My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> בלי שיווק לא יהיו לקוחות
בלי שיווק לא יהיו לקוחות

השוק מלא ברעיונות טובים ומבריקים. כידוע לכולם המרחק בין רעיון מבריק לסטארט אפ מצליח רב מאוד. יש יזמים רבים אשר מגיעים אלי עם רעיון מבריק וחושבים שמיד לאחר שייבנו תוכנית עסקית ויפתחו את המוצר הלקוחות יתנפלו עליו והמכירות תהיינה בשמיים כיוון שהמוצר כל כך טוב שהוא מוכר את עצמו ולכן לא יצטרכו כמעט לשווק אותו. הוא ויראלי, הוא נדרש מאוד, וכל מי שישמע עליו גם ירכוש אותו מיד וגם יספר למכריו ולבני משפחתו על המוצר הנפלא. לכן הם אומרים לי שכשנבנה את התוכנית העסקית תקציבי השיווק לא יצטרכו להיות גבוהים וממילא גם גיוס הכספים ממשקיעים שיגיעו אחר כך יהיו יחסית נמוכים מהסיבה הזו.
 
בדרך כלל לוקח לא מעט זמן, להצליח להבהיר לאותם יזמים כי רעיון טוב ומוצר מצויין אינם מספיקים על מנת למכור את המוצר בכמות גבוהה. יזמים אלו שבויים כל כך בפנטזיה שבנו סביב הרעיון שלהם (אשר ללא כל קשר יתכן שהוא באמת מוצלח מאוד) והם מתקשים להבין כי תוכנית עסקית המבססת את התהליך השיווקי בעיקר על תכונותיו המצוינות של המוצר לא תצליח. כל זאת כיוון בסופו של דבר גם כשמדובר על מוצר טוב ככל שיהיה ועל עסק שאמור להתנהל בצורה מאורגנת ומסודרת המוצרים לא ישווקו ולא ימכרו את עצמם באופן עצמאי אלא על ידי תהליכי שיווק ומכירה המבוצעים באופן אקטיבי על ידי החברה ואנשי מקצוע נוספים במיקור חוץ.
 
אחרי שהם מבינים זאת ואנו בונים תוכנית עסקית ריאלית המביאה בחשבון גם את תהליכי השיווק והמכירות הנדרשים למוצר, הם מתחילים להבין כי המיזם מורכב יותר ממה שחשבו בהתחלה וכי מדובר על סטארט אפ שידרוש תהליכי שיווק ומכירה נרחבים שכן אי אפשר להגיע לתוצאות עסקיות טובות כפי שהוגדרו בתוכנית העסקית ללא שיווק נכון, מקצועי ובהיקפים המתאימים.
 
חשוב לדעת כי מוצר טוב מאוד הנותן מענה לצרכים חזקים ולקהל יעד נרחב יוכל להימכר בכמויות גדולות ובתוכנית העסקית שלו יש להביא בחשבון תהליכים המנצלים תכונות חיוביות אלו של המוצר.
ישנן דרכים בהן אפשר להגדיל משמעותית את המכירות ולהוריד את עלויות השיווק. אחת מהשיטות להגדלת המכירות נקראת Growth hacking. זוהי שיטה שפותחה בעשור האחרון בה לוקחים את היחודיות של המוצר ומאתרים מהם הגורמים שיאפשרו לצמיחה בכמות הלקוחות לגדול באופן אקספוננציאלי ולא בקו ישר כלומר כיצד ניתן להאיץ מאוד את קצב גידול הלקוחות או המכירות ללא השקעה נוספת של סכומי כסף גדולים מאוד בתהליכי השיווק וכך לא לחרוג מהתקציב המוגדר בתוכנית העסקית או מהתקציב הקיים בפועל בקופת החברה ובכל זאת להגדיל מהותית את היקף הלקוחות והמכירות.
 
חשוב מאוד שכל יזם ידע (ולא משנה מה התחום בו פועל הסטארט אפ שלו) כי לא ניתן להצליח למכור באופן משמעותי או להגדיל את המכירות ללא הקצאת כספים לשיווק ולא יהיה אפשרי לבסס תוכנית עסקית של סטארט אפ שאמור להרוויח הרבה כסף ללא תהליכי שיווק מקצועיים, משמעותיים ורחבים בהיקפם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים