My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> האם תוכנית עסקית היא למשקיע
האם תוכנית עסקית היא למשקיע ?
 
יש יזמים אשר מגיעים אלי ומעוניינים שאבנה להם תוכנית עסקית. בתחילת השיחה הראשונה הם מציגים את המיזם שלהם במצב נפלא בו יש להם כבר לקוחות (כמעט) ןיש גם משקיע (שעוד לא השקיע) ורוצה רק כדי לסגור את ההשקעה לראות תוכנית עסקית לא כי הוא ממש צריך את התוכנית העסקית אלא כיוון שלא משקיעים בלי לראות תוכנית עסקית. מעין בקשה פורמלית. כשאני מציע לאותם יזמים לעשות תהליך של פיתוח עסקי ורק אחר כך לכתוב את התוכנית העסקית הם ממש מתנגדים ומבקשים שאכין את התוכנית בתוך שבועיים עד חודש מקסימום. כשאני מסרב ואומר להם כי אני לא מתחייב על הכנת תוכנית עסקית בפחות מחודשיים הם נעלבים ולא מבינים מה אני עושה כזה עניין מתוכנית עסקית. הרי לא ממש צריך אותה אלא רק רוצים להראות אותה למשקיע שירגיע את איש הכספים שלו. למה להתאמץ כל כך בשביל דבר כל כך לא חשוב, מדוע צריך למשוך את זה יותר משבועיים שלושה, ובכלל מה פתאום צריך פיתוח עסקי הרי עוד רגע כבר יש להם לקוחות וגם משקיעים כבר כמעט נסגרו. לעיתים הם אומרים לי שהם ממש לא סטארט אפ (כאילו שהכינוי סטארט אפ הוא כינוי גנאי) כיוון שיש להם לקוחות ולכן הם ממש חברה והם לא נחשבים סטארט אפ...
 
חשוב שהיזמים יבינו מספר דברים:
 
תוכנית עסקית היא מסמך אשר מסמל את התהליכים העסקיים של המיזם. כדי לבנות תוכנית עסקית טובה שתאפשר ליזמים לקדם את המיזם שלהם בצורה נכונה, טובה ומקצועית יש צורך בתהליכי בחינה וחשיבה מקצועיים כדי לפתח את התהליכים הללו, לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה ובעיקר לבנות מודלים עסקיים טובים, יציבים וכאלו שגם יאפשרו גידול קבוע בהכנסות וברווחיות של החברה.
 
דבר נוסף שחשוב שהיזמים יבינו הינו מצב החברה. ללא קשר לתוכנית עסקית אם קיימת ואם לא, חשוב להבין כי סטארט אפ הינה חברה הנזקקת להשקעות חיצוניות כדי להתקדם ולהתקיים. כל עוד החברה נזקקת לסבבי גיוס נוספים היא נחשבת בעיני הגורמים העוסקים בתחום לסטארט אפ כיוון שהיא עדיין לא עומדת בפני עצמה.
 
לגבי המשקיע. תהליך ההשקעה מורכב וארוך. המשקיע רוצה לראות תוכנית עסקית לא מהפאן הפורמלי אלא מהכיוון העסקי. המשקיע רוצה להבין שאתה כחברה יודע מה אתה עומד לעשות, המשקיע רוצה לראות שהחברה בנתה תהליכים נכונים, תהליכי שיווק מתאימים וטובים, מודלים עסקיים שמאפשרים רווחיות ותכנון פיננסי ריאלי והגיוני. הוא לא חושב שהתוכנית העסקית תיושם במלואה באופן מוחלט. הוא יודע שישנם כיווני פעילות שאין יכולת לחזות אותם מראש ואפילו יתכן שהתהליך יהיה שונה לחלוטין. אבל הוא רוצה לראות שאתם מסוגלים להציג לו תוכנית עסקית ובעיקר תכנון פיננסי הגיוני, ריאלי וכזה שיוכיח לו שהוא לא מהמר, שהוא יתקדם ויגיע להישגים יפים. לכן הוא רוצה לראות תוכנית עסקית מהטעמים העסקיים והענייניים ביותר.
 
חשוב גם להבין שלקוחות שעדיין לא שילמו לכם ולא התחלתם לעבוד איתם אינם לקוחות שלכם באמת אלא אולי יהיו לקוחות בהמשך. וחשוב גם להבין כי מכירות אינן מוציאות את החברה שלכם מהגדרת הסטארט אפ שלה אלא שהיא יוצאת מהגדרה זו כשהיא כבר עומדת בזכות עצמה, יכולה להתקדם ולהתפתח ללא הזרמת כספים מבחוץ ובדרך כלל זה קורה 2-4 שנים לאחר ההשקעה הראשונית וכאשר יש מכירות רבות ולקוחות רבים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים