My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך להתברבר שנה בלי להתקדם

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך להתברבר שנה בלי להתקדם
איך להתברבר שנה כמעט בלי להתקדם
 
השבוע פגשתי קבוצת יזמים שהחלה בתהליך פיתוח רעיון עסקי לאפליקציה. הם החלו לפתח את הרעיון לפני למעלה משנה. במהלך השנה הם בנו דמו, כתבו תוכנית עסקית באופן עצמאי ובנו פרזנטציה שבאמצעותה הם מציגים את המיזם. הם מחפשים משקיע ורוצים שאעזור להם למצוא אותו ולשכנע אותו להשקיע. הם הציגו בפני את הפרזנטציה שלהם. במהלך ההצגה הוצגה בפני גם התוכנית העסקית שהם בנו. מעיון בתוכנית העסקית התבררו לי מספר דברים: הפרק העוסק בתיאור המיזם מתאר בעיקר מספר פעילויות מרכזיות האפשריות באפליקציה, אין מילה על הצרכים שעבורם המיזם נותן מענה, אין מילה על התועלות שהמיזם נותן לגורמים שונים, סטטוס המיזם מאוד מבולבל ולא מאורגן וממש לא ברור ממנו היכן הוא עומד, מה נעשה כבר ומה עדיין לא...
 
ניתוח השוק חלקי מאוד ניתן לומר שבפועל הוא לא קיים. לא מוזכרות בו מגמות השוק, לא ברור ממנו מה גודל השוק, אין הסברים על פוטנציאל השוק וגודלו, אין אף מילה על פלחי השוק האפשריים או על הלקוחות הפוטנציאליים. גם ניתוח התחרות והמתחרים לא מתקרב לניתוח שנדרש להיות בתוכנית עסקית. לא הוגדרו הדרכים בהם תהיה ההתמודדות עם המתחרים השונים ולא הוגדרו יתרונות תחרותיים למרות שיש כאלו והם בעלי יתרון אמיתי.
 
התהליך העסקי הוגדר באופן כללי כך שלא ידעו לומר היכן ימשיכו את הפעילות אחרי הפיילוט והמודלים העסקיים הוגדרו רע מאוד. מודלים לא ריאליים ומודלים לא רלוונטיים. לדוגמא, הגדירו שאחרי 4 שנים של פעילות יהיו להם 100 מיליון משתמשים ועל בסיס ההנחה הזו בנו את הצלחת המיזם...
 
התוכנית הפיננסית היתה כללית מאוד ואפילו ברמת ההוצאות של שלב הפיתוח התכנון לא היה ריאלי. כששאלתי אותם כיצד הם בנו את התוכנית העסקית ומי בנה להם אותה הבנתי שהם בנו אותה בעצמם ובכל פעם שמישהו העיר להם הערה הם שינו את התוכנית העסקית בהתאם ולכן זה לקח להם שנה שלמה.
 
את המיזם הם עדיין לא החלו לפתח למרות שמצאו מפתח ומעצב שיסייעו להם. נתנו למפתח ולמעצב מספר אחוזים והם בנו עבור אותם האחוזים את הדמו אולם לא המשיכו לתחילת הפיתוח ועצרו לאחר בניית הדמו.
 
בסוף שנת עבודה של שלושה יזמים, מעצב ומפתח אחד הם היו במצב הבא:
 
  1. פיתוח עסקי חלקי ושגוי ברובו.
  2. תוכנית עסקית שלא ניתנת להצגה גם בגלל רמת התוכן, גם כיוון שכל פרק נכתב בנפרד ללא קשר לשאר הפרקים, לא בוצע חיבור של כל הפרקים למסמך אחד, אין קשר בין התכנים של כל פרק למשנהו וגם בגלל רמת הכתיבה הירודה.
  3. תוכנית פיננסית שלא אומרת דבר.
  4. מודלים עסקיים לא רלוונטיים ושגויים.
  5. מבנה עקרוני של היחסים והקשרים בין הספקים המשתמשים והפלטפורמה לקוי מאוד.
  6. דמו סביר וללא התחלת פיתוח.
  7. פרזנטציה מאוד לא ממוקדת שלא מבהירה את הדברים כמו שצריך ולא ניתן להבין ממנה את המיזם או את התוכנית העסקית שלו.
  8. אין התייחסות וגם לא נעשתה חשיבה בנושאי billing, ביטוח, מיסוי עניינים משפטיים וכו...
 
זוהי דוגמא טובה לדרך לא נכונה שעשו יזמים כיוון שלא השכילו למצוא לעצמם מישהו מקצועי שיסייע להם ויכוון אותם ולכן לאחר שנה לא התקרבו כלל לאן שהיו צריכים להיות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים