My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

האם לצאת לפיילוט לפני הגיוס

Back
דף הבית >> מאמרים >> האם לצאת לפיילוט לפני הגיוס
האם לצאת לפיילוט לפני הגיוס ?
 
היום שוחחתי עם חברת סטארט אפ חדשה שמפתחת אפליקציה מעניינת. היזמים החלו בפיתוח האפליקציה לפני מספר חודשים כשאת תהליך הפיתוח הוביל מתכנת שעבד תמורת אחוזים וללא שכר. פיתוח האפליקציה החל לפני שהוכנה תוכנית עסקית ועד היום התוכנית העסקית שבנו היזמים איננה מקצועית אלא נבנתה על ידיהם למרות שהם אינם מכירים את התחום ואינם יודעים ליצור תוכנית עסקית נכונה ומתאימה לסיטואציה העסקית שלהם. לאחר שהגיעו למצב בו האפליקציה מוכנה לפיילוט (פחות או יותר כיוון שיש עוד מספר תיקונים שנדרש לעשות בה כדי שתהיה אפשרות להשיק אותה), הבינו שהם אינם יודעים כיצד לגייס את הכסף הנדרש לצורך השקת האפליקציה ונתקעו ללא כל התקדמות. כך הם כבר עומדים קרוב לחודשים. במהלך אותם חודשיים ניסו לאתר משקיעים רלוונטיים אולם ללא הצלחה. חשוב לומר שלא היה מצב בו הציגו את האפליקציה ואת התוכנית העסקית שלה בפני משקיע שסרב להשקיע אלא שהם לא הצליחו לאתר משקיעים רלוונטיים כדי להציג בפניהם את המיזם.
 
לאחר ששוחחתי איתם הצעתי להם שני מסלולי פעולה והצעתי להם להתקדם בשני המסלולים הללו במקביל:
 
  1. להשיק את האפליקציה ולהתחיל לאסוף משתמשים כך שיגיעו בתוך תקופה של חודשיים שלושה למספר של 10,000 משתמשים גם ללא השקעה. ניתן לעשות זאת גם בלי להשיג תקציב שיווק ממשקיע. התהליך תלוי בכך שכל אחד מקבוצת היזמים, חבריהם ובני משפחתם ישקיעו מעט מזמנם בכל יום (שעתיים עד שלוש שעות) וכמובן שהיזמים עצמם ישקיעו הרבה מעבר לכך. בשעות אלו, ישב כל אחד מהם ויפרסם את האפליקציה באופן חכם באמצעות הפייסבוק, פורומים ורשתות חברתיות נוספות בהן יש אפשרות ליצור שיחה על נושאים שונים. בנוסף לכך יכולים היזמים להפעילו מספר ערוצי שיווק ויחסי ציבור חינמיים ללא השקעת כספים שהם מפעילים בעצמם. באופן זה ניתן לאסוף לא מעט משתמשים, ליצור פעילות אמיתית של האפליקציה ולהביא אתה אף למצב שבו יש התחלה של הכנסות. כאשר תלכו למשקיעים במצב זה, יהיה להם קשה מאוד להתעלם מכם ולא לבחון אתכם.
  2. לשבת ולא לעשות פיילוט ללא תקציב. ולבחון את רשת הקשרים של כל אחד מהם ולמצוא את אותם אלו שיכולים להוות ליד למשקיעי כלשהוא. לאחר מכן לבנות את תהליך הצגת המיזם ולהתחיל לקבוע פגישות בהתאם לכמות המשקיעים הרלוונטיים שהצלחנו לאתר. בכל מקרה א שולחים למשקיע תוכנית עסקית לפני שמציגים לו את המיזם. הדבר הראשון ששולחים למשקיע הוא תקציר מנהלים. אחר כך מבצעים את הפרזנטציה ורק אם המשקיע מגלה ענין אנו שולחים אליו תוכנית עסקית ומנסים לקדם את ההשקעה. גם אם הוא קצת מתעקש, רצוי לא להסכים לשלוח תוכנית עסקית ופרזנטציה ולתת לו אותם רק לאחר המצגת כשהוא מגלה עניין אמיתי ורוצה להתחיל לבחון את המיזם.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014


 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים