My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

אפליקציה ומודלים עסקיים

Back
דף הבית >> מאמרים >> אפליקציה ומודלים עסקיים
אפליקציה ומודלים עסקיים
 
רוב מוחלט של האפליקציות שניתן למצוא ב – App store או ב – Google play הינן אפליקציות חסרות מודל עסקי, אפליקציות שלא בוצע עבורן תהליך אמיתי ומקצועי של פיתוח עסקי, אפליקציות שלא נבנתה להן תוכנית עסקית ולא הצליחו או שאפילו לא ניסו לגייס להן סכומי כסף סבירים שבעזרתם ניתן לשווק, לפתח וקדם את האפליקציה להשגת הישגים אמיתיים. אפליקציות אלו נמצאות בחנות האפליקציות כאבן שאין לה הופכין ומצליחות להשיג עשרות מאות ואולי עשרות אלפי הורדות...מעבר לכך אפליקציות אלו לא מצליחות ליצור לעצמן משתמשים קבועים או אפילו משתמשים שחוזרים אליהן מדי פעם ובוודאי שאינן מצליחות להרוויח סכומי כסף סבירים כיוון שאין להן מודל עסקי או שהמודל העסקי שנבנה להן עם או בלי תוכנית עסקית אינו ריאלי ולא יכול להכניס כסף באופן מהותי בשום מצב.
 
יזמים רבים חושבים שכיוון שהאפליקציה שלהם כל כך אטרקטיבית (לפחות על פי חוות דעתם שהיא כמובן לא אובייקטיבית...) וכיוון שהצרכים שאותם האפליקציה משרתת חזקים, אין צורך לשווק אותה ומרוב ויראליות שתפרח מעצמה (כך לפחות הם חושבים) ן על פי התוכנית העסקית שהם בונים בעצמם על סמך אותן הנחות יסוד חסרות שחר הם יצליחו לאסוף משתמשים בקצב מהיר ביותר ויהפכו להיות מגה אפליקציה בתוך שנתיים שלוש ואז יהיה להם מודל עסקי שיכניס המון כסף – פרסומות...כיוון שיהיו להם עשרות מיליוני משתמשים הם יוכלו בכל יום לפרסם מאות מיליוני פרסומות ובכך יוכלו להכניס לאפליקציה כספים רבים והכנסה עצומה...
 
תמיכת טענתם הם מביאים כדוגמא את שתי האפליקציות שהצליחו באמצעות תהליך שכזה להגיע להישגים עסקיים יפים – Waze and WhatsApp. שתי אפליקציות אלו אינן מהוות דוגמא למודל עסקי ולא ניתן לקחת מהן דוגמא בעת בנית התוכנית העסקית ממספר סיבות שהעיקריות שבהן הינן:
לשתי אפליקציות אלו לא היה מודל עסקי כלל בשנים הראשונות לקיומן והן ביצעו Exit לפני שהיה סימן כלשהוא למודל עסקי מצידן.
שתי אפליקציות אלו הינן אפליקציות מובילות דרך שהחלו את דרכן כשכל נושא האפליקציה, והחברתיות לא היה מוכר ולא ידעו כלל כיצד לאכול את זאת ולקח להן מספר שנים עד שהצליחו להגיע להישג משמעותי של מיליוני משתמשים ולאחר מכן למכירתן ל – גוגל ופייסבוק.
שתי אפליקציות אלו הינן מוטציות חריגות בתוך עולם האפליקציות ורובן המכריע של האפליקציות לא מצליח להגיע למצב בו יש להן מיליוני משתמשים ובוודאי שכמעט אף אחת מהן לא מצליחה להגיע לרווחיות גבוהה מאוד או לאקזיט ולכן לא ניתן להביא כדוגמא לתוכנית עסקית טובה ונכונה את החריג המוטציה אלא צריך להביא כדוגמא דווקא את מה שלא חריג ולא מגיע לכמות משתמשים כל כך גבוהה וללא מודל עסקי אמיתי.
 
מכל מה שאמרנו כאן ברור כי מודל עסקי של פרסום באפליקציה אינו מודל ריאלי, הוא לא פועל כנדרש במספר משתמשים שאינו עצום ולכן יש חשיבות לבניית מודל עסקי אמיתי וריאלי (שאינו מתבסס על פרסום מסורתי) בכל אפליקציה שאתם מתכוונים לבנות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים