My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> המודל העסקי הנכון לסטארט אפ
המודל העסקי הנכון לסטארט אפ

חברות סטארט אפ רבות ויזמים בתחילת הדרך מגדירים לעצמם לפעמים תוכנית עסקית ובעיקר מודל עסקי ונדבקים אליהם לאורך הדרך למרות שבמקרים רבים ברור לגמרי כי המודל העסקי שבחרו לסטארט אפ שלהם ממש לא מתאים או לא ריאלי וכל תוכנית עסקית שתתבסס עליו תיכשל. ממילא, גם כל משקיע שתיגשו אליו עם אותו מודל עסקי ותוכנית עסקית ישיב את פניכם ריקם ולא ישקיע במיזם שלכם. בחלק לא קטן מאותם מקרים כשאני מסביר ליזמים מה הבעייה במודל העסקי שהוגדר ומה לא יפעל בתוכנית העסקית שלהם הם מתקשים לקבל את מה שאני אומר שכן אם יסכימו הם צריכים להגדיר מחדש חלק נכבד מהצד העסקי והתוכנית העסקית ולעיתים אף לשנות משמעותית את תהליך הפיתוח שבו כבר החלו שכן המודל העסקי עשוי להשפיע באופן משמעותי על המוצר או השירות.

כשאנו רוצים להגדיר את המודל העסקי של הסטארט אפ שלנו אנו צריכים לבחון הרבה מאוד היבטים ורק לאחר מכן נוכל להגדיר מה יהיה המודל העסקי הנכון והמתאים לנו. כיוון שהמודל העסקי מושפע ממצב המתחרים ומשיטות השיווק והמכירה ומערוצי ההפצה וכמובן מהלקוחות ומגורמים נוספים, עלינו להגדיר היטב מי הלקוחות שאנו פונים אליהם, ולהגדיר מה היתרונות התחרותיים שיגרמו להם לרכוש את המוצר או השירות מאיתנו ולא מאחד המתחרים. עלינו להבין היטב את כל תהליכי בחינת המוצר של הלקוחות ותהליך קבלת ההחלטות והרכישה שלהם וכך נוכל לבנות את המודל העסקי הנכון. באופן מעשי ניתן לומר שלאחר שבנינו תוכנית עסקית אנחנו בשלים לבנות על פי התוכנית העסקית שבנינו את המודל העסקי המתאים והטוב ביותר לסטארט אפ שלנו.

כאשר אנו ניגשים לבניית המודל העסקי אנו צריכים ליצור את כל הקשרים שבעסק שלנו בצורה כזו שיובילו את כל המהלכים לקראת תהליך שיוביל בסופו לכניסת כספים נכונה לקופת הסטארט אפ שלנו. אנו צריכים ליצור את התנאים הנכונים מבחינת המוצר, מבחינת תהליכי השיווק, פלחי השוק, צינורות השיווק וכמובן שגם שיטת המכירה והתשלום של הלקוחות. חשוב מאוד להבין כי מודל עסקי המכוון ללקוחות עסקיים פועל בדרך כלל באופן שונה ממודל עסקי המכוון ללקוחות פרטיים. כשאנו בונים תוכנית עסקית ומודל עסקי ללקוחות עסקיים אנו יודעים להביא בחשבון שלקוח עסקי יודע ומוכן לשלם בעבור מוצר או שרות שהוא צריך לצורך תפעול העסק ויצירת המכירות וההכנסות שלו. מאידך, תוכנית עסקית ומודל עסקי המכוונים ללקוחות פרטיים מניחים מראש שאותם לקוחות פרטיים לא יהיו מוכנים לשלם על שרות כל כך מהר ובכלל, רוב הסיכויים שהלקוחות הפרטיים לא יהיו מוכנים לשלם על שרות או מוצר וירטואלי כלל וכלל.

אנו רואים כי מודל עסקי נדרש להיות ריאלי והגיוני ומותאם למוצר או לשירות שלנו. כמובן שיש חשיבות לבנות את המודל העסקי לאחר כתיבת תוכנית עסקית ולא להמציא מודל עסקי סתם כך ולהניח שהוא יעבוד כיוון שמשאלות לב עובדות בעיקר באגדות אולם בחברת סטארט אפ מה שעובד זה התכנון הנכון, הביצוע הנכון ובסופו של דבר צריך שיצטרף אליהם גם קורטוב של מזל.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים