My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> האם לצאת עם גירסה ראשונית של המוצר
האם לצאת עם גירסה ראשונית של המוצר זה רע או טוב ? 

יזמים יודעים כי יש חשיבות לצאת עם מוצר מוקדם לשוק גם אם הוא עדיין לא גמור וחסרים בו פיצ'רים רבים. רוב היזמים הישראלים סוברים כי רצוי להשיק את המוצר ברגע שניתן להשיק אותו ולכן הם חושבים שבגלל שזהו מוצר ביתא מותר לו להיות גרוע, לא מעוצב, לא ממש נותן מענה טוב וכו...נשאלת השאלה אם הוא כל כך גרוע האם נכון לצאת איתו לשוק ? אולי הוא עדיין לא מוכן לכך ?
 
יש את אסכולת ה – Lean startup הגורסת כי רצוי לצאת לשוק מוקדם ככל שניתן גם אם המוצר עדיין לא דומה כלל למה שהוא אמור להיות ולפי גרסתם אין צורך לבנות תוכנית עסקית, אין צור לתכנן יותר מדי אלא להשתמש בלקוחות הפוטניאליים כמתכננים שיגדירו במהלך השימוש מה חשוב להם ומה לא. אחר כך ניתן יהיה לבנות תוכנית עסקית ומוצר סופי בהתאם לדרישות השוק. יש הגיון בתפיסה זו אולם מיד נשאלת השאלה האם מוצר שעדיין לא מוכן ואין בו את המינימום הנדרש כדי להפוך אותו למוצר הנותן מענה לצרכים שהוגדרו יאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להבין אותו ולהשתמש בו לצרכים הרלבנטיים. יתכן שהם כלל לא יוכלו להשתמש בו כך ואזי אנו עלולים לפספס את מה שהתכוונו והמשוב שנקבל מהשוק לא יתאם את המוצר, הצורך וממילא לא יאפשר לנו להתקדם איתו כנדרש ובודאי לא נוכל לבנות עבור מוצר חלקי ולא ברור שכזה תוכנית עסקית טובה.
 
מצד שני יש את אלו הגורסים כי אין לצאת לשוק אלא לאחר שהמוצר מוכן וגמור והלקוחות יוכלו להשתמש בו כנדרש. במצב כזה יש לבנות תוכני עסקית מוקדם, לעבוד על פיה, לפתח א המוצר בהתאם לה ובסופו של דבר להשיק את המוצר המוגמר בהתאם לתוכנית העסקית שנבנתה. הבעייה עם גישה זו היא שנדרשים סכומי כסף גבוהים לצורך זה שכן עלויות בניית המוצר ברמה הסופית והשקתו המלאה עולות סכומי כסף גבוהים ורוב חברות הסטארט אפ בשלבים המוקדמים אינן מסוגלות לגייס סכומים אלו...
 
אם כך מהי דרך המלך ? בדרך כלל, אנו לא מצפים מסטארט אפ צעיר וחדש שאינו משופע במימון שישיק בפעם הראשונה את המוצר הסופי כפי שהוגדר על ידי היזמים בחזון שלהם ובתוכנית העסקית שכתבו. מאידך, אנו מצפים שהמוצר שיושק ויוגש ללקוחות הפוטנציאליים יהיה מספיק אטרקטיבי גם אם לא יוכל לספק את כל מה שנדרש ממנו ובודאי שיתפקד היטב ויראה כפי שמצפים שהוא יראה. יתרה מכך, כל לקוח מצפה מספק המציע לו מוצר או שירות שיראה ויהיה מקצועי בתחום בו הוא מספק את השירות. לדוגמא, אתר אינטרנט המציע עיצוב לא יכול שלא להיות מעוצב היטב, או שירות אינטרנטי כלשהוא המציע רק חלקים מהשירות האפשרי לא יכול לומר שכיוון שהוא בתחילת הדרך החלק שהוא מספק א תקין. אנו מצפים שגם שירות חלקי כיוון שהוא בשלב הביתא יהיה תקין לחלוטין ואיכותי שאם לא כך הלקוחות יצביעו ברגליהם ולא יתנו הזדמנות שנייה.
 
לסיכום, ניתן לצאת עם מוצר שעדיין לא מאפשר שימוש בכל התכונות שאמורות להיות בו. אולם החלק שאתם מוציאים לרשות הלקוחות צריך להיות תקין ואיכותי (למרות שהוא מוצר לא מושלם) והנראות המקצועית שלכם ושלו חייבת להיות רצינית ומכובדת.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים