My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית | יעוץ עיסקי -הקמת סטארט אפ
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> הקמת סטארט אפ

תהליך הקמת חברת סטארט אפ





    





 

הצעדים הראשונים בהקמת מיזם/עסק או חברת סטארט אפ


לפני הקמת חברה או עסק כלכלי ישנן בדיקות ופעולות שכדאי מאוד לעשותן בכדי להקטין למינימום את הסיכונים הגורמים לכשלון. גם במהלך ההקמה ישנה חשיבות לביצוע צעדים רבים שללא קיומם סכויי ההצלחה יהיו נמוכים מאוד.

בעמוד זה נסקור נושאים אלו אך יש לזכור כי איננו יכולים במדריך זה להקיף את כל תחומי העסקים ואת כל המצבים. אתה היזם חייב לנסות לבחון את תחומי פעילותך, למצוא את הנקודות הקריטיות הרלוונטיות למיזם שלך ולהכין לעצמך תכנית עבודה מסודרת שתכלול את כל מה שרלוונטי לגביך.


חשוב לזכור כי למעט הבדיקה הראשונית שאותה כדאי מאוד לעשות לפני שמתחילים בדרך ארוכה זו כל שאר השלבים שאנו מונים כאן ניתנים לעשייה במקביל וחלקם לא בסדר בו כתבנו אותם. כל יזם יבחן את סדר הפעולות המתאים לו ויעשה מה שנכון במקרה שלו.

שלבים שיש לעבור בתהליך ההקמה:

  1. בדיקת כדאיות להקמת עסק חדש (רעיון - טכנולוגיה/מגמות השוק - ייחודיות, לקוחות מוצר, שוק, מתחרים, רווחים...).
  2.  פיתוח עסקי ואסטרטגי.
  3.  הגדרת אמצעים ראשוניים והמקורות שלהם.
  4.  הכנת תכנית עסקית.
  5. הכנת .Demo/Prototype
  6.  הכנת פרזנטציה.
  7.  הכנת תכנית עבודה והגדרת לוח זמנים.
  8.  גיבוש הצוות הראשוני, הגדרת השותפות והתפקידים.
  9.  חתימת הסכם מייסדים.
  10.  תחילת פיתוח.
  11.  הקמה אדמיניסטרטיבית.
  12. גיוס ראשון (Seed).


בדיקות שכדאי לעשות לפני שמתחילים


בדיקות התכנות של הרעיון/מוצר/שרות

הבדיקה צריכה להתקיים לפחות בתחומים הבאים:

א.    טכנולוגיה - יש לבחון עם אנשי מקצוע המומחים בטכנולוגיה הנדרשת האם ישנה ישימות טכנולוגית ואפשרות לפיתוח בלוח זמנים ובאמצעים מתקבלים על הדעת.

ב.    יכולת גיוס הכסף - האם התחום בו עוסק המיזם הינו תחום שישנה אפשרות סבירה לגייס עבורו אמצעים ממשקיעים (ישנן אפנות ותקופות הייתה תקופה שהיה קל מאוד לגייס הון עבור חברות כיום קשה מאוד להשיג השקעה לחברות שאינן מתקרבות לשלב המכירות ולכן במידה ואתה בתחילת הדרך על הפרוייקט לביות בעל פוטנציאל עסקי גבוה וברור שניתן להוכיחו יחסית בפשטות. נוסף על כך ישנה חשיבות ליזמים ולנסיונם וכמובן מה שלב ההתקדמות של הפרוייקט.

ג.     שוק ותחרות - בחינה זו נחלקת למספר כוונים, האחד הינו האם ישנו ביקוש למוצר שלך (האם יש מי שיהיה מוכן לשלם עבור המוצר?) זוהי בדיקה קשה אך הכרחית שכן ללא ביצוע בדיקה זואתה עלול למצוא את עצמך עם מוצר נפלא וללא ביקוש. בדיקה נוספת הינה האם המוצר/שרות שלך כבר קיים בשוק ואם לא מהם המתחרים בשוק שעלולים למנוע ממך להצליח. חשוב לבחון האם השוק שאליו אתה פונה יש גדול מספיק בכדי להרוויח לאחר שתצא לשוק בשלב המכירות. כדאי לבחון גם מהם חסמי הכניסה לשוק שאתה מעוניין לפנות אליו באם הם גבוהים מאוד (למשל נדרש פרסום בסכומים גבוהים מאוד, ידע/נסיון מיוחד וקשה להשגה, זמן פיתוח ארוך מאוד וכו...) עליך לשקול האם תהיה מסוגל להתגבר עליהם.

ד.    ישנם נושאים נוספים כגון: כיזם מהי המחויבות האישית שהנך מוכן לקחת, היכולת לגיבוש האנשים המתאימים להוביל פרוייקט סביב הרעיון ועוד, עליך לשבת עם עצמך ועם מי שהולך אתך ולחפש את הנושאים הנוספים שעליך לבחון לפני שתתחיל, על מנת למנוע מפח נפש והפסדים כספיים בעקבות אי הכנה מספקת ובחינה מתאימה לפני שהתחלת.


פיתוח עסקי ואסטרטגי


שלב הפיתוח העסקי ובניית האסטרטגיה מורכב מ: 6-10 פגישות, בכל פגישה משתתפים היזמים ומקבלים חומר מקדמי להכנה בכדי שהפגישה תהיה אפקטיבית. לכל פגישה מוגדרים נושאים בהם יש להגיע לסיכום כתוב כאשר בסיום שלב זה היזמים מכירים היטב את השוק בו הם מצויים, הלקוחות, המתחרים, מכירים את המוצר היטב, מכירים יתרונות וחסרונות של המוצר, בנו והגדירו את האסטרטגיה השיווקית בה הם ינקטו, מכירים את המודל העסקי שבנו ובחנו את האפשרויות להכנסות ורווחים (כולל הכנת מודל ההכנסות וההוצאות הצפויות).

שלב זה אורך בין חודשיים לשלושה חודשים.


התחומים המטופלים בתהליך הפיתוח העסקי הינם:

 

הרעיון, החזון, מטרות אסטרטגיות -  מה הרעיון, האם יהיו קונים  למוצר/שרות, מה נמצא בחיפושים אחר דברים דומים, מי הלקוחות, הטכנולוגיה הנדרשת וסיכוניה, היזמים/הצוות המוביל

החזון - מהי הפילוסופיה והאסטרטגיה הכללית, כיצד אתה רואה את החברה ומהן ציפיותיך לשלש/חמש/עשר שנים הבאות.

מוצר/שרות ואפיונו, דמו/פרוטו טייפ/מודל - הסבר מפורט על המוצר/שרות ועל הנקודות המעניקות לו את יתרונותיו, מדוע שהלקוחות ירצו את המוצר/שרות שלך על פני המתחרים מה מייחד אותו מהמתחרים

אפיון תפעולי וטכני ראשוני של המוצר - יריית הפתיחה  לאפיון.

הכנת דמו/פרוטו טייפ/מודל – יריית הפתיחה להכנתם.

השוק - בצוע סקר שוק פרטי לבחון את התחום בו עוסק הרעיון  בארץ ובעולם. בחינת פוטנציאל השוק, מי הלקוחות הקיימים בשוק שלך ומי הלקוחות הפוטנציאליים (פרטיים, מסחריים ומוסדיים). מהו שוק המטרה, מהם פלחי השוק אליהם הנך מתכנן לפנות ומה המאפיינים של כל פלח,  מה חשיבותו וגודלו של כל פלח בתוך כלל השוק, מהם פלחי השוק המרכזיים והחשובים. האם השוק בצמיחה, האם השוק ברוויה, האם אתה ראשוני.

מתחרים, תחרות וחסמי כניסה - מי המתחרים, מי מובילי השוק, מה הצדדים החזקים שלהם ומה חולשתם, מה המגבלות העיקריות בכניסה לשוק, מהן הנקודות המעניקות לך יתרון תחרותי על פני המתחרים, מה חסרונותיך לעומת המתחרים, כיצד אתה מתכונן לגשר על פני חסרונות אלו.

מודל עסקי, אסטרטגיה שיווקית ושיתופי פעולה - מהו המודל  העסקי של החברה, מה מקור ההכנסות של החברה, האם הכנסות אלו מספיקות בכדי להרוויח, מהי האסטרטגיה השיווקית שתנקוט מהי אסטרטגיית החדירה לשוק.

אילו גופים יתאימו לשיתוף פעולה עם החברה ואילו סוגים של שיתוף פעולה יהיו אפשריים איתם.

מדיניות תמחור, מבנה החברה, תפקידי מפתח וכוח אדם - מהי מדיניות התמחור של המוצר/שרות. מה יהיה מבנה החברה ברמת שרטוט סכמתי כללי, מי יהיה המנכ"ל, מה יהיו עמדות המפתח בחברה ומה קשרי הגומלין בין אלו שיאיישו את עמדות המפתח, מה יהיו תפקידי מפתח בחברה (שאינם מנהלים) וכיצד הינך מתכוון לגייס אותם.

מה תהיה מדיניות השכר בחברה, מהי מדיניות מתן אופציות לעובדים, מה תהיה מדיניות התגמול הנוסף, הכנת רשימת כוח אדם נדרש וקצב  ההתפתחות חודשי בשנת התוכנית הראשונה ובמשך ארבע שנים נוספות.

פטנטים, סיכונים, אבני דרך - האם המוצר/הטכנולוגיה/השרות ניתנים להגנה ע"י פטנט/זכויות יוצרים/סימול מסחרי, האם ישנו רישוי או הרשאה הנדרשים מגורם ממשלתי כל שהוא כדי להפעיל את החברה, לדוגמא, תרופה דורשת אישורים מיוחדים.

מה הסיכונים ומה נקודות המפתח שבמידה ולא יושגו, התכנית   תיכשל, מה הצעדים שכדאי לנקוט מראש כדי למנוע סיכונים אלו.

הכנת לוח לציון אבני הדרך בהתפתחות החברה לתקופה המתחילה היום ומסתיימת בעוד חמש שנים.

הוצאות, הכנסות ו – EXIT  (התוכנית הפיננסית) - הכנת רשימה של כל ההוצאות.הנדרשות להקמת החברה עד לתאריך תחילת הפעילות, הכנת רשימת הוצאות מפורטת לשנה הראשונה (חודשית) ולארבע שנים נוספות.

הכנת טבלת הכנסות חודשית לשנה הראשונה ושנתית לארבע שנים נוספות., הכנת אפשרויות ה – EXIT וכיצד ניתן להגיע לכל אופציה.

משקיעים וגיוס הון - מעבר על כל סוגי המשקיעים והדרכים להשגת הון בארץ ובחו"ל. החלטה לאיזה סוג משקיע פונים. מעבר על קרנות הון הסיכון הקיימות והחלטה לאילו קרנות פונים, מי פונה ובאיזו דרך.


הגדרת אמצעים ראשונית והמקורות שלהם


שלבי ההקמה הראשונים עולים כסף (לא הרבה אבל מישהו צריך לשלם). חלק מהבדיקות עולות כסף, רישום פטנט, ציוד משרדי כמו מחשב נייד. לעיתים צריך לרכוש פריטים להכנת פרוטוטייפ, הכנת Business Plan ועוד הוצאות שאתה יודע עליהן רק כשהן מגיעות .

כיוון שמדובר במעט כסף (יחסית) רצוי להגדיר את הסכום ומה יהיו המקורות שלו. קשה מאוד לשכנע משקיעים להשקיע בפרוייקט שלך ללא הצגת תכנית עסקית משכנעת, מצגת רצינית ולעיתים פרוטוטייפ/דמו/מוקאפ/אב-טיפוס ראשוני או כל אמצעי משכנע אחר בדרך למשקיע הראשון כדאי להביא בחשבון הוצאת 10,000-15,000 דולר ולהיערך לכך.


כיון שפרוייקט חדש עלול לצרוך סכומים גדולים מאוד, יש להגדיר את הסכום שניתן ואפשר להוציא בכוחות עצמיים ולא לחרוג מסכום זה בשום מצב!


הכנת תוכנית עסקית


מדוע לכתוב תוכנית עסקית - כתיבת תוכנית עסקית איננה מטרה בפני עצמה אלא מהווה אמצעי להצגת והמחשת מכלול הנושאים הקשורים בחברה תנאי הכרחי להצלחת תוכנית עסקית - ריאליות, תכנית אופטימית מדי או תוכנית שאיננה מביאה בחשבון גורמים חשובים למהלך חיי החברה, לא תשיג את מטרותיה. המודל העסקי נדרש להציג הכנסות ורווחים, לא יתקבל ע"י משקיעים מודל עסקי שאינו כולל אותם. יזם המקים חברת סטארט אפ (או כל חברה), נדרש להוכיח כי נקט במהלכים הנכונים, ראייתו מפוכחת, המוצר בעל פוטנציאל ונושאים רבים ונוספים מתקיימים על מנת להצליח.

תוכנית עסקית נדרשת במקרים הבאים - גיוס הון, הוספת שותף אסטרטגי, מכירת החברה, יצירת הסכם שיתוף פעולה, שינוי אסטרטגי במבנה החברה, מוצר, שווקים, או כל שינוי מהותי אחר.

עבור ייזם המחפש משקיע, תוכנית עסקית הינה אמצעי המכירה המרכזי להשגת השקעה. הכנת תוכנית עסקית מקיפה ומקצועית אינה מבטיחה הצלחה אך מובטח כשלון בטוח למי שיכין תכנית שלא תענה על דרישות המשקיעים. תהליך הכנת תוכנית עסקית דוחף את היזמים להבנה מקיפה, ברורה ומושכלת מה ברצונם להשיג ואיך ומתי יעשו זאת. עבור יזמים רבים, תהליך ההכנה עצמו החשיבה, הויכוחים, המחקר והניתוח הינו בעל ערך בפני עצמו לעיתים אף יותר מהתכנית הפורמלית עצמה, לכן גם אם אין הכרח חיצוני להכנת תוכנית עסקית מומלץ להכין ואולי אפילו בעצמך ובלבד שתעבור את התהליכים הנדרשים לכתיבתה

הכנת תוכנית עסקית טובה אורכת כחודש וחצי ומחייבת לפחות שתי טיוטות. מקצוען המכין תכנית עסקית מנהל דו שיח יומיומי עם הלקוח שכן התכנית מתגבשת מיום ליום ורעיונות חדשים עולים כל הזמן. תכנית מרתקת הכתובה היטב תגביר את התעניינות המשקיעים תכנית כזו הינה הוכחה כי הייזם והמנהלים מכירים ויודעים היטב את החברה והאתגרים העומדים בפניה, הם מכירים את הלקוחות וצורכיהם וכי השקיעו מחשבה רבה בפיתוח האסטרטגיה, המוצר והתחום הפיננסי וחשוב מכל בתחום השיווק, והתחרות.

הכנת Demo/Prototype - רצוי להכין משהו הממחיש את הרעיון/המצאה/שרות באופן ויזואלי כגון Demo/Prototype או כל אמצעי כזה שיעלה על דעתכם. תפקיד ה – Prototype הינו להמחיש את המוצר/שרות באופן ויזואלי ופרקטי ולכן ישנה חשיבות שידגים באמת את תכונות המוצר, יהיה ידידותי, פשוט וברור ויראה כמוצר ברמה גבוהה מבחינה וויזואלית.

הכנת פרזנטציה - בהכנת הפרזנטציה שני שלבים עיקריים: הכנה ותרגול. כדאי שהמצגת שתכינו תהיה קצרה ועניינית ומאידך תכיל את כל מה שהמשקיע מעוניין לדעת. חשוב מאוד שתהיה התאמה מלאה בין הפרזנטציה לבין התוכנית העסקית שהכנת.

המבנה הויזואלי של הפרזנטציה נדרש להיות יפה, מעניין ומקצועי אך לא צעקני, צבעוני מדי ומלא גימיקים, אפשר גימיק אחד או שניים אך לא יותר. על המצגת לכלול קטע ויזואלי המשתלב עם הצגת ה - .Demo/Prototype כדאי לחלק את הדוברים במידה ויש תחומים שהמנכ"ל או היזם אינו מסוגל להציג ברמה הדרושה מפאת מורכבות טכנית או מכל סיבה אחרת, בכל מקרה אין להרבות בדוברים, יש להגדיר מראש מי עונה על איזה סוג של שאלות שכן כל אחד מומחה בתחומו ויתן בדרך כלל את התשובה הטובה ביותר על שאלה בתחום התמחותו.

על מנת להצליח בהצגה צריך להתאמן והרבה, הכינו תשובה לכל שאלה שעולה על דעתכם. עשו חזרות גם על השלב בו שואלים אתכם את השאלות והתאמנו במתן התשובות. 


הכנת תכנית עבודה והגדרת לוח זמנים


הכנת תכנית העבודה מתבססת על תהליך הפיתוח האסטרטגי שבוצע ועל אותה תוכנית עסקית שבנית. תכנית העבודה יורדת עד לפרטים הקטנים ביותר ומגדירה לכל מטלה אחראי לביצוע ותאריך יעד.

בתכנית העבודה יפורטו:

  1. המטרות האסטרטגיות של החברה לטווח הקרוב והרחוק.
  2. יעדים הנגזרים מהמטרות.
  3. מטלות הנגזרות מהיעדים.
  4. הגדרת תחומי אחריות של היזמים והעובדים בחברה.
  5. תוכנית בקרה לביצוע תכנית העבודה.

גיבוש הצוות הראשוני, הגדרת השותפות והתפקידים


אחת הנקודות המרכזיות הקובעות את סיכויי ההצלחה של מיזם הינה הרכב הצוות המוביל.

להרכב הצוות ישנה השפעה קריטית על החלטת המשקיעים האם להשקיע בפרוייקט, האם החברה האלו מסוגלים להרים את העניין הזה? זוהי שאלה ששואל את עצמו כל משקיע. ככלל, משקיעים יעדיפו רעיון פחות מוצלח עם צוות חזק מאוד על פני רעיון מצוין עם צוות בינוני.

אם כך, מהו צוות מוצלח ?האם יש הרכב אידיאלי ? מהם הקריטריונים הקובעים את כישורי האנשים המרכיבים את הצוות? ישנם קריטריונים רבים הקובעים את התאמת הצוות לפרוייקט לדוגמא: ניסיון בתחום, כישורים מיוחדים, נסיון ניהולי, נסיון מקצועי, השכלה פורמלית, התאמה אישית בין אנשי הצוות, קשרים והכרויות רלוונטיים ועוד, ישנה חשיבות רבה לכך שלפחות חלק מאנשי הצוות הראשוני עבדו בעבר ביחד, זאת כיוון שהכרות אישית מאפשרת עבודת צוות מקצועית טובה יותר המתגבשת מהר יותר.

הנקודה המרכזית היא שהצוות כולו כגוף שלם יתן את היכולת הנדרשת על מנת להצליח במיזם. מצב זה מתאפשר כאשר כל אחד מאנשי הצוות מביא איתו ערך מוסף שאין לאחרים בקבוצה, וביחד הערך המוסף הכללי הוא יותר מהסך של כולם ביחד והוא זה שיקבע בסופו של דבר האם לקבוצה זו יש סיכוי טוב להצליח או לא.

בשלבי ההקמה עד שלב ה – Seed, כוח האדם המינימלי  הנדרש הינו היזם. בדרך כלל זהו אדם בעל רקע טכנולוגי שהגה את הרעיון לעיתים הוא המוביל ולעיתים מישהו אחר מוביל את פיתוח הפרוייקט. בכל מצב חובה שיהיה בצוות המייסד איש טכנולוגי בעל ידע ונסיון בתחום הטכני של המיזם.

מנכ"ל - בשלבים הראשונים המנכ"ל הינו בדרך כלל אחד מהמייסדים. לאחר שלב ההקמה ובמידה והמנכ"ל הראשוני אינו  מתאים לניהול החברה בשלבים מתקדמים יותר (או שאין לו את הנסיון הניהולי, הקשרים והידע הדרושים לניהול חברה כזו), יש להביא מנכ"ל מקצועי בעל נסיון. במידה ובגרעין המייסד אין אדם המתאים לתפקיד גם בשלבים הראשונים, מחויבים להביא מישהו עם הכישורים והנסיון המתאימים כבר בתחילת הדרך

איש שיווק - אדם בעל נסיון בניהול שיווקי ורצוי בתחום הספציפי או  בתחום הקרוב אליו. ישנה חשיבות רבה לאיש שיווק מתחילת הדרך שכן זוהי אחת הנקודות המרכזיות המשפרות את הסיכוי להשיג מימון ובדרך כלל אדם בעל נסיון שיווקי תורם מנסיונו גם לפיתוח האסטרטגי וגם במהלך שיווק החברה והרעיון הראשוניים למשקיעים ולגורמים נוספים.

מומחה מקצועי - לעיתים, היזם אינו מומחה מקצועי בתחום הספציפי בו עוסק המיזם אלא מומחה טכני, איש שיווק או אחר. במצב זה חובה להוסיף לצוות הראשוני מומחה מקצועי שיוכל לאפיין את המערכת (אפיון מקצוע ולאו דווקא טכני), שיוודא שהפתרונות הניתנים אכן עונים לצרכים אמיתיים בתחום ולמתן פתרונות מקצועיים הן בשלבי הפיתוח האסטרטגי והן בשלב הפיתוח הטכנולוגי.

 

בחלק גדול מהמקרים יש חפיפה בין חלק מממלאי התפקידים הללו ובשלב הראשוני זה מספק. לאחר תחילת הפיתוח והשגת המימון יש להפריד בין התפקידים ולמנות לכל תפקיד אדם שונה.

 

צוות ראשוני נדרש להציג לפחות את הפונקציות הללו בכדי שיוכל להגיע לשלב גיוס ההון מוכן ובכדי שהמשקיעים יקבלו את הצוות כקבוצה בעלת יכולת להצליח במשימה המצפה לו. עליכם לזכור כי בכדי שצוות זה יהיה בעל מוטיווציה ורצון עז להצליח, על כל אחד מחברי הצוות להיות שותף ולקבל מניות בחברה.


חתימה על הסכם מייסדים


הכינו את כל הנקודות שחשוב לכם להגדיר בעת הקמת החברה הנוגעות ליחסים ביניכם כמייסדים ולצורת ההפעלה והניהול של החברה וגשו לעורך דין על מנת שיסדיר כל זאת בהסכם מייסדים מוסדר. ישנם הסכמי מייסדים סטנדרטיים הניתנים להשגה אולם לכל קבוצה ישנם נושאים המיוחדים לה שכדאי להוסיף אותם להסכם הסטנדרטי וזאת רצוי לעשות בעזרת עורך דין.


הקמה אדמיניסטרטיבית


ישנם נושאים רבים הכלולים בכך. ישנה חשיבות רבה לפני ביצוע פעילות זו להתייעץ עם רואה חשבון ועו"ד המומחים לתחום בו אתם עוסקים מהו המבנה הרצוי מבחינת מיסוי ומיצוי רווחים בעתיד (חברה ישראלית, אמריקאית או כל אפשרות אחרת).


רשימת פעולות כללית וראשונית מול הרשויות (יש עוד הרבה נושאים)


רישום במע"מ – רו"ח.

רישום במס הכנסה – רו"ח

רישום בביטוח לאומי – רו"ח.

פתיחת תיק ניכויים במס הכנסה ובביטוח לאומי – רו"ח.

פתיחת חשבון בנק.

הדפסת חשבוניות מס וקבלות (אם צריך).


גיוס ראשון


לאחר שעברת את השלבים המופיעים בעמוד זה כנראה שאתה מוכן לגיוס כספים ראשוני שיאפשר לך לפתח את המוצר והחברה, להקים את הצוות הרחב יותר ולהתחיל בפעולות שיווקיות ראשוניות. תהליך גיוס ההון בשלב ה – Seed ארוך ומורכב. על מנת להצליח יש להגיע אליו מוכן היטב, להתכונן לפני כל פגישה ולהכין את כל התסריטים האפשריים בכדי להיות מסוגלים להתמודד עם הבעיות העולות במהלך התהליך.

כשאתה מגיע למשקיע כדאי שתהיה מוכן לפחות עם הנושאים הבאים:

 

תוכנית עסקית מצוינת עם מודל עסקי חזק המתבסס על הכנסות ורווחים .

צוות מרשים שברור לכל כי ביכולתו להרים את הפרוייקט.

מצגת עניינית, ערוכה היטב וצוות מציג מאומן המתמצא בחומר ברמה גבוהה .

רצוי מאוד שתהיו כבר עם מוצר/אתר/אפליקציה מוכנים להשקה או לאחר ההשקה. במידה ואתם לא שם נסו להיות שם לפני שתפנו למשקיעים ובכל מקרה אל תפנו אם אין לכם לפחות Demo/Prototype או כל דבר אחר הממחיש את המוצר או השירות למרות שזה ממש לא מספיק. 

תוכנית עבודה מפורטת עם לוח זמנים ריאלי.

 

במידה ותגיע עם כל הנכסים הללו למשקיעים אתה מעלה באופן ניכר את סיכוייך להצליח בתהליך גיוס ההון.

ישנה חשיבות רבה לבחור את המשקיעים המתאימים לתחום שבו אתה עוסק ולשלב בו אתה נמצא. לכן כדאי להתייעץ בנושא ולחפש היטב את הגופים הפיננסיים שיתנו לך את הערך הגבוה ביותר הן מבחינת ההון שתגייס והן מבחינת הערך המוסף הנוסף כגון קשרים בחו"ל, סיוע בניהול ובשיווק, ועוד יתרונות  נוספים. 

גורמים המשפיעים לחיוב על קרנות הון סיכון ומשקיעים 

  • הוכחות ועובדות על קבלת המוצר/שרות באופן  חיובי על ידי הלקוחות גם אם הן נתמכות על ניסויים, מבחנים ובדיקות שוק ולא על מכירה בפועל.
  • התייחסות לצורכי המשקיעים - משקיע (קרן הון סיכון או   משקיע פרטי) מעוניין לממש את השקעתו בתוך 3 - 5 שנים. המשקיע רוצה לראות איך ומתי יהיה  EXIT.
  • צוות המורכב מייזמים ומנהלים המשלימים זה את זה בתחומי הניהול, שיווק, התחום המקצועי והפיננסי .
  • התמקדות של החברה בתחום בו היא חזקה ויש לה יתרון יחסי על פני המתחרים ולא פיזור המאמצים בהרבה כיוונים.
  • מוצר/טכנולוגיה המוגנים על ידי רישום פטנט הגנת זכויות או בכל דרך משפטית המאפשרת הגנה על זכויות . 

גורמים המשפיעים לשלילה על קרנות הון סיכון ומשקיעים 

  • צוות חלש שלא ברור כי הוא מסוגל להרים את הפרוייקט.
  • גישה המתמקדת במוצר או בשרות במקום בשוק המטרה ובצרכי השוק והלקוחות .
  • פרוייקט שבו יש סטייה גדולה מהנורמות המקובלות בתחום כגון: רווחים מוגזמים באחוזים או בערכים מוחלטים, עלויות נמוכות מדי. ניתן להשיג את הנתונים ההגיוניים והמתאימים לכל תחום ובהם להשתמש.
  • קצב צמיחה גבוה מדי או נמוך מדי של הפרוייקט. בכל מקרה לנמק היטב בתכנית את קצב הצמיחה שהוגדר.
  • מוצר הדורש התאמה או שינוי בהתאם ללקוחות, ההנחה היא כי מצב כגון זה מחייב הוצאות גבוהות מאוד ומאפשר רווחים נמוכים מדי.

 

 Del

יצירת קשר
אייל כוכבא

050-9375123
eyal@business-plan.co.il

 המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©   1999-2019

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים