משמעותי על פני המתחרים הקיימים ופועלים בשוק. ללא יתרון תחרותי אמיתי, יהיה לשחקן החדש, למיזם שלך קושי רב להיכנס לשוק ולגרום ללקוחות לרכוש דווקא את המוצר שלו החדש והפחות מוכר ולא את המוצר שכבר בשוק, שכולם מכירים ואולי אף השתמשו בו והם מרוצים ממנו. לקוח מרוצה לא יחליף כל כך מהר את המוצר שבו הוא משתמש ובודאי שלא יעשה זאת עם מוצר חדש ולא מוכר שלא ברור האם הוא טוב יותר או פחות מהמוצר שבו הוא משתמש עכשיו.

מסיבה זו על כל יזם שמקים סטארט אפ ובונה לו תוכנית עסקית להבין היטב ולהגדיר מה היתרונות התחרותיים של המוצר שלו על פני המוצרים המתחרים. חשוב להבין כי יתרון תחרותי אמור להיות מהותי, כזה שיגרום ללקוח שכבר השתמש במוצר מתחרה או שהוא בוחן ומשווה בין המוצרים המצויים בשוק לומר לעצמו שהוא מעוניין לנסות את המוצר שלכם כיוון שהיתרון התחרותי שלו מדבר אליו.

לפעמים אני יושב עם יזם או עם מנכ"ל של חברת סטארט אפ ועובר איתם על תוכנית עסקית כשלב מכין לגיוס הון ורואה בתוכנית העסקית שלהם רשימת יתרונות שהם מונים על פני המוצרים המתחרים שכולם אכן יתרונות אבל אף אחד מהם איננו יתרון תחרותי שאמור להיות יתרון שבזכותו הלקוח יעדיף אתכם ולא את המתחרה. יתרון תחרותי אינו שיפור קל של המוצר המתחרה. היתרון התחרותי יכול להיות מחיר נמוך יותר או נראות טובה בהרבה. יש מוצרים שהיתרון התחרותי שלהם הוא דווקא המחיר הגבוה יותר והמיצוב האיכותי יוקרתי ויש מוצרים שהיתרון התחרותי שלהם הוא המחיר הזול יותר. כל סטארט אפ וכל עסק חייב על פי סוג המוצר וקהל היעד שלו להתאים את היתרון התחרותי הנכון והמתאים ולפעול עם התוכנית העסקית שלו בצורה נכונה כך שהיתרון התחרותי אכן יבוא לידי ביטוי ויגרום ללקוחות להעדיף את המוצר שלכם על פני המוצרים המתחרים.

יתרון תחרותי יכול להיות כמובן נוחות גדולה יותר של המשתמש או איכות גבוהה יותר של המוצר. היתרון התחרותי יכול להיות שרות טוב יותר או כל תכונה אחרת שניתן לתת למוצר ושתהיה משמעותית עבור הלקוחות.

לסיכום, חשוב שכל אחד יזכור שכשאתם בונים תוכנית עסקית או שאתם רוצים לשווק ולמכור מוצר או שרות, Online  או Offline בכל תחום ומכל סוג שהוא עליכם ליצור לו יתרון תחרותי משמעותי שיאפשר לכם להתמודד באופן מוצלח עם המתחרים.

 

ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים