My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

האם אפשר למכור רעיון

Back
דף הבית >> מאמרים >> האם אפשר למכור רעיון
האם אפשר למכור רעיון ?
 
יזמים רבים מגיעים אלי עם רעיון והם בטוחים שהרעיון שלהם כל כך טוב שכל מי שישמע אותו ישר ירצה להיות חלק ממנו וכמובן שכל חברה שיגיעו אליה עם הרעיון תרצה לקנות אותו ותהיה מוכנה לשלם עבורו סכומים גדולים מאוד. כשאני שואל אותם האם הם חושבים שיש להם בעלות על הרעיון הם לא מבינים אותי אולם לאחר שאני מסביר להם שבמידה שיגיעו למישהו ויספרו לו על הרעיון והוא ילך ויישם אותו האם הוא לא נחשב כגנב של הרעיון כיוון שהרעיון איננו שייך להם מבחינה משפטית הם מתחילים להבין שהפנטזיה שמישהו יקנה את הרעיון שלהם בהרבה מיליונים איננה כה פשוטה כפי שחשבו. נוסף לכך כשאני מבהיר להם שלא על אחד יצא מעורו מרוב התלהבות כשישמע את הרעיון שלהם הם לא מבינים אולם לאט לאט חודרת למוחם ההבנה שבמידה וירצו לעשות משהו רציני עם הרעיון שלהם יצטרכו כנראה לעשות הרבה יותר מאשר סתם למצוא מישהו שיקנה אותו.
 
כשהם מבינים שזה לא יהיה כל כך פשוט מיד נשאלת השאלה אז מה צריך לעשות ? מתי מישהו יהיה מוכן לקנות את הרעיון שלנו ?
 
הדבר הראשון שאני ממליץ להם לעשות עוד לפני שיבנו תוכנית עסקית ולפני שהם מתחילים לעשות משהו הוא לבדוק את הרעיון. לבדוק האם יש כבר מיזמים כמו שלהם בעולם ? האם יש פטנטים שחוסמים את הרעיון שלהם ? האם הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת את ביצוע המיזם ללא פיתוחים מסובכים ?...
 
לאחר הבדיקה אני מציע להם להתחיל בשלב של פיתוח עסקי שבסופו יש לכתוב תוכנית עסקית. את התוכנית העסקית אני ממליץ לתת לכתוב ליועץ עסקי בעל נסיון רב כך שהתוכנית העסקית שהוא יכתוב תהיה מקצועית ורצינית. רק לאחר סיום הכנת התוכנית העסקית אני ממליץ להתחיל את שלב הפיתוח הטכנולוגי. לצורך זה יש לגייס אנשי פיתוח בעלי נסיון רציני ובעלי יכולת להוביל תהליך פיתוח מתחום הרעיון. אנשי הטכנולוגיה שאתם מעוניינים לגייס ירצו לראות תוכנית עסקית כדי להבין על מה מדובר וכדי לראות שאתם רציניים. בדרך כלל, כאשר יש לסטארט אפ שלכם תוכנית עסקית רצינית ומקצועית והיזמים מרשימים מספיק יש את היכולת לגייס את אנשי הטכנולוגיה.
 
את הפיתוח הטכנולוגי יש לבצע על פי מה שתוכנן בתוכנית העסקית. אבני הדרך מוגדרות אף הן על פי המוגדר בתוכנית העסקית. לאחר הפיתוח מגיע שלב הפיילוט בו בוחנים את המערכת לראשונה בעזרת לקוחות אמיתיים ומתקנים את הטעון תיקון. עם סיום הפיילוט, בדרך כלל אבן הדרך הבאה שתוגדר בתוכנית העסקית תהיה השקת המוצר. לצורך שלב זה בדרך כלל עליכם לגייס סכום משמעותי שרובו ישמש לצורך התהליך השיווקי וחלקו לצורך שיפורים טכנולוגיים שיבוצעו לאחר שהמערכת תצא לשוק ויוסקו המסקנות הרלוונטיות.
 
אני מבהיר לאותם יזמים שרק לאחר שהרעיון שלהם יהיה בשוק ובשימוש של לקוחות אמיתיים רק אז יש סיכוי שמישהו יבחן ברצינות את המיזם, הרעיון והתוכנית העסקית שלו. אני מבהיר להם שגם אז הסיכוי למכירת המיזם נמוך מאוד ויש להמשיך ביישום התוכנית העסקית ולאחר 4-5 שנים והצלחה גדולה של התוכנית העסקית, יש סיכוי כלשהו שמישהו ירצה לרכוש את הסטארט אפ שלכם בסכום משמעותי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים