My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> אל תתאהבו במוצר שלכם
אל תתאהבו במוצר שלכם

היזם בדרך כלל קשור רגשית למיזם שלו. זה הגיוני ונכון אבל כשהוא מתאהב במוצר ולא מצליח להתנתק ממנו לרגע הוא עלול למצוא את עצמו עם מוצר לא נכון, לא רלבנטי ולהפסיד את הכל. אני פוגש יזמים רבים שאני מזהה אצלם את תסמונת ההתאהבות במיזם שלהם. במקרה כזה אני משתדל לתת להם את התרופה הנכונה ולגמול אותם מהבעיה. נשאלת השאלה מה רע בהתאהבות במיזם או יותר נכון בשירות ובמוצר הרי ידוע כי אחד הדברים המרכזיים שמאפשרים לכל סטארט אפ להגיע להישגים בסביבה בלתי אפשרית הם היזמים ואם הם לא היו קשורים רגשית למיזם סביר להניח כי לא היו מצליחים לקדם אותו בתנאים הבלתי אפשריים שבהם מצויים רוב המיזמים בתחילת הדרך.

מה בכלל ההבדל בין קשר רגשי למיזם לבין התאהבות בו ?

קשר רגשי למיזם שלך הינה התחושה כי זהו המיזם שלך, אתה מרגיש שזה הבייבי שלך ואתה תעשה כל מה שאתה יכול כדי להביא את המיזם שלך לידי הצלחה. כמעט כל יזם מרגיש את התחושות הללו לגבי המיזם שלו ויש חשיבות רבה שהיזם אכן יחוש כך שכן זוהי ההרגשה שמביאה את הברק בעיניים כמו שאומרים רבים, זוהי התחושה שגורמת לך היזם לרוץ כמו משוגע ולעשות דברים שלא לגמרי ניתנים לביצוע בלי להרגיש את הקשר הרגשי הזה למיזם.

להתאהב במיזם שלך הינה סיטואציה רגשית שונה מאוד מזו המתוארת קודם. כמובן שהקשר הרגשי של היזם למיזם שלו קיים גם כאן כשלב ראשוני אולם הוא הולך קדימה שלב נוסף. הוא מתאהב במיזם שלו, בטוח שזה הדבר הטוב ביותר שקיים ושקרה עלי אדמות, הוא לא מוכן לשמוע הערות לגבי המיזם או שכשהוא שומע אותן הוא מתרץ כל מיני תירוצים ומתגונן, הוא לא מוכן לשנות אפילו במעט את המוצר או השירות שהמיזם אמרו לספק והוא מתחפר במה שיושב לו בראש גם אם המומחים המובילים בעולם את התחום יעירו לו את ההערות ויציעו לו לעשות שינויים. בקיצור הוא נעול ולא מצליח לראות שאולי משהו שונה או כיוון אחר יכול להיות נכון יותר...

יש לא מעט יזמים שמגיעים למצב הזה ומתאהבים המיזם ועד שהם לא מתרסקים הם לא מתעוררים מהפנטזיה. כשיזם כזה מגיע אלי אני נוקט בדרך כלל בטיפול בהלם, ומעיר אותו שכן אין אפשרות לעבוד בצורה פרודוקטיבית עם יזם שלא מוכן להקשיב, שחושב שמה שהוא אומר הכי נכון, שכל שאר בני האדם לא מבינים על מה הם מדברים ושהגישה שלו היא הנכונה ביותר ובעצם היחידה שניתן באמצעותה להצליח במיזם. זה נשמע מהצד קצת קיצוני אבל לצערי אני פוגש לא מעט יזמים כאלו.
תזכרו שמה שחשוב זה שתעשו את המיזם שלכם נכון, שייתן מענה לצרכים הרלוונטיים ויפנה בצורה הטובה ביותר לקהל היעד הנכון...אל תחשבו שכל מה שאתם חושבים הוא הכי נכון, תפתחו את הראש, תקשיבו, תלמדו ותיעזרו באחרים והכי חשוב תהיו פתוחים לקבל גישות שונות ודרכים אחרות ואולי נכונות וטובות יותר לקדם את המיזם שלכם לכיוון ההצלחה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים