My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> בניית תקציב לסטארט אפ אחרי גיוס seed
בניית תקציב לסטארט אפ לאחר גיוס Seed

הגיוס הראשון של הסטארט אפ שלכם בדרך כלל יהיה בגובה של 250,000-500,000 $. באמצעות הסכום שתגייסו תיאלצו לגמור את הפיתוח וגם להצליח לגייס את סיבוב המימון הבא. כיוון שאני מכיר את המצב, תמיד הסכום שגייסתם לא יספיק לכל מה שתרצו או תצטרכו ותיאלצו להתאים את התוכנית העסקית שלכם לסיטואציה וליכולת הפיננסית במקום להתאים את התקציב לתוכנית העסקית שבניתם.
 

אם יש לכם תוכנית עסקית שעליה ניתן להתבסס היא תהיה הסמן שבאמצעותו תבנו את התקציב של המעט שגייסתם. בעת בניית התקציב החדש עליכם להגדיר כל הוצאה שמופיעה בתוכנית העסקית ולדרג את רמת הנחיצות שלה. חשוב להגדיר לגבי כל אחת מההוצאות והרכישות האם היא קריטית ולא ניתן בלעדיה, האם היא חשובה מאוד והאם רצוי שהיא תהיה אם כי ניתן להמשיך בלעדיה ובודאי שאפשר להמתין איתה עד שיהיה מספיק כסף עבור אותה הוצאה.
 

בדרך כלל אנו אומרים בשלב בניית התוכנית העסקית כי בסטארט אפ שלנו יעבדו רק מתכנתים ברמה הגבוהה ביותר. כך גם אנו מתכננים את שכר המתכנתים. כשמגיעים לשלב התכנון האמיתי של התקציב המורכב מהכסף שגוייס, אנו נתקלים במציאות שאיננה מאפשרת לנו לשכור רק את המתכנתים הוותיקים, המנוסים והטובים ביותר. לכן, עלינו להגדיר מה הרמה המינימלית של אנשי הפיתוח שאנו יכולים לחיות איתה גם אם לא נהיה מאושרים, ולאתר את המתכנתים אשר עונים לדרישות התפקיד הריאליות שהצבנו ואשר תואמות את עלות השכר האמיתית שביכולתנו לשלם.
 

חלק משלב בניית התקציב הוא לבחון את הפיתוח ולהגדיר מהי המערכת המינימלית שאיתה אנו יכולים לצאת לפיילוט. חשוב לזכור כי רובה של החלטה זו הינה עסקית בעיקרה ורק מיעוטה טכנולוגי ולכן עלינו לשאול את עצמנו אילו פיצ'רים אנו חייבים שיהיו בעת השקת הפיילוט ואילו פיצ'רים כנראה יפותחו רק אחר כך. באופן זה על ידי הוצאת מערכת רזה בהרבה לשלב הפיילוט אנו יכולים להקטין את עלויות הפיתוח של המערכת הראשונית ובזכות רזון זה להגיע למצב בו מצליחים להתחיל פעילות עסקית אמיתית ואולי אף להצליח להביא את המערכת לתחילת הכנסות כך שנוכל להגדיל מהותית את הסיכויים להצליח לגייס במהירות גבוהה יותר בסיבוב הגיוס הבא.
 

לאחר שהצלחנו לאזן את התקציב וליצור את התוכנית העסקית המותאמת ליכולות הפיננסיות האמיתיות שלנו, עלינו לעדכן את התוכנית העסקית גם בהיבטים הפיננסיים ובשינויים התקציביים שעשינו וכמובן שגם בהיבטים הכתובים.
 

חשוב לזכור כי ישנם סעיפים רבים נוספים בהם ניתן להקטין את ההוצאות. דוגמא טובה לכך הינו נושא השכירות. אפשר לשכור משרד מוזל מאוד שיהיה אולי פחות נעים ופחות נוח אולם אם מקפידים שהמשרד הזה יהיה במקום נוח וזול יותר אנו בדרך כלל נזכה במספר חניות בלתי מוגבל ללא כל תשלום שכן חניות במקומות רבים אינן עולות כסף. את התוכנית העסקית המעודכנת לאחר גיוס ההון ניתן לעדכן באופנים רבים ובלבד שנצליח להשיג את מטרותנו.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות  1999-2019 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים