My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך להחליט האם לצרף שותף

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך להחליט האם לצרף שותף
איך להחליט האם לצרף שותף
 
כל מיזם וכל סטארט אפ מנסה ליצור לעצמו את הצוות האופטימלי והמתאים ביותר למיזם. ישנם גורמים רבים ואנשים רבים אשר יכולים להיות שותפים מצוינים, כאלו שמתחברים לתהליך העסקי ולתוכנית העסקית שבנינו. לעיתים קרובות יש קושי בהחלטה ועולות שאלות רבות כגון מי באמת יהיה השותף המתאים והנכון, מאיזה תחום כדאי שהוא יגיע, מה הנסיון הנדרש משותף שכזה, מה הוא צריך להביא למיזם כנדוניה, מה נותנים לו בתמורה להצטרפותו, כמה אחוזים לתת לו ועוד שאלות רבות ולעיתים מאוד לא פשוטות שיש קושי לא קטן לענות עליהן. כמובן שלכל השאלות הללו מצטרפת שאלה מרכזית והיא מתי נכון לצרף את אותם אנשי צוות לפני בניית תוכנית עסקית או לאחר מכן, לפני גיוס ההון או רק אחר כך...
 
כדי לענות על כל השאלות הללו כמובן שיש צורך בהבנת כל הנתונים והתשובה עשויה להשתנות מסטארט אפ אחד למשנהו. במאמר זה אנסה לגעת מעט במספר שיקולים שיש לשקול וכיצד ניתן להגדיר את התשובות לחלק מהשאלות ששאלנו כאן בהבנה שניתן להשתמש בעקרונות ובשיקולים שנגדיר לצורך מתן תשובות לשאלות נוספות אשר עולות בהקשר זה.
 
ישנם מספר סוגים של אנשי צוות שאנו מצרפים לסטארט אפ בשלבים המוקדמים: אנשי פיתוח מסוגים שונים, Advisory board, שותפים אסטרטגיים קטנים או גדולים, מומחי תוכן, אנשים בעלי נסיון בתחום הפעילות של הסטארט אפ וכמובן שאנשים בעלי נסיון עסקי או ניהולי...
 
כחלק מתהליך בניית התוכנית העסקית אנו מגדירים איזה סוג של אנשים או גופים ברצוננו לצרף למיזם כך שניצור את הצוות המיטבי שיוכל להגשים את המטרות שהוגדרו בתוכנית העסקית בצורה הטובה ביותר. אחר כך עלינו להגדיר את המועד הנכון ביותר לצירוף כל סוג של איש צוות. לדוגמא, אנשי פיתוח במיזם שעדיין לא גייס כסף ומעוניין להתחיל את הפיתוח נכון לגייס כבר בשלב שבו עומדים לסיים את בניית התוכנית העסקית ויש את היכולת לשכנע אותם להצטרף למיזם שלנו. Advisory board אני בדרך כלל ממליץ לגייס לאחר שסיימתם לבנות את התוכנית העסקית כיוון שהם בדרך כלל מעוניינים לבחון את התוכנית העסקית כדי להעריך האם כדאי להם להצטרף לתפקיד שהוצע להם או לא. שותף אסטרטגי בתחום השיווקי, מומלץ לגייס רק כשמתקרבים לסיום תהליך הפיתוח הראשוני ויש צורך להתחיל לבנות את מהלכי השיווק הראשונים...
 
לאחר מכן כשיש החלטה שאכן זה המועד הנכון לגייס את המועמד המסוים לתפקיד כלשהו, רצוי מאוד לבחון לעומק את משקלו הסגולי של המועמד למיזם ולקידום התוכנית העסקית ולבחון את התגמול שהוא יקבל בעבור פעילותו בסטארט אפ שלנו. אם הוא ימלא תפקיד מרכזי בתהליך המקדם את התוכנית העסקית של המיזם כמובן שהתגמול שלו יהיה גבוה מאשר אדם שתפקידו צדדי או פחות מרכזי. יתכן שהתגמול שלו יהיה כספי בלבד, יתכן שיורכב ממניות או מאופציות בלבד ויתכן שהוא יורכב משילוב בין תשלום כספי להקצאת מניות. וזאת כתלות במימון הקיים בסטארט אפ (אם קיים), ברצונו של המצטרף וכמובן ברצון השותפים הקיימים.
 
חשוב לנתח היטב את מקומו ומשקלו של המועמד בתהליך שבו הוא אמור להשתלב ולוודא שבחרנו את האדם המתאים על ידי בחינת כל שרשרת הפעילויות שקיימת בתהליך זה והתאמתו של המועמד לפעולות אלו. בסופו של דבר מי שמשקלו גבוה לצורך קידום התוכנית העסקית, וחשיבותו רבה מאוד למיזם יקבל יותר וכמובן שמי שחשיבותו פחותה יקבל פחות. ניהול נכון של תהליך ההחלטות בעת בחירת המועמדים וקבלתם לחסרה יגדיל את סיכויי ההצלחה ויאפשר למיזם להגשים את מטרותיו ולהשיג את מטרות התוכנית העסקית שלו לכך שתוביל לכיוון ההצלחה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים