My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> איך נכון להגדיר את המוצר שלכם
איך נכון להגדיר את המוצר שלכם
 
בדרך כלל כשאנחנו מדמיינים את המוצר שלנו ולא משנה אם הוא מוצר פיזי שניתן להחזיק ביד כמו מוצר צריכה, מוצר וירטואלי כמו תוכן אינטרנטי, או שרות שאנחנו לא יכולים לגעת בו אבל בהחלט צריכים ומרגישים אותו אנחנו מדמיינים את הערך שהמוצר נותן לנו. לדוגמא, כשאנחנו חושבים על מקרר אנחנו חושבים מיד על הגודל, על התכונות שמאפיינות אותו כמו כמה דלתות, איכות המקרר האם יש בו מכשיר לייצור מים קרים וקרח. כמעט תמיד אנו מסתפקים בכך. אולם האם דווקא תכונות אלו הן הסיבה שבגללה אנו נקנה את המקרר הזה או שהן רק חלק מהסיבות ? כמובן שיש לא מעט סיבות מדוע אנו קונים דווקא את המקרר הזה ולא את המקרר שעומד לידו בחנות. חלק גדול מסיבות אלו הינם רגשות שמעלה בנו דווקא המקרר הזה ולא השני ולעיתים רגש זה יהיה הסיבה המרכזית לכך שאנו נקנה דווקא את המקרר הזה.
 
אנחנו כיזמים רגילים בדרך כלל לחשוב במושגי תועלת וצורך, תוכנית עסקית ורווחיות ולא תמיד מבינים או נותנים חשיבות מספקת לחלק האחר של המוצר. לחלק שמפעיל את הרגש שלנו. חשוב שנבין שבכל קניה שאנחנו עושים לרגשות שלנו יש תפקיד חשוב ובחלק מהקניות הרגשות הם הגורם המרכזי והמכריע בהחלטה האם נקנה משהו ואיזה מוצר מבין כל המתחרים נקנה.
 
כשאנו בונים מוצר ורוצים שתהיה לו תוכנית עסקית אפקטיבית שגם תצליח ושלקוחות רבים יקנו את המוצר וישתמשו בו עלינו להגדיר את המוצר באופן שלם. בסיס המוצר חייב להיות פתרון טוב, נכון ויעיל שנותן מענה לצורך משמעותי. אם הוא באמת כזה ויש לו פתרון טוב אפשר להמשיך ולבנות את שאר רבדי המוצר.
 
הרובד השני בדרך כלל יהיה השרות. שרות מוגדר ממספר רכיבים שהם כמובן מהירות האספקה, יכולת הלקוח לתקשר עם המוכר (לאו דווקא מילולית אלא שהלקוח יחוש שיש מי שמקשיב לו, מתייחס אליו ומנסה לפתור את בעייתו). וכמובן שחלק מרכזי ברובד השרות במוצר הוא טיפול בתקלות, תיקונים ואפילו החזרה או החלפת המוצר בעת שהוא מתקלקל.
 
הרובד הבא הינו הנראות של המוצר והמסרים שהוא מעביר ללקוח שרואה או שומע או מרגיש אותו. לחלק זה של המוצר יש חשיבות קריטית לאחוז ההמרה שלו אצל הלקוחות ולרכישת המוצר. דווקא שלב זה מוזנח באופן יחסי על ידי יצרנים רבים שכן כבר "נגמר להם הכסף להשקיע" "והעיקר שהמוצר עובד מעולה והלקוחות מבינים את זה". כיוון שחלק חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של הלקוח מושפע ממראה, מסרים, ריח ותחושות כגון אלו עלינו לוודא שהמוצר אכן יעביר ללקוחות את המסרים נדרשים כדי להפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים לקונים בפועל. הקופסא, האריזה, המיתוג, הנראות של כל העניין לעיתים מוכרים הרבה יותר מאשר המוצר עצמו והתכונות הנפלאות שלו.
 
כשאתם בונים תוכנית עסקית למוצר שלכם, אל תזניחו אף חלק מהמוצר, תתאימו כל חלק וכל רובד למוצר, ללקוחות ולמסרים שאתם רוצים להעביר להם וכך תגדילו באופן וודאי את המכירות שלכם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים