My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> אל תלכו מוקדם מדי לגיוס
אל תלכו מוקדם מדי לגייס שותפים רציניים

הגיע אלי יזם עם רעיון אפשרי בתחום מדעי החיים ו – One page שהוא כתב לקראת נסיון כניסה לאחת החממות הנחשבות יותר. הוא בא להתייעץ האם העמוד הבודד הזה שהוא כתב מספק. כיוון שאין לו תוכנית עסקית או תקציר מנהלים או כל מסמך אחר להציג את המיזם שלו הוא מעוניין לדעת האם העמוד הזה יספיק כדי להתקבל לאותה חממה. הוא גם אמר לי שעם העמוד הזה הוא מתכוון לפנות לאנשים בעלי שם בינלאומי מהתחום המקצועי הקשור למיזם ולגייס אותם להיות חלק מהמיזם או לשכנע אותם שיצטרפו לפחות כיועצים ושיתנו את שמם למיזם.

שאלתי אותו שאלה פשוטה. לו הוא היה יושב בוועדת הקבלה למיזמים באותה חממה והוא היה אמור לבחון את קבלת המיזם שלו לחממה במצב הקיים האם הוא היה מקבל את המיזם ? בהנחה שהמיזם שלו מתמודד מול 20 – 30 מיזמים נוספים שחלקם במצב שלו אבל חלקם מן הסתם במצב מתקדם בהרבה, אחרי כתיבת תוכנית עסקית או אולי עם דמו ואף מעבר לכך פרוטו טייפ או מערכת בתחילת פעילות... האם הוא חושב שהרעיון שלו מספיק אטרקטיבי ברגע זה כדי להצליח לקבל את המימון מאותה חממה ?

כמובן שגם הוא, כשעימתתי אותו עם הסיטואציה הבין שהמיזם שלו (יותר נכון בשלב זה עדיין לומר הרעיון שלו) עוד לא מוכן למצב בו אנשים או גופים חיצוניים ישקלו ברצינות להצטרף אליו או להשקיע בו כסף או זמן.

השאלה הראשונה שלו היתה אם זה כך מה אני צריך לעשות כדי להיות בשל יותר לתהליך כזה ? לכתוב תוכנית עסקית ? , לגייס עוד אנשי צוות ? מה אתה מציע לעשות כדי להצליח התקבל לחממה כזו ?

כיוון שכל גוף אשר משקיע היום במיזמים ואפילו חלק מהאקסלרטורים המובילים מעוניין להשקיע את האנרגיה והמשאבים שלו יותר לכיוון מיזמים מתקדמים ופחות לכיוון של רעיונות ראשוניים, הצעתי לאותו יזם היתה כזו:
  1. כיוון שהרעיון שלו גולמי מאוד, והוא מעלה סימני שאלה רבים שעדיין לא ניתנה להם תשובה, עליו לבצע תהליך של פיתוח עסקי בו יחדדו את המוצר, את הגדרת הלקוחות, הצרכים המדוייקים שלהם רוצים לתת מענה, יבינו את היתרונות התחרותיים וייצרו את הייחודיות של המוצר, יחשבו על מודלים עסקיים ריאליים והגיוניים ויבנו את התשתית הבסיסית שאחר כך ניתן לכתוב בעזרתה תוכנית עסקית טובה ורצינית.
  2. אחרי ביצוע תהליך הפיתוח העסקי אין חובה לכתוב בשלב זה תוכנית עסקית שלמה אבל בהחלט הייתי כותב תקציר מנהלים – One page  מרשים ואטרקטיבי שיהיה קשה להתעלם ממנו וכל מי שיראה אותו ירצה לבחון בצורה רצינית את המיזם. את זאת כמובן שניתן לכתוב רק אחרי שבניתם את הפרטים האמיתיים של המיזם בתהליך הפיתוח העסקי.
  3. הצעתי לו לבנות מצגת אטרקטיבית ועניינית שתסייע לו להציג את המיזם. את המצגת יש לבנות על בסיס המידע שפותח בתהליך הפיתוח העסקי שאמור להיות הבסיס של התוכנית העסקית ובאופן זה תוכלו גם להשתמש באותה מצגת כתוכנית עסקית עד שתכתבו אותה באמת.
  4. יש גם חשיבות רבה להתקדם עם הפיתוח ככל שניתן באמצעים המועטים שיש לו בשלב זה כיוון שכל צעד קדימה בתחום הפיתוח יגביר את סיכוייו להיבחן באופן רציני.
  5. בסופו של דבר במידה ויש באפשרותו של היזם לכתוב תוכנית עסקית הייתי בונה גם את התוכנית העסקית כיוון שבאמצעותה יש לכם נוכחות טובה יותר ויש גופים או אנשים שמבקשים לקרוא תוכנית עסקית והיא עשויה להיות ההבדל בין סירוב להסכמה מבחינתם.
 
לסיכום, לפני שאתם הולכים להציג את המיזם שלכם לגופים רציניים או לאנשים חיצוניים תבצעו פיתוח עסקי, תלמדו ותכירו היטב את היתרונות שלכם ואת השוק שבו אתם אמורים לפעול, תבנו מצגת טובה ובמקרה שיש באפשרותכם תכתבו גם תוכנית עסקית המתבססת על מידע וחומר אמיתי ומקצועי שבניתם בתהליך הפיתוח העסקי. אל תלכו לגופים או משקיעים לפני כן כיוון שהסיכוי שיתייחסו אליכם ברצינות אינו גבוה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים