My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> האם לתכנן אפליקציה לפרטים או לתת לשוק לקבוע
האם לתכנן אפליקציה לפרטים או לתת לשוק לקבוע מה יהיה בה ?

יזמי אפליקציות רבים רצים מיד כשעולה להם הרעיון בראש לפתח את האפליקציה. חלק אחר, חושבים, בוחנים, בודקים, פונים לייעוץ עסקי ובונים תוכנית עסקית לסטארט אפ שלהם. אלו גם אלו מתלבטים בין שאר הנושאים שעליהם לבחון ולהחליט בשאלה עד כמה לרדת לפרטים בשלבי התכנון והבנייה הראשונית של האפליקציה. יש את אלו הגורסים שעדיף ליצור משהו מאוד בסיסי כמערכת MVP, איתה לצאת לשוק ולתת למשתמשים ולכוחות השוק להחליט מה צריך ומה לא. מאידך, יש את אלו הגורסים שצריך לתכנן הכל ולצפות מה המשתמשים והלקוחות ירצו ולצאת שוק עם MVP המכיל פיצ'רים המאפשרים פעילויות רבות ככל האפשר במסגרת התקציב הקיים.

בעבר, במסגרת של יזמים ויועצים עסקיים שפיתחו את תורת ה – Lean startup התפיסה אמרה שסטארט אפ אינטרנטי לא צריכים לתכנן, לא צריכים תוכנית עסקית בשלבים הראשונים אלא עדיף ליצור משהו ולנסות אותו באינטרנט ולאחר קבלת תגובות המשתמשים להתקדם עוד צעד ושוב לנסות אותו וכך להתקדם עם הפיתוח, כשמי שמכתיב את התצורה והאפיון באופן פעיל הם המשתמשים. תפישה זו אמרה שמי שבאמת יודע מה המשתמשים רוצים וצריכים אלו הם ולא היזמים או יועץ עסקי שבונה עבורכם את התוכנית העסקית. לטענתם באופן זה תהליך הפיתוח יהיה בסופו של דבר מהיר יותר, יעיל יותר, זול יותר ויביא לתוצאות טובות יותר ולאפליקציות מוצלחות יותר מאשר הדרך המקובלת להקמת סטארט אפ של מעבר דרך ייעוץ עסקי, תכנון, כתיבת תוכנית עסקית, פיתוח אפליקציה והגעה לשוק עם מוצר מוגמר.

המציאות מראה לנו כי בפועל הדרך הנכונה היא כמו במקרים רבים, דרך הביניים. התהליך העסקי הנכון הוא שילוב בין החלקים הטובים והנכונים של ה – Lean startup ושל התהליך המאורגן, המוסדר והמתוכנן של הקמת חברת סטארט אפ. נשאלת השאלה כיצד אנו עושים זאת ומשלבים תהליך רזה וקיצוני כמו Lean startup עם תהליך מאורגן הכולל ייעוץ עסקי, בניית תוכנית עסקית פיתוח אפליקציה מלאה ובכלל תהליך מאורגן ולא תהליך מאולתר.

לאחר שראיתי והייתי שותף למאות חברות סטארט אפ שפיתחו אפליקציות בשלבי חיים שונים שלהן החל משלב הרעיון, דרך כתיבת התוכנית העסקית, פיתוח האפליקציה והשקתה וכמובן שלב השיווק וגידול מספר המשתמשים גיבשתי דעה המתבססת על נסיוני. תמיד בכל אפליקציה בדיוק כמו בכל עסק שאנו מקימים אנחנו נדרשים לעבור שלב של חשיבה עסקית רצינית ומקצועית ולבנות לאחר מכן תוכנית עסקית מקצועית וטובה. רצוי מאוד שאת שלב הייעוץ העסקי הזה יוביל יועץ עסקי בעל נסיון ויכולת שעשה תהליכים רבים כאלו וכתב תוכניות עסקיות רבות (אתם ממש לא רוצים יועץ עסקי שילמד לכתוב תוכנית עסקית על גבכם...). אחרי שתכננתם את הסטארט אפ שלכם ואפיינתם את האפליקציה בצורה טובה ומעמיקה, תחליטו מה ה – MVP שאיתו תשיקו את האפליקציה בשוק. בין השאר, את ה – MVP אפשר ורצוי להשאיר רזה למדי כדי להיעזר בתגובות השוק לאחר שתשיקו את האפליקציה. כשאתם משיקים את האפליקציה תחקרו ותלמדו את תגובות המשתמשים ואחרי שתבינו אותם תוסיפו ותשנו את מה שנדרש. תבנו את האפליקציה מראש באופן שמאפשר גמישות רבה לשינויים שיגיעו בעקבות דרישות המשתמשים וצרכי השוק. אני ממש לא מציע לכם להגיע לשלב הפיתוח בלי לתכנן ובוודאי שלא להגיע למצב בו אתם כבר מקימים את הסטארט אפ שלכם ועדיין לא יודעים כיצד הוא פועל ונראה.
לסיכום, התכנון הראשוני חשוב מאוד, ולאחריו צריך להיות גמישים ופתוחים לשינויים שהשוק דורש תוך כדי ביצוע השינויים הללו תוך כדי פעילות האפליקציה באינטרנט.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים