My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> חדשנות כמנוע צמיחה
חדשנות כמנוע צמיחה
 
אנחנו חיים בעידן בו מחזור החיים של מוצר קצר מאוד. פעם לפני שניים או שלושה עשורים  היתה אפשרות ליצור תוכנית עסקית שתוביל למחזורי מכירות ורווחיות טובים המתבססים על מספר מוצרים ומוניטין מצטבר לאורך זמן עבור אותם מוצרים. המוצר היה נמכר שנה שנתיים שלוש שנים ואף הרבה מעבר לכך. התחרות בדרך כלל לא הגיעה מהר מדי ולכן היתה אפשרות לבסס את קיומו של העסק וקיומה של החברה על מספר מוצרים לאורך שנים ומדי פעם להוסיף מוצר נוסף.
 
היום המצב שונה לחלוטין. אורך החיים של מוצר מוצלח ככל שיהיה קצר מאוד. המתחרים מגיעים לשוק עם מוצר מתחרה שבדרך כלל גם מכיל שיפורים לעומת המוצר שלכם בתוך תקופה קצרה שלעיתים היא בסך הכל מספר חודשים ובמקרים מורכבים יותר יש לכם תקופת חסד של שנה עד שנתיים. מי שבונה תוכנית עסקית אשר מובילה את החברה שלו להתבססות על מספר מוצרים קבועים לאורך זמן ולא מביא בחשבון את הקצב המהיר של צמיחת התחרות הקיים כיום דינו להיכשל.
 
מאז שהחל העידן הדיגיטלי, הגלובליזציה, כניסת האינטרנט והפיכת המכשיר הסלולרי לחלק בלתי נפרד מהחיים, הואצו כל התהליכים העסקיים וקצב השינויים הלך וגדל והוא ממשיך ומואץ עד היום. יכולות הפיתוח גדלו ועלויות הפיתוח ירדו מאוד במקביל לכך. חסמי כניסה שהיו קיימים בעבר למוצרים בתחומי פעילות שונים נחלשו מאוד ולכן ניתן להתחרות מהר יותר תוך השקעת אמצעים קטנה יותר בתחומים שבעבר היה קשה מאוד להתחרות בהם.
 
במקביל לכך כיום, שלא כמו בעבר אנו רואים לא מעט חברות אשר צומחות במהירות רבה ותוך 5-10 שנים מוכרות מוצרים או שירותים בעשרות ואף במאות מיליוני דולרים. לכן גם חברה שרוצה להתחרות בכם יכולה באמצעות תהליכים עסקיים נכונים להגיע להישגים כאלו בתוך זמן לא ארוך ולנגוס או אף לקחת נתח שוק משמעותי מהחברה שלכם.
 
מצב שכזה שבו אורך החיים של המוצרים הולך וקטן ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והמהפכה התקשורתית הולכת ומתעצמת מחייב כל חברה להקצות חלק משמעותי ממשאביה לתחום החדשנות, ההמצאה והיצירתיות. לא ניתן יותר להסתמך על תוכנית עסקית סטטית אשר מניחה שמה שהצליח אתמול והיום יצליח גם מחר שכן קצב השינויים כל כך גדול ומרחב אי הוודאות גדל כל הזמן שהדבר הוודאי המרכזי הוא שמה שהיה היום כבר לא יהיה מחר.
 
כל חברה שרוצה להצליח ולהרוויח גם מחר ולא רק היום חייבת ליצור לעצמה את מחלקת החדשנות ולתת לה תשומת לב מתאימה ואמצעים שיאפשרו לה ליצור כל הזמן את המוצרים החדשים ולשדרג את המוצרים הקיימים. מחלקה זו חייבת להיות מעודכנת בכל החידושים הקיימים בשוק, להביא אותם בחשבון, להכיר היטב את כל המתחרים ואת מוצריהם וליצור תמיד את המוצר שיהיה צעד אחד לפני המוצרים המתחרים.
 
אני מציע לכל חברה קטנה כגדולה, חדשה או וותיקה, להתייחס בכובד ראש לנושאים אלו ולהבין שזהו מנוע הצמיחה המרכזי שלה שכן ללא חדשנות ומוצרים חדשים, לא תוכלו להתמודד באופן רווחי ונכון בשוק התחרותי והמשתנה שבו אנו חיים.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים