My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

אפליקציה בתחום השרותים

Back
דף הבית >> מאמרים >> אפליקציה בתחום השרותים
אפליקציה בתחום השירותים
 
בשנה האחרונה מאז רכישת Waze בידי Google יזמים רבים הבינו כי ניתן להשתמש בכוח ההמון גם לצורך שימוש באפליקציה וגם  לצורך ייצור הכנסות ורווחים. אחד התחומים שהחל להתפתח לאחרונה הינו השימוש באפליקציה לצורך מתן שירותים שעד כה ניתנו לחברות או לאנשים פרטיים על ידי ספקי שירותים Offline ואילו כיום יזמים רבים חושבים על רעיונות חדשים למתן שירותים כאלו באמצעות אפליקציה. תוכנית עסקית הנבנית לאפליקציית שירותים כזו צריכה להביא בחשבון מספר נושאים עליהם יש לתת את הדעת.
 
נקודה ראשונה שחשוב לבחון ולתת לה פתרון בעת בניית התוכנית העסקית הינה מי נותן את השרות ומי הוא הלקוח. בדרך כלל בעת מתן השירותים הללו יש גורם אחד אשר נותן את השירות, גורם אחד אשר מקבל את השירות ויש את הסטארט אפ המפעיל את האפליקציה. יש לבחון בתוך משולש זה מיהו הלקוח, מי הספק ומהו תפקידו של כל אחד מהגורמים במשולש. חשוב להבין כי כל הגדרה שתהיה משפיעה על התהליך המשפטי ועל נושאי המיסוי של כל אחד משלושת הגורמים. חשוב מאוד גם להגדיר מהו חלקו של הסטארט אפ שלכם או במילים אחרות מה חלקה של האפליקציה בכל התהליך והאם האפליקציה מהווה בכלל חלק מהתהליך העסקי או שהיא פשוט מספקת שירות טכני ומאפשרת לנותני השרות ולמשתמשים לבצע את התקשורת ביניהם ללא כל התערבות.
 
נקודה חשובה נוספת שחשוב לבחון בעת בניית תוכנית עסקית לאפליקציה היא נושא הלוקאליות של האפליקציה. ישנן אפליקציות אשר נותנות שירותים וירטואליים ומתן וקבלת השרות מתבצעים באמצעות האפליקציה ובתווך האינטרנטי. מאידך, ישנן אפליקציות אשר התהליך הראשוני של השרות או הזמנת השרות מבוצע באמצעות האפליקציה אולם מתן השירות מבוצע בתווך חוץ אינטרנטי – Offline. במצבים אלו התוכנית העסקית תוביל לפתרונות שעלולים לעלות הרבה כסף ומאמצים שכן בכל עיר או מדינה בה מתחילה האפליקציה לאפשר את קבלת ומתן השרות יש צורך במאמצים מקומיים על מנת לאתר מספיק נותני שירותים שיתנו בסופו של דבר את השרות וכמובן שיהיה צורך במאמצי שיווק מקומיים לצורך פרסום האפליקציה. סיטואציה זו מצריכה עלויות שיווק גבוהות בהרבה מאשר אפליקציה שאיננה לוקאלית שכן מאמצי השיווק באפליקציה הלוקאלית כבדים וקשים בהרבה מאשר מאמצי השיווק באפליקציה שכל פעילותה בתווך האינטרנטי. למרות זאת ישנם מספר פתרונות שבהם ניתן לנקוט כדי להפחית את הקושי אולם בעת הכנת התוכנית העסקית וכמובן שגם אחר כך יש לחשוב היטב ולמצוא פתרונות נוספים שיחלישו את הקושי הקיים בסיטואציה זו.
 
בעת הכנת התוכנית העסקית יש לשים דגש גם על נקודה חשובה נוספת והיא יצירת מסה קריטית של נותני השירות ובמקביל יצירת מסה קריטית של מקבלי השרות. כדי להתחיל את פעילות האפליקציה עליכם לדאוג לכך שיהיו לכם מספיק נותני שרות ומספיק מקבלי שרות שכן אם אחת מקבוצות אלו לא תהיה מספקת עבור הקבוצה השנייה אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בו האפליקציה איננה מתפקדת כשורה והמשתמשים שכבר אספתם, הורידו אותה ומנסים להשתמש בה יעזבו אתכם וימחקו את האפליקציה. לכן עליכם לבנות בתוכנית העסקית את הדרך הנכונה לאיסוף 2 אוכלוסיות אלו בו זמנית.
 
ישנן נקודות רבות נוספות שחשוב להשקיע בהן מחשבה בעת בניית התוכנית העסקית אולם בחרתי להאיר לכם כאן 3 נקודות חשובות המופיעות בעוצמה רבה באפליקציות שרותים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים