My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

אינטרנט ואוטומציה

Back
דף הבית >> מאמרים >> אינטרנט ואוטומציה
אינטרנט ואוטומציה

אחד היתרונות הגדולים והמרכזיים של האינטרנט הינה היכולת של כל אחד להגיע לכל מקום ובכל זמן. במקביל, מן הצד השני אחת העוצמות המרכזיות שרשת האינטרנט על כלל החומרות המאפשרות את הגלישה באתרי האינטרנט ובאפליקציות של חברות הסטארט אפ הרבות המצויות בעולם הביאה לנו את היכולת להגיע להרבה מאוד אנשים, חברות ועסקים באופן ישיר, מהיר, מידי ובעיקר אוטומטי. אנו יכולים ליצור תוכנות, אתרי אינטרנט ואפליקציות המאפשרות לנו לתקשר עם כמות רבה מאוד של אנשים בלי שנצטרך לבצע פעולה כל שהיא אלא נוכל לגרום לתהליכים השונים להתרחש באופן אוטומטי. באופן זה יכולות חברות סטארט אפ צעירות וותיקות לבנות לעצמן תוכנית עסקית שתאפשר להן לתת שירותים לכמויות גדולות מאוד של אנשים ועסקים ולהיות רווחיות.

חברות סטארט אפ רבות המתחילות את דרכן ובונות לעצמן תוכנית עסקית נדרשות לתכנן את השירות או המוצר שיספקו ללקוחות ולגולשים ואת הדרך בה יתקיים המפגש הוירטואלי בין הלקוחות, הגולשים והשירות הנדרש. על מנת גולש יוכל להתחיל להשתמש באפליקציה סלולרית עליו להוריד אותה ולבצע פעילות הדורשת ממנו בדרך כלל רישום והפעלה. בדומה לכך, כשגולש נכנס לאתר אינטרנט וברצונו להשתמש בשירותים המוצעים באתר עליו לפתוח לעצמו חשבון באותו אתר.
במקרים רבים, לצורך הפעלת האפליקציה או אתר האינטרנט נדרשים גורמים שונים עסקים ופרטיים לפתוח לעצמם חשבון ולבצע בו פעולות שונות כגון הגדרת פרופיל, העלאת תמונות או קבצים שונים, הכנסת פרטי תשלום וכו...

נביא לדוגמא אתר אינטרנט או אפליקציה סלולרי העוסקים בקישור בין בעלי מקצוע שונים לבין לקוחות פוטנציאליים. בדרך כלל מודל עסקי ותוכנית עסקית של חברת סטארט אפ כזו מביאים בחשבון תוספת מתמשכת של אנשי מקצוע חדשים למאגר הספקים של האפליקציה או אתר האינטרנט. כשמתכננים תוכנית העסקית כזו יש להביא בחשבון בין השאר את עלויות השיווק, הרישום, והתפעול של הוספת בעלי המקצוע הספקים בדוגמא שלנו. את תהליך הרישום וההפעלה של אותם ספקים ניתן לבצע במספר דרכים. האחת, פנייה של בעל מקצוע במייל לצוות האתר ובו בקשתו להצטרף להיות ספק של האתר או האפליקציה. צוות האתר מקבל את הפנייה, בוחן אותה ואת התאמת בעל המקצוע ובמידה ופרטיו תואמים את הנדרש על פי התוכנית העסקית ועל פי הצורך באותו רגע באפליקציה. הצוות רושם אותו ומפעיל את החשבון של הספק החדש. כמובן ששיטת עבודה זו איננה ריאלית, לא מעשית ולא אפשרית כיוון שבמקרה שהעסק הזה יצליח מאוד יתכן שיהיה מדובר על עשרות אלפי ואולי מאות אלפי פניות של בעלי מקצוע בזמן קצר וברור שלא ריאלי ולא כלכלי לבצע תוכנית עסקית בה קיימים תהליכים כגון תהליך זה באופן ידני ולא באופן אוטומטי.

הדוגמא שהבאתי קיצונית בחוסר כדאיותה ולכאורה נראה שהיא מובנת לכולם וזה אכן נכון. אולם, יש פעילויות רבות באתרי אינטרנט ובאפליקציות שיש קושי די גדול להפוך אותן לאוטומטיות ובמקרים אלו זה לא תמיד נראה מובן מאליו ושם יש לפעמים נפילות גדולות מאוד. פעולות אלו לעיתים לא מטופלות כנדרש על ידי מפעילי האפליקציה או האתר ולעיתים תהליכים אלו גורמים להפסדים רבים ולאובדן הכנסות גבוה. יתירה מכך, ישנן פעולות שללא ביצוען באופן אוטומטי על ידי האתר או האפליקציה האתר לא יצליח לשרוד.

מסיבה זו, כשחברת סטארט אפ בונה תוכנית עסקית וגם לאחר מכן, עליה לבחון את התהליכים המבוצעים באתר או באפליקציה ולוודא שהן תבוצענה באופן אוטומטי וללא מגע יד אדם. יתירה מכך, תוכנית עסקית שתביא בחשבון פעילויות ידניות ולא אוטומטיות איננה תוכנית עסקית קבילה וסיכויי אותו סטארט אפ להצליח קלושים.   


 
   
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים