My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

הביצה והתרנגולת בסטארטאפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> הביצה והתרנגולת בסטארטאפ
הביצה והתרנגולת בסטארט אפ
 
יזמים המקימים סטארט אפ ורוצים לקדם את המיזם שלהם מתלבטים בשאלת הביצה והתרנגולת. כדי לגייס את ההון הראשוני הם צריכים להציג למשקיעים מיזם מתקדם ככל האפשר. כדי להגיע למצב בו המיזם יהיה בשלב מתקדם יותר משלב הרעיון עליהם להתחיל את הפיתוח ולהציג למשקיעים לפחות מוצר הקרוב לשלב הפיילוט ורצוי אף מעבר לכך. הבעיה היא שכדי להתחיל את הפיתוח ולהגיע למצב בו יש להם משהו אמיתי להציג למשקיעים עליהם לגייס את הסכום הראשוני.
 
דילמה זו עולה בכל מיזם בתחילת דרכו. כדי לפתור את הבעיה יש לבצע מספר תהליכים:
 
השלב הראשון בו הייתי מתחיל הינו שלב תכנוני של פיתוח עסקי שבסיומו יש לכתוב תוכנית עסקית. במהלך בניית התוכנית העסקית עולות נקודות רבות ובאמצעות התוכנית העסקית ניתן לכוון את שלב הפיתוח הראשוני לכיוונים הנכונים ביותר והטובים ביותר.
 
לאחר בניית תוכנית עסקית רצוי מאוד לבנות פרזנטציה המתבססת על התוכנית העסקית ושבאמצעותה יוצג המיזם לאנשי צוות חדשים, למשקיעים ולכל גורם לו מעוניינים להציג את המיזם.
 
לאחר שסיימנו את בניית התוכנית העסקית והפרזנטציה, הייתי ניגש לגיוס צוות פיתוח שיאפשר להתחיל את פיתוח המיזם בכיוונים שהוגדרו בתוכנית העסקית ועל ידי כך להביא את המיזם למצב בו יש משהו אמיתי להציג למשקיעים ולנציגיהם במהלך בדיקת הנאותות שתבוצע על ידם.
 
יש מספר אפשרויות לגייס את צוות הפיתוח:

 
  1. גיוס אנשי פיתוח כחלק מצוות המיזם: שיטה זו טובה אולם יש לה שתי נקודות תורפה מרכזיות הראשונה שבהן היא הפניות הנמוכה של אותם אנשי פיתוח כיוון שהם ממשיכים לעבוד במשרה מלאה ומבצעים את הפיתוח לסטארט אפ שלכם בזמנים החופשי. נקודת התורפה השנייה הינה הקושי בגיוס עובדים באופן זה. קשה מאוד לשכנע אנשים להצטרף למיזם בשלבים כל כך מוקדמים ולהשקיע מזמנם...הדרך לאתר עובדים בשיטה זו הינה באמצעות חברים, קרובי משפחה או באמצעות האינטרנט. האינטרנט מאפשר לאתר אנשים מתאימים בכל תחום באמצעות Linkedin, או על ידי אתרים מקצועיים המרכזים מספר אנשי מקצוע באתר מסויים או באמצעות אתרי פרילאנסים המציעים להם הצעות עסקיות. חשוב לאתר את האנשים הטובים ביותר שניתן למצוא וחשוב שהם יהיו פנויים ובעלי ידע ונסיון בתחומי הפיתוח הנדרשים למיזםלאחר איתור מספר מועמדים יש לבצע מיון ראשוני ולהפגש עם הטובים ביותר ביניהם כדי לבצע את המיון הסופי ולגייס את המתאימים ביותר, הטובים ביותר ואלו שמתחברים למיזם ונראה לנו שהם אנשים טובים מעבר ליכולות הטכנולוגיות ושכדאי לנו להכניס אותם למיזםלאחר שהחלטנו על המועמדים המתאימים ביותר עלינו לסכם איתם את התנאים להצטרפותם ולחתום איתם על הסכם שישקף את ההסכמות שהגענו אליהם. חשוב ביותר שההסכם יהיה מקצועי ויביא בחשבון את כל הנדרש הן מבחינת השותפות, הן מבחינת הצדדים השונים, הן מבחינת תהליכי מיסוי נדרשים ובעיות משפטיות אחרות. חשוב שההסכם יביא בחשבון נקודות יציאה לכל אחד מהצדדים שתהיינה הגונות כלפי האנשים הטכניים מחד אולם שומרות על זכויות היזם מצד שני 
    לאחר גיוס אנשי הפיתוח יש לבנות יחד איתם תוכנית פיתוח על פי המוגדר בתוכנית העסקית, לסיים את אפיון המיזם ואחר כך להתחיל את הפיתוח. חשוב שכשאתם מגיעים למשקיעים יהיה לכם מה להציג מעבר לתוכנית עסקית ופרזנטציה. באמצעות התהליך שתיארתי במאמר זה, ניתן להתגבר על פרדוקס הביצה והתרנגולת. שיהיה לכולם בהצלחה.
  2. פיתוח באמצעות חברה או אנשי פיתוח מחו"ל: שיטה זו מתאימה בעיקר למיזמי אינטרנט ומחייבת מימון ראשוני של עשרות אלפי ש"ח לצורך פיתוח אתר האינטרנט או אפליקציה. העלויות בערך עשירית מהעלויות בישראל וניתן להגיע לאיכת גבוהה יחסית ובודאי לאיכות הנדרשת לצורך MVP ולתחילת הפעילות. נקודת התורפה העיקרית של שיטה זו הינה המרחק מהמפתחים ובמידה והביצוע לא נעשה אצל מפתחים המוכרים למי שמוביל את התהליך או מלווה אותו אתם עלולים לקבל תוצר לא מספק.
בכל מקרה עליכם להביא בחשבון שלא תוכלו להקים חברת סטארט אפ ולהביא אותה למצב שבו משקיעים ירצו לבחון ברצינות השקעה בחברה בלי שתשקיעו מכספכם סכום המוערך על ידי ב: 50,000-100,000 ש"ח לכל הפחות.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים