My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> היזם הוא תוכנית עסקית
היזם הוא התוכנית העסקית
 
אתמול נפגשתי עם שני יזמים צעירים. אחד מהם עובד על הרעיון שלו קרוב לשנה והשני הצטרף אליו לפני מספר חודשים. הם חשים שאינם יודעים כיצד לקדם את הרעיון שלהם. הם מרגישים מעט מאוכזבים מתוכנית עסקית שנעשתה עבורם על ידי אחת החברות בשוק. לתחושתם, התוכנית העסקית שקיבלו, לא מסייעת להם ולא מקדמת אותם קדימה.
 
הם היו בפגישה עם משקיע פוטנציאלי אשר חבר הציג בפניהם ולאחריה הבינו שעליהם לעשות שינוי מהותי התהליך שכן המשקיע אמר להם שהרעיון שלהם נראה מעניין וטוב אבל חוץ מזה הוא לא רואה סיבות להשקיע כיוון שהתוכנית העסקית שהוצגה בפניו רדודה, היזמים לא שולטים במיזם שליטה מלאה והמיזם לא נמצא במצב שמוביל לקראת התקדמות והצלחה אפשרית.
 
לאחר שנפגשתי איתם הסברתי להם שהמשקיע ולא רק הוא אלא כל מי שאנחנו מעוניינים לצרף למיזם או ליצור איתו שיתוף פעולה, בוחן קודם כל את היזמים. בודק עד כמה הם מחויבים למיזם, בוחן את רמת הידע שלהם בכל מה שקשור למיזם, עד כמה הם מכירים את השוק, מה המודעות שלהם למתחרים ולתחרות, האם יש להם תוכנית עסקית אמיתית שהם שולטים בה ויודעים להסביר היטב כיצד הם עומדים להתקדם, מה תהליכי השיווק והמכירה שיבצעו כדי להגדיל את המכירות ולהתגבר על המתחרים, מי אנשי הצוות הנוספים, מה נעשה עד כה במיזם למרות שלא גויס עדיין כסף...וכיוון שבמירב הפרמטרים שמנינו כאן הם חלשים המשקיע לא חשב שכדאי לו להשקיע בהם.
 
היזם הוא התוכנית העסקית הטובה ביותר של המיזם שלו.
 
אם היזם בנה תוכנית טובה (גם עם עזרה מקצועית) המשקפת את המציאות ואת התחרות ואת הדרכים הנכונות להתמודד איתה. אם היזם יודע ומכיר באופן יסודי ומעמיק את כל הקשור לתחום המיזם כולל היכרות מצוינת עם השוק והמתחרים והמוצרים או השירותים המתחרים, אם היזם מבין הבנה מוחלטת את הפטנט במידה ויש פטנט במיזם, אם יש הכרות מצוינת עם התוכנית הפיננסית וממה היא מורכבת ומה השיקולים שנלקחו בעת בנייתה אזי המשקיע יעריך זאת, ירשה לעצמו להתחבר לרוח היזמית ולהתלהבות של היזם כיוון שיש מאחריה עומק מקצועי והוכחה שזה יזם שניתן לסמוך עליו, זה יזם שיש לו יכולות לקדם את המיזם בכל מצב גם אם אין כסף.
 
המשקיע בוחן עוד מספר פרמטרים כדי שירשה לעצמו להתקדם בבחינת השקעה במיזם. הרכב הצוות עשוי לקחת חלק מכריע בהחלטת המשקיע. מסיבה זו עליכם כיזמים ליצור צוות חזק ומנצח. ניתן ליצור לוות כזה גם כשאין כסף במיזם ולצרף את אנשי הצוות הנכונים באמצעות יצירת התלהבות ומתן אחוזים לאיש צוות המצטרף כיזם לצוות היזמי. מצב כזה יגרום לצוות שלם בו אנשי הצוות משלימים זה את זה ויחד יוצרים כוח בעל עוצמות שיכול לדחוף מיזם לקראת הצלחה.
 
לכן כדי להגדיל את הסיכויים לגייס את הכסף עליכם כיזמים לעשות מספר פעולות:
 
  • לבצע פיתוח עסקי מקצועי בו תיבנה בשיתוף פעולה מלא ביניכם לבין איש מקצוע תוכנית עסקית מקצועית ריאלית וטובה.
  • לגייס צוות חזק שיוכל להוביל את המיזם.
  • להתחיל את פיתוח המיזם גם אם לא ניתן לסיים את הפיתוח ללא גיוס.
  • להגיש בקשה לפטנט (וישנן דרכים לעשות את השלב הראשון בהשקעה נמוכה).
  • ליצור פרזנטציה נכונה ולהיות טובים מאוד בהצגת המיזם.
  • ליצור רשת של משקיעים ואנשים המהווים לידים למשקיעים שדרכה ניתן להגיע לכמות רבה של משקיעים פוטנציאליים
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים